چین بزرگترین تلاش برای سرشماری در جهان را برای محاسبه جمعیت خود آغاز می کند

پکن: چین روز یکشنبه جهان را آغاز کرد بزرگترین تمرین تعداد جمعیت ، یکبار در هر دهه انجام می شود ، تا مستند شود تغییرات جمعیتی در پرجمعیت ترین کشور
حدود هفت میلیون افراد سرشماری نظرسنجی از خانه به خانه را برای هفتمین سرشماری در این کشور آغاز کرد تا جمعیت چین در آخرین سرشماری ده سال پیش 1.37 میلیارد نفر اعلام شود.
انجام سرشماری برای درک این امر بسیار مهم است میزان جمعیت، ساختار و توزیع ، نینگ جیزه ، معاون رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی، طی یک کنفرانس ویدیویی برای ارتقا the سرشماری ملی گفت.
خبرگزاری دولتی شینهوا گزارش داد که در این سرشماری داده هایی از جمله نام ، شماره شناسنامه ، جنسیت ، وضعیت تأهل ، تحصیلات و حرفه شهروندان چینی جمع آوری شده است.
از دهه 1990 ، چین هر 10 سال یکبار سرشماری ملی در حال انجام است. پیش بینی می شد این تمرین به اندازه جمعیت پیر خود باشد.
در مارس سال گذشته ، نخست وزیر چین لی کقیانگ به رسانه ها گفت كه جمعیت بالای 60 سال چین به 420 میلیون نفر و در كودكان بالای شش سال به 100 میلیون نفر كه تحت فشار شدید خدمات پرستاری و مراكز مراقبت روزانه هستند ، افزایش یافت.
پس از اجرای سیاست یک کودک دهها ساله ، چین با یک جمعیت در حال پیری با یک بحران جمعیتی روبرو است. چین از سال 2016 به افراد دیگر اجازه بچه دار شدن را داده است.
لی در مارس گذشته در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود گفت: چین در حال حاضر 250 میلیون نفر بالای 60 سال و 170 میلیون نفر بالای 65 سال دارد.