ژاپن در “حداکثر هشدار” پس از ثبت موارد ویروس: PM

توکیو: نخست وزیر روز پنجشنبه گفت ژاپن پس از ثبت تعداد رکورد آلودگی ویروس کرونا در “حداکثر آماده باش” است ، هرچند هیچ محدودیتی فوری در نظر گرفته نشده است.
بیش از 2،000 مورد در روز چهارشنبه در سراسر کشور ثبت شد که فقط در پایتخت توکیو نزدیک به 500 مورد بود.
اگرچه در مقایسه با ارقامی که در برخی کشورهای دیگر مشاهده می شود ، کم است ، اما این اعداد نشان دهنده افزایش شدید موارد در ژاپن است ، جایی که آزمایش ها معمولاً از مقیاس وسیع تری نسبت به سایر مناطق جهان برخوردار نیستند.
نخست وزیر یوشیهیده سوگا به خبرنگاران گفت: “ما اکنون در وضعیت حداکثر هشدار هستیم.”
سوگا افزود: “من از شما مردم ژاپن می خواهم كه اصولی مانند استفاده از ماسك را به طور كامل اجرا كنید” ، و از مردم خواست حتی هنگام گفتگو در هنگام صرف غذا در رستوران ها از آنها استفاده كنند.
پخش کننده ملی NHK گفت که سوگا از مشاوران خبره خواسته است تا روزهای پنجشنبه و جمعه ملاقات کنند تا تعداد فزاینده عفونت ها را بررسی کنند قبل از اینکه دولت اقدامات بیشتری انجام دهد.
سوگا گفت اگر از مشاغل زودتر بخواهند تعطیل شوند از مناطق محلی حمایت خواهد كرد و باید محدودیتهایی از جمله محدود كردن گروهها در رستورانها به چهار نفر را در نظر گرفت.
انتظار می رود توکیو روز پنجشنبه سطح هشدار خود را به بالاترین سطح در چهار سطح برساند ، اما این اقدام با محدودیت های خودکار همراه نیست.
رسانه های محلی گفتند كه فعلاً احتمالاً پایتخت درخواست تعطیلی زودرس مشاغل را ندارد.
ژاپن تاکنون رویکردی نسبتاً آرام نسبت به محدودیت های ویروس کرونا داشته است ، حتی وضعیت اضطراری سراسری در بهار هیچ گونه تعهدی برای تعطیلی مشاغل یا ماندن مردم در خانه ندارد.
و در حالی که آزمایشات افزایش یافته است ، با وجود حدود 5،000-6،000 نفر که روزانه در کلانشهر توکیو ، محل زندگی نزدیک به 14 میلیون نفر ، آزمایش می شوند ، نسبتاً کم باقی مانده است.
هنوز هم ، ژاپن شیوع نسبتاً کمی را شاهد بوده است ، از زمان شناسایی ویروس در ژانویه تاکنون ، تقریباً 121،000 مورد عفونت ثبت شده و کمی بیش از 1900 مورد مرگ و میر داشته است.