کاپ قاعدگی چیست

 

 

BODY & WELLBEINGCAMPAIGNSCPETITIONEHICAL BUSINESSGUEST POSTLIFESTYLEOPINIONOUR جهان ما

انواع مختلف ترشحات واژن کدامند و منظور آنها چیست؟

به اشتراک بگذارید

مشاور MOONCUP ، THERESA BOYD

کاپ قاعدگی چیست  بیشتر ما بعضی از مواقع به ترشحات لباس زیر نگاه می کنیم و به مواردی مانند “چرا این رنگ است؟” ، “چرا این مقدار زیاد وجود دارد؟” و “آیا طبیعی است؟” فکر می کنیم؟

 

ترشحات واژن هنوز هم یکی از آن تابوهایی است که بسیاری از مردم در مورد صحبت کردن احساس راحتی نمی کنند. و ما قطعاً هنوز داستان ناخالصی ترشحات را فروخته ایم ، حتی اگر ترشحات طبیعی واژن در واقع به جلوگیری از عفونت و سالم و شاد نگه داشتن واژن کمک می کند!

 

ما برای یافتن انواع مختلف ترشحات واژن و مفهوم آنها ، به مشاور مشاور Mooncup ، ترزا مراجعه کردیم.

 

چرخه قاعدگی و ترشحات – انواع مختلف ترشحات واژن در طول چرخه شما

بیشتر ما تخلیه یا حوالی سال قبل از اولین قاعدگی را تجربه می کنیم. میزان ترشحات شما گاهی با افزایش سن کاهش می یابد و معمولاً در دوران یائسگی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

 

در طول چرخه قاعدگی ممکن است انواع مختلف ترشحات واژن داشته باشید. نوع ، قوام و رنگ ترشحات شما براساس این مرحله از چرخه قاعدگی هدایت می شود. بنابراین ، درک ترشحات همچنین می تواند به شما در درک بهتر چرخه شما کمک کند. دانستن اینکه ترشحات طبیعی است و چه عواملی وجود ندارد ، همچنین می تواند نکاتی درباره سلامتی و سلامتی خود را به شما ارائه دهد ، زیرا تغییرات در هنجار گاهی می تواند نشان دهد که چیز دیگری جریان دارد.

 

چرخه قاعدگی شما از چهار مرحله مختلف تشکیل شده است. عملکرد هر فاز متفاوت است و نمایانگر فرورفتگی و جریان هورمون های ما در طول یک چرخه است.

 

چرخه شما با اولین روز پریود شروع می شود و با شروع پریود بعدی به پایان می رسد. یک چرخه قاعدگی “متوسط” 28 روز طول می کشد ، اما همه ما به زیبایی ، به طور طبیعی متفاوت هستیم ، و هر چیزی بین 40-40 روز طبیعی است.

 

بسته به طول چرخه شما ، مراحل مختلفی که در مورد آنها صحبت می کنیم در مراحل مختلف چرخه خود اتفاق می افتد. بنابراین دوباره مهم است که بدانید چه چیزی برای شما طبیعی است.

 

فاز یک – مرحله قاعدگی یعنی دوره شما

فاز یک چرخه شما از اولین روز قاعدگی شروع می شود و با پایان یافتن قاعدگی پایان می یابد. در طول هر چرخه ، بدن شما برای ضخیم شدن پوشش رحم (که آندومتر نامیده می شود) کار می کند. این ضخیم سازی برای پرورش و تغذیه هر بارداری احتمالی شما طراحی شده است.

 

خونریزی شما در طی یک دوره قاعدگی ناشی از این است که بدن شما متوجه می شود که شما باردار نیستید بنابراین لایه اضافی ایجاد شده را می ریزد.

 

ترشحات واژن در دوران قاعدگی

تولید ترشحات واژن به طور کلی در طی یک دوره بسیار کم است و به طور کلی ، اگر به هر حال خونریزی دارید ، بعید به نظر می رسد که وجود آن را مشاهده کنید.

 

فاز دو – فاز فولیکولی

فاز دو نیز از ابتدای پریود شروع می شود اما تا زمان تخمک گذاری ادامه دارد. بنابراین دو مرحله اول همپوشانی دارد. در این مرحله از چرخه شما ، هورمون هایی ترشح می شوند که تخمک را قادر می سازند در یکی از تخمدان های شما آماده برای تخمک گذاری ایجاد شود.

 

ترشحات واژن در فاز فولیکولار

در مرحله فولیکول ، سطح استروژن شما افزایش می یابد. غدد موجود در دهانه رحم شما شروع به ایجاد مخاط دهانه رحم می کنند و این همان چیزی است که ممکن است به عنوان ترشحات واژن مشاهده کنید. Maisie Hill در کتاب خود “Period Power” تخلیه در این مرحله را “کاملاً چسبناک ، کمی شبیه سیمان لاستیکی – لاستیکی ، فنر و نسبتاً ضخیم” توصیف می کند.

 

با شروع نزدیک شدن به تخمک گذاری ، به احتمال زیاد متوجه می شوید که ترشحات شما شادتر شده و به رنگ کرمی درآمده و ظاهری شبیه لوسیون دارد.

 

مراحل چرخه ماه

مرحله سه – تخمک گذاری

مرحله بعدی چرخه شما تخمک گذاری است. در این مرحله ، هورمون ها به تخمدان شما می گویند تخمک بالغ خود را آزاد کند و تخمک از طریق لوله رحمی جاروب می شود و به سمت رحم (رحم) می رود.

 

زمان تخمک گذاری زمانی است که به احتمال زیاد باردار می شوید. تخمک گذاری در اواسط چرخه اتفاق می افتد ، بنابراین اگر چرخه شما 28 روز باشد ، این حدود روز 14 است.

 

ترشحات واژن در اطراف تخمک گذاری

ترشحاتی که درست قبل و در طی تخمک گذاری مشاهده خواهید کرد ، به نظر می رسد مانند سفید تخم مرغ است. این واقعا کشسان و لغزنده است و برای برخی از افراد ترشحات در این مرحله به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. این ترشحات “بارورترین” نوع ترشحات است و اسپرم می تواند تا 5 روز در آن زندگی کند.

 

فاز چهار – فاز لوتئال

مرحله لوتئال چرخه شما بعد از تخمک گذاری شروع می شود و تا شروع قاعدگی بعدی ادامه می یابد. اگر باردار نشده باشید ، تخمک شکسته می شود ، سطح هورمون شما پایین می آید و بدن برای دوره بعدی آماده می شود. و چرخه دوباره آغاز خواهد شد.

 

ترشحات واژن در مرحله لوتئال:

در این زمان احتمالاً متوجه تخلیه بسیار کمتری خواهید شد. هرگونه ترشحاتی که دارید ممکن است خشک تر ، شکننده و سفید یا با رنگ زرد کمی باشد.

 

تغییرات در ترشحات طبیعی واژن

چند دلیل عمده وجود دارد که باعث ترشح شما می شود

ترشحات واژن زرد یا سبز

اگر ترشحات شما زرد یا سبز شده باشد ، این می تواند نشانه ای از سوزاک یا تریکومونیازیس باشد ، هر دو بیماری مقاربتی (STI). سوزاک یا تریکومونیازیس ممکن است باعث سوزش واژینال و درد یا ناراحتی هنگام ادرار کردن (از جمله سایر موارد) شود. اگر فکر می کنید به هر دو بیماری مبتلا هستید ، باید در کلینیک محلی بهداشت جنسی خود صحبت کنید و در مورد این موضوع صحبت کنید و هرگونه درمان لازم را انجام دهید.

 

سایر STI ها مانند کلامیدیا نیز می توانند باعث تغییر ترشحات واژن شوند. اگر در این مورد نگرانی دارید ، بهتر است این موضوع را با پزشک یا پرستار بهداشت جنسی در میان بگذارید.

 

چرا ترشحات من بوی بدی می دهد؟

برای بوی ترشحات واژن سالم طبیعی است. اما اگر ترشحات شما بوی شدید یا ناخوشایندی داشته باشد ، می تواند نشانه آن باشد که چیز دیگری در جریان است.

 

تغییر در بوی ترشحات واژن یکی از رایج ترین علائم واژینوز باکتریایی یا BV است. ترشحات همراه با BV ممکن است اغلب بوی ماهی و شدید داشته باشد. BV همچنین ممکن است باعث نازک شدن ترشحات و رنگ خاکستری یا سفید شود. اگر فکر می کنید BV دارید باید به پزشک یا کلینیک محلی بهداشت جنسی خود مراجعه کنید زیرا ممکن است نیاز به درمان با آنتی بیوتیک داشته باشید.

 

چرا من بین پریود خونریزی می کنم؟

ممکن است گاهی بین دوره ها ترشحات آغشته به خون یا لکه بینی ایجاد کنید. گرچه این می تواند طبیعی باشد ، اما برای برخی می تواند نشانه ای از مسائل مختلف دیگر باشد و نباید از آن چشم پوشی کرد.

 

درصد کمی از افراد ممکن است لکه بینی را در زمان تخمک گذاری تجربه کنند و اگرچه این مسئله نگران کننده نیست ، اما باید با پزشک در این باره گفتگو کرد تا علل احتمالی دیگر را رد کند.

 

دلایل دیگر خونریزی بین پریود عبارتند از:

 

شروع فرم جدیدی از پیشگیری از بارداری هورمونی

پیشگیری از بارداری اضطراری

عدم تعادل هورمونی ناشی از شرایطی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

کلامیدیا

فشار

تغییرات بی ضرر در دهانه رحم که به آن اکتروپیون گردن نیز گفته می شود

سرطان های دهانه رحم ، رحم ، واژن یا وول

فیبروم

(برای سایر دلایل احتمالی خونریزی بین دوره ها ، به وب سایت NHS نگاهی بیندازید)

 

در نهایت ، اگر در دوره قاعدگی دچار خونریزی شده اید و هر گونه نگرانی دارید ، باید یک جلسه ملاقات با پزشک خود یا کلینیک محلی بهداشت جنسی بگذارید تا در این باره بحث کنید و آنها بتوانند علت را بررسی کنند.

 

برای سالم ماندن ترشحات واژن خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

چند نکته وجود دارد که می توانید برای سالم نگه داشتن ترشحات و شادی واژن خود انجام دهید. این شامل:

 

ناحیه واژن خود را فقط با آب ساده بشویید

هنگام تمیز کردن اطراف واژن ، از استفاده از صابون یا ژل (هر دو عطر یا معطر) خودداری کنید

از استفاده از دئودورانت یا دستمال مرطوب معطر در اطراف واژن خودداری کنید

قسمت داخلی واژن خود را بشویید (که به آن دوش گرفتن نیز گفته می شود).

اگر از یک فنجان قاعدگی برای مدیریت پریود و تمیز کردن آن با صابون یا محلول ضدعفونی کننده استفاده می کنید ، حتماً قبل از استفاده دوباره آن را کاملاً بشویید. باقی مانده محلول تمیز کننده ممکن است باعث تحریک واژن شود.

واژن ها برای قرن ها بدون “محصولات تمیز کننده صمیمی” خود را تمیز نگه داشته اند. هنگام تمیز کردن واژن ، آب همان چیزی است که شما نیاز دارید و روش “کمتر بیشتر است” قطعاً بهترین است!

 

همه ما متفاوت هستیم و احتمالاً احساس متفاوتی درباره نحوه مدیریت تخلیه داریم. برای جمع کردن ترشحات لازم نیست که هر چیزی را بپوشید. یا اگر ترجیح می دهید گاهی اوقات یک پد کوچک قابل استفاده مجدد استفاده کنید.

 

بالشتک ها و جوراب شلواری هایی که همیشه باقی مانده اند می توانند باعث تحریک واژن شوند

در مراحل مختلف چرخه قاعدگی انواع مختلفی از ترشحات واژن وجود دارد و بیشتر اوقات کاملا طبیعی است.

 

اکثر ما به آن مبتلا هستیم و یا وجود آن می تواند نشانه اطمینان بخشی به عملکرد خوب بدن ما باشد ، یا اینکه سر ما را به سمت بالا ببرد که ممکن است اتفاق دیگری رخ دهد که باید بررسی کنیم.

 

دانش قدرت است و وقتی صحبت از سلامتی شما می شود نمی تواند چیز بدی باشد؟

 

Mooncup® به تعادل طبیعی شما احترام می گذارد

سموم می توانند از طریق واژن جذب شوند. ما این را از سال 1918 می دانیم. شناخته شده است که ردپای مواد شیمیایی ، دیوکسین و حشره کش در 5 محصول از 11 دوره یکبار مصرف آزمایش شده وجود دارد.

 

اما Mooncup غیر جاذب از سیلیکون نرم و درجه پزشکی ساخته شده ، ضد حساسیت است و فاقد رنگ ، BPA ، سفید کننده ، فتالات ، پلاستیک یا سم است.

 

در حالی که تامپون ها 65٪ خون قاعدگی و 35٪ رطوبت واژن را جذب می کنند ، Mooncup شما را خشک نمی کند یا الیاف را پشت سر نمی گذارد. Mooncup به تعادل طبیعی شما احترام می گذارد.

 

واژن خود را دوست داشته باشید. درباره Mooncup® اطلاعات بیشتری کسب کنید و اطلاعات خود را از اینجا دریافت کنید.

 

همچنین ممکن است به موارد زیر علاقه داشته باشید:

چگونه واژن به مرز تجاری جدید تبدیل شد؟

چگونه چرخه خود را هک کرده و صاحب ابرقدرت دوره خود شوید

پنج سرطان زنان و علائم آن کدامند؟

واژن و واژن خود را بشناسید

چگونه بهترین جام قاعدگی را برای خود انتخاب کنیم؟

 

” پست قبلی

کاپ قاعدگی—-ok uni 

 

کاپ قاعدگی چیست—ok uni 

 

فنجان قاعدگی–ok uni 

 

قیمت کاپ قاعدگی—ok uni 

 

كاپ قاعدگي—–ok uni 

 

کاپ قاعدگی برای دوشیزگان—ok uni

 

نحوه استفاده از کاپ قاعدگی—-ok uni 

 

خرید کاپ قاعدگی—ok uni 

 

قیمت کاپ قاعدگی در داروخانه ها—-

 

طرز استفاده از کاپ قاعدگی

 

کاپ پریودی

 

فنجان قاعدگی چیست

 

کاپ پریودی چیست

 

کاپ قاعدگی چیه

 

بهترین مارک کاپ قاعدگی

 

طرز استفاده کاپ قاعدگی

 

روش استفاده از کاپ قاعدگی

 

لونت کاپ چیست

 

طریقه استفاده از کاپ قاعدگی

 

استفاده از کاپ قاعدگی

 

قیمت فنجان قاعدگی

 

نحوه استفاده کاپ قاعدگی

 

سایز کاپ قاعدگی

 

كاپ قاعدگي چيست

 

عوارض کاپ قاعدگی

 

کاپ بهداشتی

 

کاپ پریود

 

طریقه استفاده کاپ قاعدگی

 

کاپ قاعدگی نحوه استفاده

 

کاپ قاعدگی را از کجا بخریم

 

کاپ های قاعدگی

 

کاپهای قاعدگی

 

روش استفاده کاپ قاعدگی

 

معایب کاپ قاعدگی

 

آموزش استفاده از کاپ قاعدگی

 

مراکز فروش کاپ قاعدگی

 

کاپ قاعدگی خرید

 

فروش کاپ قاعدگی

 

کاپ قاعدگی را از کجا تهیه کنیم

 

کاپ قاعده گی

 

طریقه گذاشتن کاپ قاعدگی

 

انتخاب سایز کاپ قاعدگی

 

چگونگی استفاده از کاپ قاعدگی

 

انواع کاپ قاعدگی

 

فنجان پریود

 

خريد كاپ قاعدگي

 

طرز استفاده از فنجان قاعدگی

 

كاپ قاعدگي خريد

 

کاپ قاعدگی یا تامپون

 

قيمت كاپ قاعدگي

 

خرید فنجان قاعدگی

 

مضرات استفاده از کاپ قاعدگی

 

کاپ قاعدگی برای دختران

 

معایب استفاده از کاپ قاعدگی

 

طرز استفاده از كاپ قاعدگي

 

خرید اینترنتی فنجان قاعدگی

 

فیلم گذاشتن کاپ قاعدگی