کرملین: آمریکا فکر می‌کند اوکراین پشت حمله پهپاد کرملین بوده است

مسکو: آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده معتقدند که حمله پهپادی به این کشور کرملین نیویورک تایمز گفت که این ماه احتمالاً توسط جاسوسان اوکراینی یا اطلاعات نظامی سازماندهی شده است.
این روزنامه گفت که به نظر می رسد این حمله بخشی از یک سری عملیات مخفی بوده است که مقامات ایالات متحده – بزرگترین تامین کننده تجهیزات نظامی اوکراین – را ناراحت کرده است.
این روزنامه گفت که ارزیابی ایالات متحده بر اساس ارتباطات رهگیری شده روسیه و اوکراین بوده است.
ایالات متحده مکالمات اوکراینی را که در آن مقامات گفتند معتقدند کشورشان مسئول این حمله است، شنود کرد و همچنین از ارتباطات روسیه شنود کرد که نشان می‌داد این نوعی عملیات با پرچم دروغین توسط روسیه نبوده است.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره این گزارش گفت: «ما بلافاصله گفتیم که رژیم کیف پشت این ماجرا بوده است.
“در پایان، فرق چندانی نمی‌کند که کدام یک از واحدهای رژیم کیف پشت این کار بوده است. رژیم کیف پشت این بوده است، ما این را می‌دانیم، ما از آن آگاه هستیم، و هرچه پیش برویم از این موضوع پیش خواهیم رفت. رو به جلو.”
مقامات آمریکایی گفتند که آنها رئیس جمهور اوکراین را باور ندارند ولودیمیر زلنسکی این روزنامه می‌گوید همه عملیات مخفی را نشان می‌دهد. به نقل از این مقامات، مشخص نیست که وی تا چه حد از چنین عملیات هایی از قبل آگاه است.
روسیه اوکراین را به تلاش برای کشتن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این حمله متهم کرد. زلنسکی بلافاصله هرگونه دخالت اوکراینی را رد کرد.
کرملین همچنین گفته است که ایالات متحده پشت این حمله هواپیمای بدون سرنشین بوده است، دیدگاهی که واشنگتن آن را مضحک رد کرد.