کره جنوبی بزرگترین سنبله کوید -19 را از ماه مارس گزارش داده است

سئول: کره جنوبی روز پنجشنبه 583 مورد ویروس کرونا ویروس جدید گزارش کرد که بالاترین از ماه مارس است ، زیرا با موج سوم عفونت دست و پنجه نرم می کند که به نظر می رسد علیرغم اقدامات جدی جدید فاصله اجتماعی ، در حال بدتر شدن است.
دولت این هفته قوانین سفت و سخت فاصله اجتماعی را بر روی سئول و مناطق اطراف آن اعمال کرد ، تنها یک ماه پس از آنکه به دنبال موج دوم عفونت ها کاهش یافت.
اکنون برخی از کارشناسان می گویند دولت برای آرام کردن این قوانین خیلی زود حرکت کرده است ، زیرا تعداد پرونده های رسمی روزانه برای اولین بار از 6 مارس تاکنون از 500 است.
کیم وو جو ، استاد بیماری های عفونی در بیمارستان کره گورو دانشگاه کره در سئول ، گفت: “این کاهش به دلیل نگرانی های اقتصادی و خستگی روزافزون انجام شد اما زودرس بود و بذر رضایت مردم را کاشت.”
موج اول کره جنوبی در اواخر فوریه از جلسات یک فرقه مذهبی ظهور کرد اما آخرین موارد در پایتخت سئول پراکنده شده است ، که ردیابی و مهار آنها دشوارتر است.
نیروهای مسلح پس از یک سری شیوع در تأسیسات نظامی دستور 10 روز ممنوعیت مرخصی را صادر کردند. خوشه های دیگر در سونا ، دبیرستان ، آکادمی هوازی ، کلیساها ، کافه کودکان و اجتماعات دوستان پیدا شده است.
وزیر بهداشت پارک نئونگ هو در یک جلسه تلویزیونی از مسئولان بهداشت گفت: “COVID-19 دقیقاً در کنار شما و خانواده شما وارد شده است.”
“به طور خاص ، شیوع عفونت در بین نسل های جوان فوق العاده است.”
عفونت در بین جوانان ، که بسیاری از آنها هیچ علامتی ندارند ، دولت را بر آن داشت تا دانش آموزان را ترغیب کند که قبل از امتحانات ورودی دانشگاه که قرار است در تاریخ 3 دسامبر برگزار شود ، از حضور در مدارس و دروس خصوصی جلوگیری کنند.
وزیر آموزش و پرورش یو یون هه در جلسه توجیهی گفت: “عفونت ها به طور همزمان در زندگی روزمره ما از جمله اجتماعات خانوادگی و اجتماعات غیررسمی در حال ظهور است که این امر دولت را برای اقدام پیشگیرانه دشوار می کند.”
مقامات بهداشتی مستقیماً به انتقادات مبنی بر اینکه دولت خیلی سریع در کاهش محدودیت ها پس از افزایش قبلی عفونت ها در ماه آگوست سریعاً پاسخ نداده است.
آنها از تأثیر اقتصادی آخرین اقدامات ابراز تاسف کرده اند ، درست پس از بازگشت چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا در سه ماهه سوم به رشد.
بازارهای کره جنوبی روز پنجشنبه عصبی خود را حفظ کردند در حالیکه بانک مرکزی نرخ سیاست خود را ثابت نگه داشت و چشم انداز رشد خود را برای سال جاری و سال آتی افزایش داد.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره (KCDC) گفت ، از آخرین موارد ، 553 مورد به صورت موضعی منتقل شده و تقریباً 73٪ موارد در منطقه سئول بیشتر بوده است.
مجموع عفونت ها در کره جنوبی 32188 نفر است که 515 مورد آن درگذشته است.