کوید -19: کاخ سفید و آنتونی فاوسی پیش از انتخابات با یکدیگر درگیر می شوند

نیویورک: یکی از دانشمندان ارشد دولت آمریکا ، آنتونی فاوسی ، با ابراز انتقاد شدید از دولت ترامپ در روزهای آخر مبارزات انتخاباتی سخت ، با درخواست انتقاد شدید از سیاست تروریستی در مورد ویروس کرونا ،
فاوسی ، روز یکشنبه ، در مصاحبه ای با واشنگتن پست ، هشدار داد که ایالات متحده به سمت “صدمات زیادی” پیش می رود ، مگر اینکه “تغییر ناگهانی” در اقدامات بهداشتی ایجاد کند.
فاوچی گفت ، با توجه به نادیده گرفتن بسیاری از آمریکایی ها از اقدامات ایمن و بسیاری از بیمارستان ها که تحت فشار شدید هوای سرد و فصل آنفولانزا قرار دارند ، “شما ممکن است وضعیت ضعیف تری داشته باشید.” “وضعیت خوبی نیست.”
این ویروس بیش از 230،000 نفر در ایالات متحده جان خود را از دست داده است ، که هفته گذشته با تعداد بی سابقه ای از موارد روبرو شده است – در روز جمعه به 98000 نفر رسیده است.
جاد دیر ، سخنگوی کاخ سفید ، پاسخ تندی به فاوسی ارائه داد.
وی در بیانیه ای اظهار داشت: “غیرقابل قبول و مطابقت داشتن با هنجارها برای دکتر فاوسی ، یکی از اعضای ارشد گروه ویژه ویروس کرونا رئیس جمهور و شخصی که اقدامات رئیس جمهور ترامپ را در طول این همه گیری ستایش کرده است ، انتخاب سه روز قبل از انتخابات برای بازی در سیاست” .
وی به دلیل “انتخاب انتقاد از رئیس جمهور در رسانه ها و معلوم كردن گرایش های سیاسی وی با تمجید از حریف رئیس جمهور” به فاوسی حمله كرد.
ترامپ ، با ادامه سرعت مبارزات انتخاباتی علیه جو بایدن ، رقیب دموکرات ، اصرار دارد که این کشور “ویروس را” ویروس می کند ، و حتی ادعا کرده است – بدون هیچ مدرکی – بسیاری از پزشکان تعداد سود ویروس را برای سود افزایش می دهند .
ترامپ روز جمعه در میشیگان گفت: “منظور من این است که پزشکان ما افراد بسیار باهوشی هستند.” “بنابراین کاری که آنها انجام می دهند این است که آنها می گویند ،” متاسفم اما همه از Covid می میرند. ”
وی ، باز هم بدون مدرک ، پیشنهاد کرد که پزشکان می توانند در این صورت صورتحساب بیشتری بدهند.
فاوسی ، عضو ارشد گروه ویژه ویروس کرونا در کاخ سفید ، یک بار تقریباً هر روز ترامپ را در مورد ویروس مطلع می کرد اما گفت رئیس جمهور دیگر به دنبال مشاوره او نیست.
در مقابل ، فاوسی حرف های مثبتی در مورد بایدن برای گفتن داشت.
وی به پست گفت ، مبارزات انتخاباتی معاون پیشین رئیس جمهور “جدی گرفتن آن از دیدگاه بهداشت عمومی است.”
در اواسط ماه اکتبر ، طی یک تماس تلفنی ، ترامپ فاوسی را “فاجعه” خواند.
آخرین بحث در حالی بود که یکی از مشاوران جدید ترامپ ویروس کرونا مورد علاقه ترامپ ، اسکات اطلس – که تخصص او در زمینه اپیدمیولوژی به شدت مورد اختلاف جامعه علمی و بهداشت عمومی است – روز یکشنبه پس از مصاحبه با کانال تلویزیونی RT تحت کنترل دولت روسیه ، بحث و جدال تازه ای ایجاد کرد. .
اطلس در یک توییت گفت که “نمی داند آنها یک نماینده خارجی ثبت شده هستند.”
وی نوشت: “من از انجام مصاحبه پشیمان هستم و از اینكه اجازه دادم از خود سو advantage استفاده كنم عذرخواهی می كنم. من خصوصاً از جامعه امنیت ملی كه برای دفاع از ما سخت تلاش می كنند عذرخواهی می كنم.”