گزارش: فایل صوتی ترامپ که پس از خروج از کاخ سفید اعتراف کرد اسناد محرمانه درباره ایران را نگه داشته است پیدا شد

واشنگتن: دادستان های فدرال 2021 دارند سمعی ضبط صدای دونالد رئیس جمهور سابق آمریکا ترامپ سی ان ان روز چهارشنبه گزارش داد که او یک سند محرمانه پنتاگون در مورد حمله احتمالی به ایران پس از خروج از کاخ سفید را نگه داشته است.
سی ان ان به این ضبط گوش نکرد اما به منابع متعدد ناشناس در توصیف آن اشاره کرد. به گزارش این کانال تلویزیونی، این ضبط نشان می دهد که ترامپ که به دنبال نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 است، فهمید که پس از ترک کاخ سفید در سال 2021، مطالب محرمانه را حفظ کرده است.
دو منبع به سی ان ان گفتند، اظهارات ترامپ نشان داد که او مایل است اطلاعات را به اشتراک بگذارد اما از محدودیت های موجود در توانایی خود برای از حالت طبقه بندی اسناد پس از ترک قدرت آگاه است. ترامپ تخلفات را رد کرده است. یکی از نمایندگان ترامپ در مورد گزارش ضبط یا اظهارات خاص منتسب به ترامپ اظهار نظری نکرد و این تحقیقات را دارای انگیزه سیاسی خواند. استیون چونگ، سخنگوی ترامپ روز چهارشنبه گفت: «نشت اطلاعات از طرف‌های رادیکال در پشت این آزار و اذیت سیاسی برای شعله‌ور کردن تنش‌ها و ادامه آزار و اذیت رسانه‌ای رئیس‌جمهور ترامپ و حامیانش طراحی شده است.» پیتر کار، سخنگوی دفتر بازپرس ویژه جک اسمیت در وزارت دادگستری، از اظهار نظر خودداری کرد.
وزارت دادگستری ایالات متحده در حال بررسی این موضوع است که آیا ترامپ با حفظ سوابق دولت ایالات متحده، که برخی از آنها به عنوان فوق محرمانه شناخته می شوند، پس از ترک قدرت در ژانویه 2021، قانون را زیر پا گذاشته است یا خیر. در ماه اوت، وزارتخانه فاش کرد که در حال تحقیق از ترامپ برای حذف سوابق کاخ سفید است زیرا معتقد است او به‌طور غیرقانونی اسنادی از جمله برخی از منابع انسانی مخفی و جمع‌آوری اطلاعات را در اختیار داشت – از نزدیک‌ترین اسرار آمریکا.
تحقیقات اسمیت شامل این است که آیا ترامپ یا همکارانش در تحقیقات وزارت دادگستری در خصوص حفظ هزاران پرونده دولتی که حدود 300 مورد از آنها دارای علامت طبقه بندی شده بودند، جلوگیری کرده اند یا خیر. بازپرس ویژه همچنین در حال بررسی تلاش‌ها برای براندازی شکست ترامپ در انتخابات 2020 است که به حمله مرگبار 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا ختم شد.