Moderna انتظار دارد نتایج واکسن Covid-19 را تا پایان ماه اعلام کند

واشنگتن: این شرکت در چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که Moderna انتظار دارد پس از پایان جمع آوری داده ها برای اولین تجزیه و تحلیل واکسن ، در مورد کارایی واکسن Covid-19 اعلامیه ای داشته باشد.
CNN گزارش داد ، Moderna در حال انجام یک آزمایش بالینی بر روی 30،000 شرکت کننده است ، با نیمی از شرکت کنندگان واکسن و نیمی دیگر با دارونما ، که یک عکس نمکی است ، به نظر می رسد هیچ تأثیری ندارد.
برای اینکه این واکسن توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای مجوز در نظر گرفته شود ، حداقل 53 شرکت کننده در مطالعه نیاز به بیماری Covid-19 داشتند.
این محاکمه چهارشنبه 53 علامت گذاری شد ، اما Moderna نمی داند شرکت کنندگانی که بیمار شده اند واکسن دریافت کرده اند یا دارونما. این شرکت هم اکنون در حال آماده سازی داده ها برای ارسال به هیئت نظارت بر ایمنی داده و دادرسی است ، یک هیئت مستقل از متخصصان
اگر تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان دارونما دریافت کنند ، این به معنای موثر بودن واکسن در برابر ویروس است.
به گزارش CNN ، از آنجا که موارد در ایالات متحده به سرعت در حال افزایش است ، تا زمان اعلام این خبر ، بیش از 53 شرکت کننده با Covid-19 بیمار می شوند.
در همین حال ، دکتر آنتونی فاوسی ، متخصص برجسته کشور در زمینه بیماری های عفونی ، روز چهارشنبه گفت که نتایج امیدوار کننده Pfizer خبر خوبی برای Moderna است.
فاوسی اشاره کرد که نتایج Pfizer از فناوری mRNA که قبلاً تصویب نشده بود ، بهتر از حد انتظار بود.
این امر پس از آن صورت گرفت که واکسن ویروس کرونا که توسط غول دارویی آمریکایی Pfizer و شرکت بیوتکنولوژی آلمان BioNTech ساخته شده بود بیش از 90 درصد در محافظت از افراد در برابر عفونت در مقایسه با محلول نمکی دارونما موثر بود ، طبق یک تجزیه و تحلیل
کاترین جنسن ، رئیس تحقیق و توسعه واکسن در Pfizer ، این را “یک لحظه تاریخی” قلمداد کرد.