WHO هشدار می دهد که با نزدیک شدن به زمان انتشار واکسن ، بحران ویروس تمام نشده است

واشنگتن: سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است كه واكسن ها گلوله جادویی برای بحران ویروس كرونا نخواهد بود زیرا كشورها برای مقابله با عفونت های در حال شكل گیری گسترده آماده می شوند.
کلمه احتیاط در حالی است که ایالات متحده برای دومین روز متوالی تعداد رکورد موارد Covid-19 را ثبت کرده است ، در حالی که این کشور در حال آماده سازی برای آنچه رئیس جمهور منتخب آمریکا جو بایدن آن را “زمستان تاریک” خوانده است.
مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا روز جمعه “استفاده جهانی از ماسک صورت” را در داخل خانه توصیه کردند و بایدن گفت که او برای کاهش خطر ویروس مراسم تحلیف ژانویه خود را کاهش می دهد.
این در حالی است که کشورها برای تأیید و راه اندازی چندین واکسن که در آزمایشات اثبات شده اند آماده می شوند.
با این حال WHO در روز جمعه نسبت به خود ارادی بودن واکسن هشدار داد و آنچه که گفته شد اعتقاد اشتباهی است مبنی بر اینکه بحران Covid-19 با لکه های چشم انداز به پایان رسیده است.
مایکل رایان مدیر اورژانس WHO گفت: “واکسن ها برابر با Covid صفر نیستند” و افزود که همه در اوایل سال آینده نمی توانند آن را دریافت کنند.
“واکسیناسیون ابزاری مهم ، اصلی و قدرتمند را به مجموعه ابزاری که در اختیار ماست اضافه خواهد کرد. اما به خودی خود آنها این کار را انجام نخواهند داد.”
مدیرکل WHO تدروس آدانوم گبرایسوس گفت پیشرفت واکسن ها نشانگر “نور در انتهای تونل” است.
اما وی در مورد “تصور فزاینده از پایان همه گیری همه گیر” که ویروس همچنان به سرعت در حال گسترش است و فشار زیادی بر بیمارستان ها و کارکنان مراقبت های بهداشتی وارد می کند ، هشدار داد.
WHO می گوید که 51 واکسن کاندیدا در حال حاضر بر روی انسان آزمایش می شود ، با انجام 13 آزمایش مرحله نهایی.
بریتانیا روز چهارشنبه به اولین کشور غربی تبدیل شد که از طریق Pfizer-BioNTech ، تلقیح را برای استفاده عمومی تصویب کرد و فشار زیادی را بر سایر کشورها وارد کرد تا به سرعت از این روش پیروی کنند.
انتظار می رود ایالات متحده در اواخر این ماه چراغ سبز نشان دهد.
بلژیک ، فرانسه و اسپانیا گفته اند که آسیب دیدگی در ژانویه برای آسیب پذیرترین افراد آغاز می شود.
با ورود قریب الوقوع واکسن هایی که نیاز به ذخیره سازی در دمای بسیار پایین دارند ، شرکت های آمریکایی در حال آماده سازی یک تلاش گسترده لجستیکی برای کمک به توزیع آنها هستند.
شرکتهای متخصص در ظروف عایق کاری پس از اینکه Pfizer و BioNTech گفتند واکسن آنها باید در -94 درجه فارنهایت (-70 درجه سانتیگراد) ذخیره شود ، در حال جنگ هستند.
اسمیتفیلد ، غول فرآوری گوشت ، گفت آماده است اتاق های سرد موجود در کشتارگاه های خود را در اختیار عملیات رول قرار دهد.
و غول تدارکات UPS در ایالات متحده در حال تولید 1100 پوند (500 کیلوگرم) یخ خشک در هر ساعت در انبارهای خود است و فریزرهای قابل حمل تولید کرده است که قادر به ذخیره واکسن ها در دمای زیر -112 فارنهایت هستند.
ایستادن در راه موفقیت ، نشانه های فزاینده ای از بدبینی واکسن است ، با اطلاعات نادرست و بی اعتمادی ، استقبال عمومی از تلقیح را رنگ آمیزی می کند.
چندین چهره سرشناس متعهد شده اند كه واكسن را در ملا public عام در جهت ایجاد اعتماد به نفس دریافت می كنند ، از جمله بایدن ، تدروس و روسای جمهور سابق آمریكا باراك اوباما ، جورج دبلیو بوش و بیل كلینتون.
ایالات متحده در روز جمعه 225000 عفونت جدید را ثبت کرد – این دومین رکورد روزانه متوالی برای کشور آسیب دیده جهان است.
بایدن گفت که تعداد زیاد پرونده ها به این معنی است که او مراسم تحلیف خود را که برای ژانویه تعیین شده بود ، عقب می اندازد.
بایدن به خبرنگاران گفت: “ما می خواهیم علم و توصیه های متخصصان را دنبال کنیم.”
“بنابراین بسیار بعید است که یک میلیون نفر در بازار حضور داشته باشند.”
بیش از 65 میلیون نفر در جهان با Covid-19 مبتلا شده اند و تلفات این بیماری بیش از 1.5 میلیون نفر است.
روسای پزشکی انگلیس گفتند که با ورود یک واکسن باید مرگ و میرها تا اوایل سال آینده “به طور قابل توجهی” کاهش یابد ، اما هشدار دادند که اختلاط اجتماعی در مورد کریسمس می تواند باعث ایجاد جهش دیگری قبل از آن شود.
آنها گفتند: “تا بهار اثرات واکسیناسیون در کاهش قابل توجهی در پذیرش ، حضور و مرگ در Covid احساس می شود ، اما هفته های زیادی قبل از رسیدن به آن مرحله وجود دارد.”
ایتالیا پس از آنکه با اجرای یک قفل شدید ، شیوع قبلی را تا حد زیادی کاهش داد ، شاهد رشد مجدد چشمگیر عفونت ها است ، در حالی که آمریکای لاتین و کارائیب طی یک هفته 18 درصد جهش داشته است.
سایر کشورها از محدودیت های تعطیلات رونمایی می کنند ، سوئیس ماشین های کریسمس را در خیابان ها ممنوع می کند و مادرید بیشتر رویدادهای سال نو را در مرکز شهر لغو می کند.