این یکی از سنگشناختهشدهترین و عجیبترین آهنگهای او: یک آهنگ رادیویی شش دقیقهای که با تصنیف پیانو شروع میشود، به یک اپرای با صدای بلند تبدیل میشود، سپس به سرود یک سرود میرسد. “بوهمی راپسودی” کوئین، که در سال 1975 منتشر شد، میلیون ها نسخه فروخت، در چارت های برتر قرار گرفت و به بازتعریف موسیقی پاپ کمک کرد.
اما تاریخچه آهنگ می توانست بسیار متفاوت باشد – حداقل از یک جنبه. پیشنویس اولیه این آهنگ توسط فردی مرکوری، رهبر گروه کوئین، نشان میدهد که او زمانی به این فکر میکرد که عنوان دیگری به سرود بدهد: «راپسودی مغولی. این پیش نویس در میان هزاران وسیله مرکوری است که در ماه سپتامبر توسط ساتبیز به نمایندگی از دوست و وارث او مری آستین به حراج گذاشته خواهد شد.
این مجموعه که از زمان مرگ مرکوری در سال 1991 بر اثر بیماری ایدز در خانه لندن نگهداری می شد، شامل لباس های صحنه و مبلمان و همچنین 15 صفحه از پیش نویس های اولیه “راپسودی بوهمی” است که ارزش آن حدود 1 دلار تخمین زده می شود. 5 میلیون. در یک صفحه، مرکوری کلمات “راپسودی مغولی” را در بالای صفحه نوشت. سپس اولین کلمه را خط زد و بالای آن عبارت Bohemian را اضافه کرد. این صفحه تا 8 ژوئن در ساتبیز نیویورک در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
گابریل هیتون، متخصص کتاب و دستنوشتهها در ساتبیز، گفت: پیشنویسها روشن میکنند که مرکوری هنگام نوشتن آهنگ با اشعار همراه بوده و کلمات را با صداهای مشابه عوض میکند. او در مورد آهنگ مورد بحث گفت: «البته «بوهمی»، «مغولی»، این ریتم یکسان است.
تاریخ راک پر از آهنگ هایی است که می توانستند باشند. وقتی بیتلز «دیروز» را نوشت، نام معروف «تخم مرغ همزده» را به آن دادند. اما عنوان جایگزین بالقوه «Bohemian Rhapsody» از زمان پخش این آهنگ تقریباً 50 سال پیش ناشناخته بوده است و در بیوگرافی های برجسته کوئین از آن نام برده نشده است. مرکوری در مصاحبههایش به وضوح نشان داد که نوشتن «راپسودی بوهمی» سخت است. مرکوری یک بار با توجه به “فردی مرکوری: یک زندگی، به قول خودش” گفت: “این فقط از هوا بیرون نیامده است.” «برخی از آهنگها به آن نوع ذوق شکوهمند نیاز دارند. مجبور بودم دیوانه وار کار کنم. ”
گیتاریست گروه، برایان می، و درامر، راجر تیلور، از اظهار نظر خودداری کردند. در یک مستند در سال 2002، می لحظه ای را به یاد آورد که مرکوری عنوان «راپسودی بوهمی» را پیشنهاد کرد: «شما هرگز کاملاً نمی دانستید که آیا فردی شوخی می کند یا چه چیزی. برخی از ایده های او جدی نبودند، اما آن یکی ماندگار شد. هیتون گفت که عنوان پایانی دارای فضای معمایی خاصی بود، اما نمیتوان گفت که چقدر در موفقیت آهنگ اهمیت داشته است.
اما تاریخچه آهنگ می توانست بسیار متفاوت باشد – حداقل از یک جنبه. پیشنویس اولیه این آهنگ توسط فردی مرکوری، رهبر گروه کوئین، نشان میدهد که او زمانی به این فکر میکرد که عنوان دیگری به سرود بدهد: «راپسودی مغولی. این پیش نویس در میان هزاران وسیله مرکوری است که در ماه سپتامبر توسط ساتبیز به نمایندگی از دوست و وارث او مری آستین به حراج گذاشته خواهد شد.
این مجموعه که از زمان مرگ مرکوری در سال 1991 بر اثر بیماری ایدز در خانه لندن نگهداری می شد، شامل لباس های صحنه و مبلمان و همچنین 15 صفحه از پیش نویس های اولیه “راپسودی بوهمی” است که ارزش آن حدود 1 دلار تخمین زده می شود. 5 میلیون. در یک صفحه، مرکوری کلمات “راپسودی مغولی” را در بالای صفحه نوشت. سپس اولین کلمه را خط زد و بالای آن عبارت Bohemian را اضافه کرد. این صفحه تا 8 ژوئن در ساتبیز نیویورک در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
گابریل هیتون، متخصص کتاب و دستنوشتهها در ساتبیز، گفت: پیشنویسها روشن میکنند که مرکوری هنگام نوشتن آهنگ با اشعار همراه بوده و کلمات را با صداهای مشابه عوض میکند. او در مورد آهنگ مورد بحث گفت: «البته «بوهمی»، «مغولی»، این ریتم یکسان است.
تاریخ راک پر از آهنگ هایی است که می توانستند باشند. وقتی بیتلز «دیروز» را نوشت، نام معروف «تخم مرغ همزده» را به آن دادند. اما عنوان جایگزین بالقوه «Bohemian Rhapsody» از زمان پخش این آهنگ تقریباً 50 سال پیش ناشناخته بوده است و در بیوگرافی های برجسته کوئین از آن نام برده نشده است. مرکوری در مصاحبههایش به وضوح نشان داد که نوشتن «راپسودی بوهمی» سخت است. مرکوری یک بار با توجه به “فردی مرکوری: یک زندگی، به قول خودش” گفت: “این فقط از هوا بیرون نیامده است.” «برخی از آهنگها به آن نوع ذوق شکوهمند نیاز دارند. مجبور بودم دیوانه وار کار کنم. ”
گیتاریست گروه، برایان می، و درامر، راجر تیلور، از اظهار نظر خودداری کردند. در یک مستند در سال 2002، می لحظه ای را به یاد آورد که مرکوری عنوان «راپسودی بوهمی» را پیشنهاد کرد: «شما هرگز کاملاً نمی دانستید که آیا فردی شوخی می کند یا چه چیزی. برخی از ایده های او جدی نبودند، اما آن یکی ماندگار شد. هیتون گفت که عنوان پایانی دارای فضای معمایی خاصی بود، اما نمیتوان گفت که چقدر در موفقیت آهنگ اهمیت داشته است.