کاشت مو

بهترین روش کاشت مو

پیوند مو درمان دائمی ریزش و یکی از پرطرفدارترین درمان های زیبایی محسوب می شود. با یک بار کاشت مو فرد برای همیشه از دیگر روش های درمانی ریزش مو بی نیاز است. با توجه به پیشرفت فنآوری در حوزه کاشت مو عوارض بعد از درمان به کمترین حد ممکن رسیده و ظاهر موها بسیار طبیعی تر کلینیک تخصصی رنسانس به نظر می رسد.

در این درمان مفید و کم عارضه موهای خود فرد به ناحیه کم مو در سر پیوند می شوند. گرافت ها از ناحیه بانک مو برداشت می شوند. موهای این ناحیه در برابر عوامل ریزش مو مقاوم بوده و دچار ریزش نمی شوند. این موها بعد از انتقال به ناحیه کاشت نیز ویژگی های خود را حفظ کرده و به رشد خود ادامه می دهند.

کاشت مو

سوالی که در این بین مطرح می شود این است که آیا کاشت مو در افرادی که بانک موی ضعیفی در سر دارند نیز امکان پذیر است یا این افراد برای همیشه باید با کم مویی یا طاسی خود کنار بیایند. در این افراد تکنیک مناسب کاشت مو چیست ؟ ما در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به پاسخ این پرسش بپردازیم. لطفا این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

 

آیا پیوند مو در افراد با بانک موی ضعیفی سر امکان پذیر است؟

پاسخ این پرسش مثبت است. افرادی که دارای بانک موی ضعیفی در ناحیه کلینیک ساعی سر هستند نیز این امکان را دارند که از مزایای پیوند مو بهره مند شوند.

واقعیت این است که کیفیت پیوند مو به عوامل متعددی بستگی دارد. تجربه و مهارت پزشک جراح، تکنیک کاشت مو و تجهیزات مورد استفاده و ویژگی های فردی از قبیل وضعیت بانک مو از جمله عوامل موثر بر نتیجه کاشت مو به شمار می روند. بنابراین کیفیت بانک مو بر نتیجه درمان تاثیرگذار است. هرچقدر بانک موی فرد قوی تر و موها پرپشت تر باشد نتیجه نهایی پیوند مو بهتر خواهد بود.

به همین دلیل کیفیت پیوند مو در افرادی که بانک موی ضعیفی در سر دارند به اندازه افراد دارای بانک موی قوی نخواهد بود. نکته مهم دیگر این است که پیوند مو در افراد دارای بانک موی ضعیف در سر در صورتی امکان پذیر است که بانک موی سر از امکان برداشت هر چند کم برخوردار داشته باشد. در شرایطی که بانک موی فرد به حدی ضعیف است که امکان برداشت از آن وجود نداشته باشد به طور کلی کاشت مو امکان پذیر نیست.

کاشت مو تهران

مشاوره با پزشک

در صورتی که شما از آن دسته افرادی هستید که بانک موی ضعیفی در ناحیه سر دارید برای اینکه خیالتان از بابت اینکه این امکان را دارید از پیوند مو استفاده کنید یا خیر بهتر است در اولین فرصت به کلینیک کاشت مو مراجعه کنید. ممکن است به نظر پزشک متخصص که سال ها تجربه در زمینه پیوند مو دارد شما نیز امکان استفاده از پیوند مو را داشته باشید.

پزشک پس از انجام معاینات و بررسی های اولیه با توجه به ویژگی های فردی جلوه ماندگار و انتظارات شما از درمان بهترین روش را انتخاب می کند.

پیوند مو  با بانک ضعیف با روش BHT

یکی از روش های کاشت مو در تهران و کلینیک های پوست و مو در سایر شهرهای کشور پیوند موی بدن : BHT) Body Hair Transplant) است. در صورتی که فردی در ناحیه پشت سر و کناره های گوش بانک موی قوی نداشته باشد در این فرد از موهای بدن برای پیوند به سر استفاده می شود.

البته همان طور که در بخش قبلی بیان شد در صورتی استفاده از این تکنیک پیوند مو امکان پذیر است که امکان برداشت از بانک موی سر نیز وجود داشته باشد و با پیوند موهای بدن تراکم موها بیشتر می شود؛ اما پیوند مو تنها با تکیه بر موهای بدن امکان پذیر نیست.

در شرایطی که بانک موی فرد ضعیف است، مهارت و تجربه جراح بسیار مهم تر از زمانی است که افراد بانک مویی پرپشت و قوی دارند. جراح باید از توانایی و تجربه کافی برای استفاده حداکثری از ظرفیت بانک موی فرد برخوردار باشد. بنابراین انتخاب کلینیک درمانی برای متقاضیان استفاده از درمان اهمیت بسیار زیادی دارد و اهمیت آن در افرادی که بانک موی ضعیفی دارند بیشتر می شود.

کاشت موی طبیعی

در کلینیک های پوست و مو معتبر علاوه بر اینکه از متخصصان باتجربه برای درمان های زیبایی استفاده می شود، بلکه امکانات و تجهیزات مدرن روز نیز برای انجام درمان های زیبایی از قبیل پیوند مو مورد استفاده قرار می گیرد که این موضوع در نتیجه نهایی درمان تاثیر بسیار زیادی دارد. با توجه به این موضوع یکی از مهم ترین اقدامات قبل از پیوند مو انتخاب کلینیک درمانی مناسب است.

 

از موهای کدام بخش ها برای پیوند به سر استفاده می شود؟

موهایی که برای پیوند به سر انتخاب می شوند باید بیشترین شباهت را از نظر ویژگی های ظاهری و سرعت رشد با موهای سر داشته باشند؛ اما به طور کلی موی بدن و سر تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. تفاوت در سرعت رشد موها، رنگ، حالت (فر یا صاف بودن موها)، طول موها و تراکم از جمله تفاوت های موی سر و نواحی مختلف بدن است.

بر اساس تحقیقات موهای ناحیه ریش در آقایان بهترین گزینه برای پیوند به سر محسوب می شوند. موهای ناحیه ریش معمولا سرعت رشد بالایی دارند. علاوه بر این این موها ضخیم و مقاوم هستند. به همین دلیل موهای ناحیه ریش بهترین گزینه برای پیوند به سر است. معمولا برداشت گرافت های ناحیه ریش از ناحیه زیر چانه صورت
می گیرد؛ زیرا برداشت مو از این ناحیه تاثیری در زیبایی چهره فرد نیز ندارد. به طور کلی امکان برداشت ۱۵۰۰ گرافت مو از ناحیه ریش وجود دارد.

موی ناحیه سینه نیز بعد از موهای ناحیه ریش برای پیوند به سر مناسب است. بنابراین در افرادی که بانک موی ضعیفی دارند برداشت از ناحیه ریش و سینه برای پیوند به سر انجام می شود.

برای بررسی شانس موفقیت کاشت مو به روش BHT در افرادی که بانک موی ضعیفی در ناحیه سر دارند از پارامتری به نام شاخص قفسه سینه (TD) استفاده می شود. پارامترهای اساسی کلینیک خانه سفید در تعیین شاخص اهدا قفسه سینه عبارتند از:

  • وسعت ناحیه برداشت؛
  • تعداد گرافت های مو با ۲ الی ۳ فولیکول؛
  • مقدار تراکم موها؛
  • شباهت بین موی سر و بدن از نظر رنگ موها و حالت آنها؛
  • طول موهای بدن؛
  • مقدار تراکم موها.

 

پیوند مو به روش ترکیبی در افراد با بانک موی ضعیف در ناحیه سر

روش های ترکیبی از دیگر روش های مورد استفاده برای افراد با بانک موی ضعیف به شمار می روند. در این افراد ابتدا با استفاده از روش FUT  نوار باریکی از بانک موی پشت سر برداشت می شود. سپس بهترین گرافت ها از روی این نوار باریک جدا شده و پس از آماده سازی در ناحیه کاشت قرار داده می شوند.

در مرحله بعدی با استفاده از روش FIT موهای سایر نواحی سر نیز برداشت شده و در ناحیه کاشت قرار داده
می شوند. همان طور که می دانید در روش FIT در مقایسه با روش FUT امکان برداشت گرافت ها از ناحیه وسیعتری از بانک موی سر فراهم می شود.

زمان استفاده از دو تکنیک به نظر پزشک بستگی دارد. ممکن است از هر دو تکنیک در یک جلسه برای پیوند مو استفاده شود یا در چند روز دیگر در جلسه درمانی جداگانه ای پیوند مو با روش FIT انجام شود. علاوه بر این معمولا ابتدا پیوند مو با روش FUT انجام می شود و بعد پیوند مو با روش FIT صورت می گیرد؛ اما ممکن است بنا به تشخیص پزشک ابتدا از روش FIT و بعد از روش FUT استفاده شود. معمولا در روش ترکیبی امکان برداشت ۴۰۰۰ گرافت در یک جلسه فراهم می شود.

 

کاشت مو به روش سوپرترکیبی در افراد با بانک موی ضعیف در ناحیه سر

روش سوپرترکیبی از دیگر روش های کاشت مو تهران است که برای افراد با بانک موی ضعیف کاربرد دارد. در این تکنیک علاوه بر روش های FUT و FIT از روش BHT یا پیوند موی بدن نیز برای افزایش تراکم موها در سر استفاده می شود.

به این ترتیب نه تنها از موهای بانک موی سر حداکثر استفاده می شود، بلکه از موهای ناحیه ریش و سینه نیز گرافت های مو برداشت شده و به سر انتقال داده می شوند. گاهی در روش سوپرترکیبی ۵۰۰۰ گرافت به سر پیوند زده می شود.

همان طور که قبلا بیان شد شرط استفاده از روش BHT برای پیوند مو این است که برداشت از بانک موی ناحیه سر هرچند به مقدار کم امکان پذیر باشد. شرط استفاده از روش های ترکیبی و سوپرترکیبی نیز این است که شرایط برای کاشت مو به روش FUT امکان پذیر باشد. در شرایطی که پوست سر فرد کشسانی کافی نداشته باشد یا اینکه فرد به باقی ماندن جای بخیه روی پوست سر حساس باشد، استفاده از روش های ترکیبی و سوپرترکیبی ممکن نیست.

 

کاشت مو به روش FCI

پیوند مو به روش FCI (FCI: Follicular Cell Implantation) نیز از دیگر روش هایی است که برای افرادی که بانک موی ضعیف دارند،  بسیار مفید است؛ البته. قبل از اینکه به توضیح این روش بپردازیم باید این نکته مهم را ذکر کنیم که روش FCI هنوز در حد تئوری و فاز آزمایشگاهی است و وارد فاز انسانی نشده است.

امیدواریم با توجه به سرعت بالای پیشرفت تکنیک های پیوند مو به زودی شاهد استفاده از این روش مفید در کلینک های کاشت مو داخل کشورمان باشیم.

بهترین روش کاشت مو

در روش FCI فولیکول های مو دستکاری و تقویت می شوند. در این روش فولیکول های استخراج شده از بانک موی پشت سر بلافاصله در ناحیه کاشت قرار داده نمی شوند بلکه در محیط آزمایشگاهی قرار می گیرند. محیط آزمایشگاهی محیطی مناسب برای رشد و پرورش فولیکول است. فولیکول های پرورش یافته در این محیط که قدرت رشد و زایش بالایی یافته اند در منطقه کاشت قرار داده می شوند.

در این تکنیک نیازی به برداشت تعداد زیادی فولیکول نیست، بلکه تعداد فولکیول های کمی برداشت شده و در محیط آزمایشگاهی آماده شده تقویت و تکثیر می شوند. با توجه به این توضیحات مشخص است که نیازی به بانک موی قوی و تعداد فولیکول های بالا برای پیوند مو با این روش نیست. بعید نیست این تکنیک بعد از اینکه وارد فاز انسانی شد بهترین روش کاشت مو برای بسیاری از افراد با بانک موی ضعیف باشد.

نکته جالب توجه دیگر این است که این تکنیک نه تنها برای افراد با بانک موی ضعیف مناسب است، بلکه در افرادی که موهایی نازک، چرب، خشک یا نرم دارند نیز بسیار مفید باشد. با وجود این ویژگی ها پیوند مو نتیجه مطلوبی به دنبال ندارد. در روش FCI ویژگی های فولیکول ها تغییر داده شده و سپس کاشته می شوند.

 

سخن پایانی

پیوند مو در افرادی که بانک موی ضعیفی در ناحیه سر دارند نیز امکان پذیر است؛ البته پیوند مو در افرادی که بانک موی قوی دارند بهتر خواهد بود؛ اما با این حال این افراد نباید از پیوند مو ناامید باشند. بیوتی سنتر در صورتی که بانک موی سر فرد ضعیف باشد؛ اما امکان برداشت حداقلی از آن فراهم باشد فرد امید به پیوند مو وجود دارد.

پیوند موی بدن (BHT) که در آن از گرافت های مو در ناحیه ریش و سینه برای پیوند به سر استفاده می شود یکی از تکنیک های کاشت مو مورد استفاده برای افراد با بانک موی ضعیف در ناحیه سر است.

روش های ترکیبی  (ترکیب روش های FUT و FIT) و سوپرترکیبی (ترکیب روش های FUT، FIT و BHT) نیز از دیگر روش های مورد استفاده برای افراد با بانک موی ضعیف در ناحیه سر است. این امید وجود دارد که در سال های آینده در کلینیک های پیوند مو از روش FCI نیز برای متقاضیان کاشت مو که بانک موی ضعیفی در ناحیه سر دارند استفاده شود. در این روش فولیکول های کمی از ناحیه بانک مو برداشت می شوند و پس از تقویت و تکثیر در محیط آزمایشگاهی مناسب در ناحیه کاشت جاگذاری می شوند.
https://tinyurl.com/yzom7xnu
https://bit.ly/3goX1i0
https://xip.li/VFkAlW
https://is.gd/6PY5S7
https://v.gd/tTVgq7
https://v.ht/RTNe
https://u.nu/joy5l
https://clck.ru/VTfdn
https://cutt.ly/VnP0djv
http://tny.im/Y3FQy