اخبار واکسن کرونا ویروس: اوباما ، بوش ، کلینتون برای اطمینان از ایمنی واکسن در میان عقاید گسترده |

نیویورک: پس از آنکه دموکرات ها برنامه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا را برای تهیه واكسن ضد ویروس كرونا با سرعت پیچیده تحقیر كردند ، آنها هم اكنون به روسای جمهور سابق متوسل شده اند تا كمك كنند آمریكایی ها را متقاعد كنند كه واكسن كردن در برابر این بیماری عصبانی نیست.
سه نفر از روسای جمهور سابق ، باراک اوباما و بیل کلینتون ، دموکرات ها ، و جورج دبلیو بوش ، جمهوری خواه روز پنجشنبه اعلام کردند که واکسن می زنند تا ایمنی آن را به 42 درصد آمریکایی هایی که از تزریق آن خودداری می کنند ، نشان دهند ، آخرین نظرسنجی گالوپ.
آنتونی فاوسی ، متخصص ارشد Covid-19 ملت ، اظهارات وی در مورد بیماری همه گیر به استاندارد طلایی برای صحت علمی تبدیل شده است ، همچنین گفته است که به وی اجازه می دهد یکی از واکسنهایی را که برای تأیید صحیح هستند تزریق شود.
اوباما در جریان یک برنامه رادیویی ماهواره ای گفت: “من ممکن است در نهایت آن را از تلویزیون بردارم یا فیلمبرداری کنم ، فقط به این دلیل که مردم بدانند که من به این علم اعتماد دارم و آنچه به آن اعتماد ندارم گرفتن Covid است.”
کارکنان بوش و کلینتون به CNN گفتند که روسای جمهور سابق آماده استفاده از واکسن خواهند بود ، انتظار می رود این واکسن در کمتر از دو هفته دیگر پخش شود و به گروه های مختلفی از افراد مانند کارگران خط مقدم و به دلیل افزایش سن یا سلامتی توزیع شود. شرایط با توجه به آسیب پذیری آنها در برابر خطرات اولویت بندی شده است.
بوش و کلینتون برای واکسن زدن اولویت بیشتری دارند زیرا این واکسن بیش از 70 سال است ، در حالی که اوباما که 59 سال دارد و هیچ مشکلی ندارد که او را در معرض خطر قرار دهد در رده اولویت پایین تری قرار خواهد گرفت.
واکسن Pfizer هنگامی که در 10 دسامبر و Moderna در جلسه دیگری در 17 دسامبر برگزار می شود ، احتمالاً مجوز استفاده اضطراری را از هیئت متخصص سازمان غذا و دارو (FDA) دریافت می کند.
به گفته مقامات ، میلیون ها دوز از این دو واکسن قبلاً ساخته شده و آماده ارسال به ایالت ها طی 24 ساعت پس از تأیید است.
انگلیس قبلاً واکسن Pfizer را تأیید کرده است و پس از چین و روسیه اولین کشوری است که واکسن آماده برای عموم دارد.
واکسن های ساخته شده در کمتر از ده ماه با فشار ترامپ و کمک به او از طریق عملیات Warp Speed ​​به مایه شرمساری رئیس جمهور منتخب جو بایدن و معاون رئیس جمهور منتخب کامالا هریس تبدیل شده اند ، که اگر آنها همه گیری باید شکست بخورد.
هریس در ماه سپتامبر به CNN گفت كه به واكسن ها اعتماد نخواهد كرد زیرا دانشمندان و مقامات پزشكی كه واكسن را تأیید می كنند توسط ترامپ “پوزخند ، سرکوب می شوند ، به حاشیه رانده می شوند”.
طبق گفته گالوپ ، درصد آمریکایی های حاضر به واکسیناسیون از 61 درصد در اواسط آگوست به 50 درصد تا اواسط سپتامبر سقوط کردند ، اما در ماه گذشته به آرامی بهبود یافت و به 58 درصد رسید.
بایدن در ماه اکتبر گفت: “من به واکسن ها اعتماد دارم. من به دانشمندان اعتماد دارم. اما من به دونالد ترامپ اعتماد ندارم. و در این لحظه ، مردم آمریکا هم نمی توانند.”
اندرو کوومو ، فرماندار نیویورک گفت که او هیئت متخصص خود را برای بررسی واکسن ها قبل از اجازه در ایالت ایجاد می کند و به آژانس های فدرال مانند FDA که واکسن ها و سایر داروها را برای استفاده عمومی تأیید می کند اعتماد نخواهد کرد.
ترامپ ادعا کرده بود که واکسن ها تا ماه نوامبر آماده می شوند و همین امر آنها را درگیر سیاست های انتخاباتی می کند.
دو شرکت Pfizer و Moderna با گذراندن دوره های آزمایشی فاز 3 ، مهلت مقرر را پشت سر گذاشتند ، اما نتایج اعلام شده بیش از 90 درصد کارآیی تا بعد از انتخابات را اعلام نکردند.
آنها آنها را از سیاست عایق بندی کرد ، اما مقامات دو شرکت گفتند که تا قبل از انتخابات از نتایج دادگاه به آنها خبری نبود.
اکنون که بایدن و هریس از ماه آینده کشور را اداره می کنند ، آنها باید برگردند و مردم را متقاعد کنند که به واکسن اعتماد کرده و حداقل 70 درصد از جمعیت را برای دریافت این واکسن دریافت کنند.
هفتاد درصد آستانه پایینی برای مصونیت گله است که به گفته دانشمندان می تواند تا 90 درصد نیز برسد.
مصونیت گله مصونیت کلی جامعه در برابر بیماری است که زمانی حاصل می شود که درصد معینی از جمعیت آن یا از طریق قرار گرفتن در معرض آن یا از طریق واکسیناسیون نسبت به آن مقاومت کرده و از افرادی که واکسینه نشده اند نیز محافظت شود.
اکنون که ترامپ با آماده سازی واکسن در زمان بسیار کمتری از حد طبیعی که برای تولید واکسن آماده شده است ، افراد بدبین را به اشتباه انداخته و حتی برخی از رهبران دموکرات نیز برای پذیرفتن بحث و جدال درباره ایمنی و کارآیی در این مورد واکسن فروکش نکرده اند.
کوومو کارت مسابقه را بازی کرده و ادعا کرده است که طبق برنامه های دولت ترامپ ، آمریکایی های آفریقایی تبار و لاتین واکسینه شدن برایشان دشوار خواهد بود و حتی در یک زمان حتی تهدید به شکایت از دولت فدرال به دلیل آن می کنند.
اما ترامپ گفته است که واکسن ها با توجه به اندازه آنها به ایالات داده می شوند و آنها می توانند آن را به همان شکلی که می خواهند توزیع کنند.
یکی از نتایج ورود سیاست های نژادی این است که دادگاه ها به دلیل نداشتن کافی آفریقایی-آمریکایی و لاتین مورد انتقاد قرار گرفتند و روز چهارشنبه جانسون و جانسون به داوطلبان اعلام کردند که این مشارکت در آینده افرادی است که به آن قومیت ها تعلق ندارند.