اخبار واکسن کرونا ویروس: دستیابی به موفقیت جدید در زمینه واکسن امید جهانی را در برابر بیماری همه گیر از بین می برد | اخبار جهان

واشنگتن: امیدواری جهانی برای از بین بردن بیماری همه گیر ویروس کرونا دوشنبه پس از اینکه واکسن در آزمایش 95٪ موثر بود ، افزایش یافت و خوشبینی مورد نیاز را در میان افزایش عفونت ها و محدودیت های جدید طاقت فرسا ایجاد کرد.
اخبار شرکت بیوتکنولوژی مدرنا در آمریکا پس از اعلام نتایج مشابه هفته گذشته برای یک نامزد واکسن تولید شده توسط غول داروسازی Pfizer و شریک آلمانی آن BioNTech اعلام شد.
بازارهای سهام عمده در پاسخ روز دوشنبه افزایش یافتند و در یک شکوفایی ناشی از اخبار Pfizer ایجاد شدند که یک هفته پیش ایجاد شد.
آنتونی فاوسی ، متخصص ارشد بیماری های عفونی ایالات متحده ، نتایج را خوش آمد گفت و به خبرگزاری فرانسه گفت كه داده ها بیش از حد انتظار است.
وی گفت: “این ایده كه ما 94.5 درصد واكسن م effectiveثر داریم ، به طرز حیرت انگیزی چشمگیر است.”
Moderna ، که نتایج آن از یک آزمایش بالینی بیش از 30،000 شرکت کننده ناشی می شود ، پیش بینی می کند تا پایان سال تقریباً 20 میلیون دوز آماده ارسال در ایالات متحده داشته باشد.
با وجود دسترسی گسترده به هر واکسنی که هنوز خیلی دور باشد ، دولتهای سراسر جهان با محدودیتهای محبوب ، اما نجات دهنده زندگی در حرکت آزاد ، تجمعات و مشاغل آزاد ، مقابله می کنند.
در ایالات متحده ، جو بایدن رئیس جمهور منتخب با ابراز سرخوردگی از امتناع دونالد ترامپ از همکاری در روند انتقال کاخ سفید ، گفت: “ممکن است افراد بیشتری به دلیل ویروس کرونا بمیرند” بدون هماهنگی فوری در مبارزه با همه گیر شدن بیماری همه گیر.
ایالات متحده در حال حاضر کشوری است که بیشتر در معرض ویروس قرار دارد.
در سطح جهان ، عفونت ها با بیش از 1.3 میلیون مرگ به 55 میلیون نفر رسیده اند و کارشناسان هشدار می دهند که هنوز ماه های دشوار و خطرناکی در پیش است.
رئیس سازمان بهداشت جهانی ، تدروس آدانوم غبرایسوس ، هشدار داد: “یک واکسن به خودی خود باعث پایان همه گیری نمی شود.”
او گفت که در ابتدا تأمین فقط به کارکنان مراقبت های بهداشتی و سایر جمعیت های آسیب پذیر محدود می شود ، که می تواند کمک بزرگی به سیستم های بیمارستانی داشته باشد اما “ویروس را با فضای زیادی برای جابجایی روبرو می کند.”
در اروپا که سخت آسیب دیده است ، محدودیت ها – اغلب در برابر اعتراضات – از یونان به انگلیس ، جایی که نخست وزیر بازمانده Covid-19 ، بوریس جانسون ، پس از تماس با یک نماینده که بعدا از نظر ویروس مثبت است.
سوئد ، که توجه ساده تری به مبارزه با ویروس جلب کرده است ، روز دوشنبه تصمیم گرفت که تجمع بیش از هشت نفر را برای اولین بار ممنوع کند.
نخست وزیر استفان لوفون گفت: “این وضعیت بدتر خواهد شد. وظیفه خود را انجام دهید و مسئولیت جلوگیری از شیوع ویروس را بر عهده بگیرید.”
آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان ، که در اوایل ماه این ماه دور جدید خاموش کردن را آغاز کرد ، خواستار اقدامات شدیدتر مانند ماسک در همه مدارس و کلاسهای کوچکتر بود.
مقامات گفتند ، در حالی که موارد جدید در آلمان در حال صعود بود ، تعداد روزانه هنوز بسیار زیاد است.
اما مرکل گفت نخست وزیران دولت هیچ اشتهایی برای افزایش قبل و معرفی محدودیت های سخت تر برای کاهش تعداد عفونت ندارند.
صدراعظم اتریش سباستین کورز آخر هفته اعلام کرد که این کشور محدودیت ها را برای کنترل تعداد مارپیچ عفونت تحت کنترل دارد.
مدارس و مغازه ها از سه شنبه تا 6 دسامبر تعطیل خواهند بود.
در بلژیک همسایه ، دولت گفت که قصد دارد هر نوع واکسن ویروس کرونا را به صورت رایگان در دسترس قرار دهد.
وزیر بهداشت فرانک واندنبروکه در یک کنفرانس بهداشت اظهار داشت: “هدف واکسیناسیون حداقل 70 درصد از جمعیت است.”
در عین حال ، عفونت در ایالات متحده پس از یک میلیون مورد جدید در کمتر از یک هفته ، باعث کشته شدن 11 میلیون و 1111 هزار و 1111 مورد ، با 247 هزار و 116 مورد مرگ ، هیچ نشانه ای از تسکین ندارد.
افزایش سن باعث ایجاد محدودیت های جدید در ایالت های مختلف شده است ، در حالی که کارشناسان خانواده ها را نسبت به اجتماعات بزرگ برای تعطیلات پیشین شکرگذاری هشدار می دهند.
مشاوره اقامت در خانه از روز دوشنبه در سومین شهر بزرگ کشور ، شیکاگو به اجرا درآمد. در حالی که نیویورک ، مرکز اوایل شیوع ، همچنین در تلاش بود تا منحنی دوم را مسطح کند.
بازارهای ایالات متحده از تأثیر بالقوه اقتصادی Covid احیا شد و در عوض اخبار واکسن را متمرکز کرد ، در حالی که Dow Jones و S&P 500 دوشنبه در بالاترین سطح ثبت شدند.
در پاسخ به اخبار واکسن Moderna در توییتر ، بایدن این موفقیت را امیدوارانه خواند اما خواستار ادامه “فاصله اجتماعی و ماسک پوشیدن” شد.
از طرف دیگر ترامپ سعی کرد اعتبار این پیشرفت را بدست آورد.
“لطفاً به یاد داشته باشید که این اکتشافات بزرگ ، که به آفت چین پایان می دهد ، همه در ساعت من اتفاق افتاد!” ترامپ نوشت.
اما فاوسی ، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی ، هشدار داد که متقاعد کردن مردم برای استفاده از واکسن ، به ویژه در ایالات متحده ، که احساسات ضد واکسن در آنها زیاد است ، بسیار مهم است.
وی گفت: “واکسن با درجه کارآیی بالا اگر کسی واکسینه نشود فایده ای ندارد.”
نگرانی های احیای مجدد نیز در مناطقی از جهان وجود دارد که تا حد زیادی کارمندان خود را تحت کنترل درآورده است.
کانادا ، در اوج موج دوم ، روز دوشنبه 301،332 عفونت را با 11000 مرگ ثبت کرد.
آدلاید استرالیا ، که طی هفت ماه شیوع قابل توجهی را مشاهده نکرده است ، گزارش داد که یک خوشه جدید از 17 مورد با هتلی در ارتباط بوده است که برای قرنطینه مسافران از خارج از کشور استفاده می شود.
مقامات نام محدودیت ها را پس گرفتند و پروازهای بین المللی به آدلاید را به حالت تعلیق درآوردند.
در هنگ کنگ ، دولت از روز دوشنبه محدودیت های بیشتری را برای تعداد افراد در بارها و رستوران ها برای محافظت در برابر جهش ایجاد کرد.