ادعا کنید که قلم های شارپی آرای آریزونا را خراب می کند ، نشانه را از دست می دهد

آریزونا: همانطور که ایالت های آمریكا در مجموع آرا برای انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده اند ، برخی از کاربران رسانه های اجتماعی به دروغ ادعا می كنند كه آرای در آریزونا باطل است. مقصر مفروض: نشانگرهای شارپی. در آنچه معروف به # شارپیگیت است ، پست های شبکه های اجتماعی حاکی از آن است که مقامات انتخاباتی در شهرستان ماریکوپا قلم های شارپی را در اختیار رای دهندگان قرار می دهند که این امر در ثبت آرا ، به ویژه رای گیری برای دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ، تداخل ایجاد می کند.
مقامات انتخاباتی آریزونا می گویند که رأی دادن با شارپی تأثیری در ثبت آرا توسط دستگاه های جدول بندی نخواهد داشت و اگر مشکلی پیش آمد ، فرایندی وجود دارد که از لغو آرا جلوگیری می کند.
آراona در آریزونا حذف شد زیرا مردم به استفاده از قلم های شارپی برای علامت گذاری آراots واداشته شدند. این امر باعث شد دستگاه جدول بندی رای را لغو کند.
جو بایدن ، نامزد دموکراتیک ریاست جمهوری ، برنده رای ریاست جمهوری در آریزونا اعلام شد ، پست های منتشر شده در شبکه های اجتماعی به دروغ حاکی از لغو آرا به ترامپ بود زیرا به مردم گفته شده بود برای پر کردن برگه های رای خود از شارپی استفاده کنند.
مقامات انتخاباتی آریزونا تأیید کردند که از شارپیز در رأی دادن استفاده شده است ، اما آنها گفتند که این باعث بی اعتبار شدن یک رأی نمی شود.
اداره انتخابات شهرستان ماریكوپا در روز انتخابات توییت كرد كه مراكز رأی دهی از Sharpies استفاده می كنند تا هنگام شمارش آرا جوهر لكه دار نشود.
“ستون های جبران جدید روی برگه های رای گیری باعث می شود که خونریزی تاثیری در رای شما نداشته باشد!” آنها در یک ویدیوی اطلاعاتی توییت کردند.
یک ویدئو با بیش از 821،000 بازدید ، زنی را نشان می داد که در مورد نحوه استفاده چهار Sharpies از چهار مکان مختلف رای گیری می کرد و مردی از او می پرسد که “آیا آن آرا being شمرده نمی شوند” و “معتبر نیستند”.
مرد می گوید: “آنها رأی را باطل می کنند همان کاری است که انجام می دهند.” وی ادامه داد: رای دهندگان به جای آن از قلم توپ استفاده می کنند.
وی در این ویدئو می گوید: “مردم برای رای دادن به دونالد ترامپ به اینجا می آیند و همه این آرا باطل می شوند.”
سوفیا سولیس ، مسئول اطلاعات عمومی وزیر امور خارجه آریزونا ، در ایمیلی گفت كه اگر مشكلی در رای گیری وجود داشته باشد ، رای ها لغو نمی شوند.
سولیس گفت: “اگر رأی یک رأی دهنده لغو شده باشد ، معمولاً به این معنی است که رأی دهنده در صورت نیاز به رأی گیری اصلی خود ، رأی اضافی را ارائه می دهد.”
“بسته به زمان برگرداندن برگه های جایگزین ، به احتمال زیاد هنوز رای گیری توسط شهرستان انجام می شود.”
مطابق با دفترچه راهنمای انتخابات ایالت ، یک هیئت بررسی رأی رأی هایی را تکرار می کند که توسط دستگاه قابل خواندن نیست در مواردی که با جوهر آسیب دیده یا لکه دار شده اند.
ویدئوهایی که ادعای دروغین درباره Sharpies را مطرح می کنند نیز به طور گسترده در TikTok به اشتراک گذاشته شدند. TikTok گفت: ادعاهای مربوط به آرای باطل شده سیاست آن را در برابر اطلاعات گمراه کننده پیرامون انتخابات نقض می کند و حذف خواهد شد.
فیس بوک گفت که هشتگ Sharpiegate را در سیستم عامل خود مسدود کرده و به بررسی واقعیت در این زمینه توسط بازرسان واقعی واقعیت ، از جمله آسوشیتدپرس اشاره کرده است.
در حالی که مقامات انتخاباتی برای رد شایعات شارپی به شبکه های اجتماعی می رفتند ، دیگران در آریزونا قانع نشدند.
پاول گوسار ، نماینده حزب جمهوری خواه کنگره ، روز چهارشنبه با انتشار یک توئیت صدای خود را به ادعاهای شارپی اضافه کرد و گفت که او در حال تماس با دفتر دادستان کل ایالت است.
دفتر دادستان کل آریزونا مارک برنوویچ روز چهارشنبه نامه ای به مقامات انتخابات شهرستان ماریکوپا فرستاد و خواستار پاسخ در مورد اینکه کدام مراکز رأی دهی از Sharpies استفاده کرده اند و چه تعداد رأی به دلیل مشکلات جوهر شارپی رد شده است.
زنی در منطقه ققنوس روز چهارشنبه شکایتی را مطرح کرد و ادعا کرد که تجهیزات جمع آوری آرا قادر به ثبت آرا خود نیست زیرا آن را با قلم شارپی در شهرستان تکمیل کرد.
در این دادخواست ادعا شد که لوری آگیلرا از کارگران نظرسنجی رأی گیری جدید خواسته است ، اما آنها درخواست وی را رد کرده اند.
وی به دنبال صدور حکم دادگاه است که به همه رأی دهندگان شهرستان ماریکوپا که در نتیجه استفاده از Sharpie رأی داده شده اند ، فرصت داده شود رأی خود را تعمیر کنند.
آگیلرا همچنین از چنین رأی دهندگانی می خواهد تا بتوانند در حالی که مقامات انتخابات آرا count خود را می شمارند حضور داشته باشند.
اداره انتخابات شهرستان ماریكوپا هیچ توضیحی در مورد این دادخواست نداد.