اسلام گرایان می گویند پاکستان با تحریم فرانسه ، پایان دادن به اعتراض موافقت می کند

اسلام آباد: الف گروه اسلامگرای پاکستانی سخنگوی این گروه گفت که اعتراضات به کارتون های حضرت محمد (ص) در روز سه شنبه را لغو کرد و گفت که دولت با تقاضای آنها برای تحریم محصولات فرانسوی موافقت کرده است.
هزاران اسلامگرای روز دوشنبه در اعتراض به نمایش اخیر کارتون های پیامبر در فرانسه با پلیس در حاشیه اسلام آباد پایتخت درگیر شدند.
“ما پس از امضای توافق نامه دولت مبنی بر حمایت رسمی از تحریم محصولات فرانسوی ، ما اعتراضات خود را لغو می کنیم” اجاز اشرفی، سخنگوی گروه تحریک لبیک ، از طریق تلفن به رویترز گفت.
سخنگوی دولت بلافاصله در مورد توافق نامه در دسترس نبود ، که طبق نسخه ای از طرف گروه و رویترز توسط دو وزیر امضا شد ، یک مقام عالی و رهبران گروه گفتند.
اعتراض ها در چندین کشور مسلمان به دلیل واکنش فرانسه به حمله مهلک ماه گذشته به معلمی که کارتون ها را به تمسخر نشان داد حضرت محمد در طول یک درس مدنی به دانش آموزان
برای مسلمانان ، ترسیم پیامبر کفر است.
پاکستان چاپ مجدد کارتون ها را محکوم کرد.
توافق بین این گروه و دولت همچنین تصریح کرد که پارلمان پاکستان ظرف مدت سه ماه در مورد اخراج این ماده تصمیم خواهد گرفت سفیر فرانسه.
سخنگو گفت ، بلافاصله پس از آزادی ، همه معترضان بازداشت شده و رهبران آنها بلافاصله آزاد می شوند.
این گروه اسلام گرا که فریاد تجمع خود را در این باره کفر زده است ، یکی از جاده های اصلی پایتخت را مسدود کرده بود و خواستار قطع روابط دیپلماتیک دولت با فرانسه و اخراج سفیر خود شده بود.
براساس اطلاعات بانک مرکزی ، در سال مالی گذشته تجارت پاکستان با فرانسه نزدیک به 800 میلیون دلار ارزیابی شده است که ارزش صادرات و واردات آن به ارزش 422 میلیون دلار 356 میلیون دلار است.
در پاکستان ، که اهانت به حضرت محمد مجازات اعدام دارد ، سابقه واکنش خشونت آمیز وجود دارد. یک اتهام صرف کفر می تواند باعث لینچ شود.
این گروه اسلام گرایان اعتراض مشابهی را که در آن یک پلیس و شش معترض کشته شدند پس از موافقت دولت با خواسته های خود که شامل استعفای وزیر قانون وقت بود ، لغو کردند.