اعتراضات گسترده در گیلگیت-بالتستان علیه انتخابات تقلبی توسط دولت PTI عمران خان ادامه دارد

گیلگیت-بالتیستان: نتایج بدست آمده به نفع نخست وزیر است عمران خاندر پاکستان تحریک انصاف (PTI) در گیلگیت بالتستان ، اعتراضات گسترده ای در منطقه غیرقانونی اشغال شده به اتهام تقلب در نظرسنجی در انتخابات مجلس قانونگذاری ادامه دارد.
این انتخابات روز یکشنبه در گیلگیت-بالتستان در 24 حوزه انتخابیه مجلس قانونگذاری برگزار شد.
هزاران نفر در اعتراض به تقلب در نظرسنجی ها ، با حمل پرچم در خیابان ها حاضر شدند.
حزب خلق پاکستان (PPP) ضمن صحبت با طرفداران خود رئیس بیلاوال بوتو زرداری گفت: “ماموریت شما به سرقت رفته است. آرای گیلگیت-بالتستان به سرقت رفته است.”
مریم نواز شریف ، معاون رئیس اتحادیه مسلمانان لیگ نواز (PML-N) نیز در حال سخنرانی در جمع معترضان دیده شد.
یکی از معترضین گفت: “هرکس به ما ظلم کند ، ما در برابر آنها ایستادگی خواهیم کرد و با جنگ می میریم. امروز با تقلب در نظرسنجی ماموریت ما به سرقت رفته است. تا زمانی که خواسته های ما برآورده نشود ، ما اعتراض خود را ادامه خواهیم داد.”
در همین حال ، فعال حقوق بشر امجد ایوب میرزا گفت که انتخابات گیلگیت و بالتستان “کلاهبرداری” بود.
“یک کلاهبرداری در انتخابات گیلگیت – بالتستان رخ داده است. از سه منطقه ، صندوق های رأی گیری به سرقت رفته است ، و بنابراین ، دو رهبر بزرگ پاکستان ، بیالوال و مریم ، از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده اند. اظهار داشت که اگر سه کرسی که قبلاً توسط PPP برنده شده بود اما بعداً از طریق کلاهبرداری از دست رفت ، پس داده نشود ، او گیلگیت-بالتستان را ترک نخواهد کرد. ”
به گفته منابع ، هزاران نفر در مناطق اسكاردو و گیلگیت علیه تقلب در انتخابات روز دوشنبه به خیابانها آمده بودند ، در این حادثه آتش سوزی چندین حلقه لاستیك صورت گرفت و بسیاری از جاده ها برای ساعت ها مسدود شده بود.
بیالوال ادعای تقلب در سه حوزه انتخابیه را داشت. وی در سخنرانی در یک تحصن در گیلگیت گفت که تقلب برای بدست گرفتن حکم PPP در Gilgit 1 ، Ghizer 3 و یک حوزه انتخابیه در Skardu انجام شده است.
داون به نقل از بیوالال در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که نتایج “یک شبه” برای انتخابات در کرسی هایی که حزب کمونیست حزب برنده بود دستکاری شد و اعلام شد حزب در طول روز آنها را از دست داده است.
علاوه بر این ، مریم نواز شریف ، معاون رئیس PML-N ادعا کرد که PTI عمران خان با “تقلب” ، “قلدری” و با کمک کتهای گردان در انتخابات گیلگیت بالتستان چند کرسی به دست آورد.
نیوز اینترنشنال گزارش داد ، مریم در توییتر خود نوشت که PTI عمران در دستیابی به اکثریت مطلق در منطقه شمال (اشغال غیرقانونی) یک شکست شرم آور برای دولت فعلی است.
انتخابات در میان اعتراض بی وقفه مردم گیلگیت بالتستان به “اشغال غیرقانونی” دولت پاکستان در منطقه برگزار شد.
هند ، پاکستان را به دلیل تصمیم خود برای برگزاری انتخابات در گیلگیت-بالتستان مورد انتقاد قرار داده و گفته است که هرگونه اقدامی برای تغییر وضعیت منطقه تحت اشغال نظامی هیچ پایه قانونی ندارد.