انتخابات ایالات متحده 2020: جو بایدن اینچنینی به پیروزی رسیده است. نیاز به پیروزی در نوادا ، آریزونا دارد

واشنگتن: جو بایدن ، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ، با 253 رای پیش بینی شده از سوی کالج انتخابات ، به پیروزی بر رئیس جمهور فعلی دونالد ترامپ در نبرد شدید انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می رسد.
طبق پیش بینی های نیویورک تایمز ، بایدن برای پیروزی در مسابقه به 17 رای بیشتر احتیاج دارد زیرا شمارش در ایالت های اصلی از جمله پنسیلوانیا ، کارولینای شمالی و آریزونا در حال انجام است.
دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، با وجود پیروزی در ایالت های بزرگ فلوریدا ، کارولینای شمالی ، در حال حاضر تنها 214 رای دارد.
در آخرین تلاش ، مبارزات انتخاباتی ترامپ با طرح دعوی در دادگاه در پنسیلوانیا ، تصمیم دادگاه عالی ایالتی مبنی بر مجاز شمردن برگه های رأی دریافت شده در 3 روز بعد از روز انتخابات را در صورتی که 3 مارس یا قبل از آن به مارک پست وارد شده باشند ، به چالش می کشد.
بایدن روز چهارشنبه خطاب به طرفداران خود گفت که “معتقد است” او پیروز خواهد شد. او هنگام استفاده از کالیفرنیا ، واشنگتن ، نیویورک و ایلینوی آریزونا و ویسکانسین را ورق زد.
با توجه به پیروزی های ناچیز در ویسکانسین و میشیگان بعد از ظهر چهارشنبه ، بایدن دو کشور از سه ایالت صنعتی شمالی را که در سال 2016 کاخ سفید را به ترامپ تحویل داده اند ، دور زده است.
نوادا نیز که تنها 6 رأی انتخاباتی دارد ، از آنجا که بایدن به 17 رأی بیشتر احتیاج دارد ، اهمیت یافته است. جوزف آر بایدن ، معاون رئیس جمهور ، رئیس جمهور ترامپ در این ایالت است ، اما کمتر از یک درصد.
در حالی که میلیون ها رای هنوز در چندین ایالت مهم شمارش نشده است ، بایدن در آریزونا و نوادا امتیازات کمی را کسب می کند. اگر وی بتواند آن ایالت ها را در اختیار داشته باشد ، معاون رئیس جمهور سابق حتی بدون پنسیلوانیا نیز می تواند در انتخابات پیروز شود.
روز چهارشنبه ، ترامپ زودتر از موعد ادعای پیروزی کرد و به ادعای دروغ شمارش آرا پس از اعلام نقض تخلف در روز انتخابات ادامه داد. او فلوریدا ، اوهایو ، آیووا ، میسوری و تگزاس را می گیرد.
شانس ترامپ برای پیروزی در دوره دوم به توانایی وی برای ادامه دادن به پیشبرد خود در ایالاتی مانند جورجیا و پنسیلوانیا – جایی که بایدن با پیشرفت شمارش آرا فاصله خود را کاهش داده است) و پیشی گرفتن از بایدن در یکی از ایالت های وی بستگی دارد. در حال حاضر پیش است.
وزیر امور خارجه پنسیلوانیا گفت که بیش از 1.4 میلیون برگه رای گیری هنوز برای شمارش وجود ندارد و انتظار می رود این آرا به شدت به نفع بایدن باشد.
ترامپ در کارولینای شمالی و جورجیا پیشتاز بود و مبارزات انتخاباتی وی ابراز امیدواری کرد که رهبری اولیه پنسیلوانیا بتواند در برابر هجوم آرای رایانه ای برای بایدن مقاومت کند.