انتقال قدرت منظم و به موقع اتفاق خواهد افتاد: رهبر عالی رهبر جمهوری خواه

واشنگتن: انتقال قدرت از دونالد ترامپ به دولت جو بایدن “با نظم” انجام می شود و “به موقع” اتفاق می افتد ، به گفته رهبر برجسته جمهوری خواه و سناتور میچ مک کانل.
هفته گذشته ، رسانه های جریان اصلی پس از عبور معاون 77 ساله رئیس جمهور از 270 رأی انتخاباتی اجباری از 538 عضو هیئت انتخاب ، بایدن را به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.
ترامپ 74 ساله اما با اعلام اینکه پیروز شده است ، از پذیرفتن انتخابات خودداری کرده است.
میچ مک کانل رهبر اکثریت مجلس سنا گفته است که انتقال آرام قدرت به دولت بعدی وجود خواهد داشت.
وی در آنجا به خبرنگاران گفت: “ما قصد داریم یک انتقال منظم از این دولت به دولت بعدی داشته باشیم.” آمریکا کاپیتول وقتی از وی سوال شد که ترامپ ، رئیس جمهور فعلی جمهوری خواه ، از واگذاری انتخابات به بایدن رئیس جمهور منتخب امتناع ورزیده و چندین پرونده قضایی را برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات تنظیم کرده است.
“آنچه ما همه در مورد آن می گوییم صریحاً بی ربط است. همه اینها به موقع اتفاق خواهد افتاد ، و ما در 20 ژانویه به دولت بعدی سوگند یاد خواهیم کرد. ”
وی گفت ، در تمام انتخابات ریاست جمهوری کشور این روند را طی می کند ، افزود که راهی برای رسیدگی به اختلافات وجود دارد ، دادگاه نامیده می شود.
وی گفت: “و دادگاه ها در ایالت های مختلف با هرگونه اختلاف و اختلاف ، هرگونه مدرکی که ارائه شود رسیدگی می کنند.”
در اواخر سال ، چندین قانونگذار جمهوری خواه به طور مستقیم یا غیرمستقیم برنده شدن بایدن در انتخابات را تأیید کرده اند. وال استریت ژورنال گزارش داد ، عصر سه شنبه در جریان رأی گیری در صحن سنا ، چندین سناتور جمهوری خواه پیروزی انتخاباتی معاون اول رئیس جمهور کمالا هریس را تبریک می گویند.
روزنامه نوشت: سناتور لیندزی گراهام ، یکی از صریح ترین حامیان ترامپ ، هریس را مشت محکمی کرد. وی افزود سناتور تیم اسکات نیز مشت مشتی به او داد. سناتور مایک راندز یک ضربه آرنج به او داد.
سناتور جیمز لانکفورد گفت: “انتخابات حل نشده است … شما می توانید آن را بچرخانید ، هر طور که بخواهید اما اگر کسی درست پیش شما می رود ، می گویید ،” سلام ، تبریک می گویم. ”
سناتورها مارکو روبیو و جان کورنین روز دوشنبه بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب توصیف کردند.
کرنین گفت: “من اطمینان دارم که 20 ژانویه می آید ، ما رئیس جمهور جدید را تحلیف خواهیم کرد. و من فکر می کنم احتمالاً جو بایدن باشد.”
روبیو در پاسخ به س onالی درباره مدیر بعدی اطلاعات ملی گفت: “خوب ، این تصمیم رئیس جمهور منتخب است که بدیهی است.”
“در نهایت ، همان چیزی است که نتایج ، نتایج اولیه ، نشان می دهد. مطمئناً باید پیش بینی کنید که آیا این بالاترین حد در این مرحله است یا خیر. “روبیو در پاسخ به سوالی درباره استفاده از اصطلاح رئیس جمهور منتخب برای بایدن گفت:”
وی گفت: “اما بدیهی است كه رئیس جمهور ادعاهای قانونی در دادگاه دارد و او همچنان به پیگیری این موارد ادامه می دهد و اگر این تغییر كند ، بدیهی است كه موضوعی خواهد بود كه باید با آن روبرو شویم.”
سناتور میت رامنی اولین سناتور جمهوری خواه بود که پیروزی انتخاباتی بایدن و هریس را تبریک گفت.