انگلیس: جانسون پس از اعلام تحقیقات از “پریتی پاتل” از “پریتی پاتل” حمایت کرد

لندن: بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس روز جمعه حمایت کرد پریتی پاتل، یکی از ارشدترین وزیران وی ، پس از تحقیق لعنتی در مورد ادعاها مبنی بر اینکه او کارکنان خود را مورد آزار و اذیت قرار داد ، نتیجه گرفت که قوانینش را نقض کرده است ، از جمله فریاد زدن و فحش دادن به آنها. دفاع جانسون از وزیر داخله هندی الاصل نویسنده گزارش ، مشاور مستقل الکس آلان را وادار به استعفا کرد.
آلن نتیجه گیری کرده بود که پاتل استانداردهای تعیین شده در قانون وزیر انگلیس را که وزیران باید با احترام با مقامات رفتار کنند ، برآورده نکرده است. وزیران معمولاً در صورت مشاهده نقض کد ، از سمت خود کناره گیری می کنند. با این حال ، در بیانیه دولت آمده است که جانسون قضاوت نکرده است ، زیرا در آن زمان نگرانی ها مطرح نشده بود و پاتل از تأثیر اقدامات خود بی اطلاع بود. در این گزارش آمده است: “نخست وزیر اعتماد كامل به وزیر داخله دارد و این موضوع را اکنون بسته می داند.”
پاتل به تحقیر کارکنان خود متهم شده بود و باعث شد جانسون تحقیق خود را در ماه مارس برای احراز حقایق آغاز کند. در خلاصه ای از توصیه های خود ، آلن دریافت كه پاتل “به دلایل موجهی در بسیاری از موارد” از عدم حمایت بخش خود ناامید شده است ، و این “خود را با بیان نیرومند ، از جمله برخی موارد فریاد و فحش نشان داده است”. در توصیه آلان آمده است: “رویکرد وی در موارد مختلف به منزله رفتاری است که می توان آن را قلدری توصیف کرد …”
پاتل از حمایت نخست وزیر تشکر کرد و گفت ، “من متاسفم که رفتارهای من در گذشته مردم را ناراحت کرده است. من تصدیق می کنم که گاهی ناامید شده ام.” همکاران دور او تجمع کردند و او را مهربان توصیف کردند. با این حال ، کیر استارمر ، رهبر حزب کارگر گفت که او را اخراج می کرد. پاتل مجبور شد از عنوان وزیر کمک کناره گیری کند زیرا جلسات نامعلومی را با مقامات اسرائیلی برگزار کرده بود.