انگلیس می گوید که هر کسی که پیروز شود روابط ایالات متحده “از یک قدرت به قوت دیگر” پیش خواهد رفت

لندن: انگلیس روز چهارشنبه بر همکاری نزدیک خود با این کشور اصرار ورزید ایالات متحده در دست امن بود هر کسی که از بالای سر بیرون بیاید انتخابات پر سر و صدا ریاست جمهوری، ضمن اشاره به اختلاف نظر در مورد پیمان آب و هوایی پاریس.
نخست وزیر بوریس جانسون ، متحد پوپولیست رئیس جمهور دونالد ترامپ ، هنگامی که در مورد ادعای زودرس پیروزی جمهوری خواه و قصد وی برای توقف شمارش آرا از دادگاه عالی خواستار حضور در پارلمان نشد.
اما وزیر خارجه دومینیک راآب گفت: “من نگران رابطه نیستم.
وی به اسکای نیوز گفت: “خطوط فرصت ها و خطرات همیشه کمی تغییر می کند ، اما این باید در برابر زمینه این بستر و این مجموعه گسترده تر از منافع قرار گیرد که بسیار قوی هستند.”
راآب اختلافات با جو بایدن دموکرات را در مورد برنامه های انگلیس برای کم اهمیت جلوه داد ایرلند شمالی پس از طلاق Brexit از اتحادیه اروپا.
نخست وزیر سابق ترزا می خاطرنشان کرد که اختلافات انتخاباتی همزمان با تصمیم ترامپ برای بیرون کشیدن ایالات متحده از توافقنامه آب و هوایی پاریس است که از روز چهارشنبه به اجرا در می آید.
وی در توئیت خود نوشت: “ما به زودی خواهیم فهمید كه رئیس جمهور بعدی ایالات متحده چه كسی خواهد بود. اما ، متأسفانه ، امروز ایالات متحده نیز خروج از پیمان پاریس را نشان می دهد – اولین تلاش جهان برای ایجاد اجماع در مورد تغییر آب و هوا.”

“هر کسی که انتخاب شود مسئولیت زیادی دارد که در مقابله با بزرگترین چالش سیاره ما کمک کند.”
انگلیس سال آینده قرار است اجلاس بعدی آب و هوای سازمان ملل ، COP 26 را برگزار کند و سخنگوی جانسون گفت كه دولت منتظر “میزبانی موفقیت آمیز” از نشست چند ملیتی است ، كه با همه گیری ویروس کرونا به تأخیر افتاده است.
وی افزود: “بدیهی است كه ما در طول این روند برای دولت آمریكا روشن كرده ایم كه همچنان حامی جدی آن هستیم توافق نامه پاریس، “سخنگو به خبرنگاران گفت.
وی افزود که روابط بین اقیانوس اطلس “هر یک از نامزدها در انتخابات پیروز شود” از قوت به قوت دیگر پیش خواهد رفت.
“در سراسر تجارت ، امنیت ، اطلاعات ، دفاع ، نوآوری و فرهنگ ، تعداد کمی از کشورها کارهای بیشتری را با هم انجام می دهند.”