ایالات متحده در میان تنش ها اولین سفیر خود را در دهه گذشته در ونزوئلا نامید

کاراکاس ، ونزوئلا: واشنگتن اولین سفیر خود در ونزوئلا را طی یک دهه گذشته دارد ، علی رغم اینکه ایالات متحده هیچ دیپلماتی در سفارت کاراکاس در میان بحران روابط ندارد.
نامزدی جیمز استوری به عنوان سفیر در ونزوئلا روز چهارشنبه با رأی صوتی سنای آمریکا تأیید شد. کارولینای جنوبی در حالی که ونزوئلا یک بحران اقتصادی و سیاسی تاریخی را تحمل می کند ، بومی شغل خود را از پایتخت همسایه کلمبیا انجام می دهد.
استوری 50 ساله احتمالاً در مرکز کمک به سیاست های ایالات متحده در مورد ونزوئلا در هنگام انتقال رئیس جمهور منتخب خواهد بود جو بایدن. روابط گذشته ای سنگین و طولانی داشته است که شامل برکناری دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کیفرخواست علیه نیکولاس مادورو ونزوئلا به عنوان یک تروریست مخدر است.
پیروزی بایدن بحث هایی را در میان کسانی که از رویکرد تند ترامپ در برابر مادورو حمایت می کنند و دیگر افرادی که می گویند وقت آن است که رویکرد جدیدی ایجاد کند ، ایجاد کرده است. منتقدان می گویند تحریم های سنگین نتوانسته اند مادورو را از قدرت برکنار کنند در حالی که زندگی را برای میلیون ها ونزوئلا سخت تر می کند.
ایالات متحده و ونزوئلا از سال 2010 ، زمانی که روابط برای اولین بار تحت حکومت رئیس جمهور فقید هوگو چاوز آغاز شد ، سفرهای خود را رد و بدل نکردند. دو کشور سال گذشته روابط دیپلماتیک خود را کاملاً قطع کردند و هر کدام اندکی پس از حمایت واشنگتن از رهبر مخالف ونزوئلا ، خوان گوئیدو به عنوان رهبر قانونی این کشور ، دیپلمات های خود را خارج کردند.
ایالات متحده ائتلافی متشکل از ده ها کشور را رهبری می کند که مادورو را پس از انتخاب وی در سال 2018 برای دومین بار در رأی گیری رد کردند که به طور گسترده تقلب قلمداد می شود زیرا مشهورترین رهبران مخالف از شرکت در انتخابات منع شدند.
ایالات متحده از آن زمان مادورو ، حلقه نزدیک او و شرکت نفتی دولتی را به شدت مورد تحریم قرار داده و تلاش می کند آنها را منزوی کند. پس از آنكه دادگاه آمریكا وی را به اتهامات مواد مخدر متهم كرد ، دولت ترامپ برای بازداشت مادورو 15 میلیون دلار پاداش پیشنهاد كرد.
استوری ، یک دیپلمات شغلی معرفی شده توسط ترامپ در ماه مه ، به عنوان مسئول امور سفارت ، دیپلماتی که در غیاب سفیر رئیس یک مأموریت است ، مشغول به کار است. شغل خدمات خارجی او را به مکزیک ، برزیل ، موزامبیک و افغانستان برده است. امروز ، وی یک هیئت اسکلت دیپلمات را در سفارت “مجازی” در بوگوتا هدایت می کند.
علی رغم چالش کار در خارج از ونزوئلا ، استوری هر هفته یک گفتگوی زنده 30 دقیقه ای در فیس بوک برگزار می کند و تلاش می کند با میلیون ها ونزوئلایی در خانه یا کسانی که از کشور پر بحران فرار کرده اند ارتباط خود را حفظ کند. وی در یک رویکرد آزاد ، به سوالات اسپانیایی روان از ونزوئلایی ها و تعداد معدودی از شهروندان ایالات متحده که هنوز در این کشور هستند ، پاسخ می دهد و به آخرین دسیسه ها و جنجال های آشفته در ونزوئلا و ایالات متحده می پردازد.
او از دعوت مادورو و دولتش به خاطر آنچه كه منتقدان آن را حاكميت استبدادي رو به رشد و اقدامات فاسدي مي دانند كه عامل آن تخريب بخش نفتي يكباره پر رونق كشور است و باعث نابودي ملت شده است ، خجالي نيست.
“نگاه کنید ، این درست نیست دموکراسیداستان در اوایل سال جاری در یک گفتگوی آنلاین گفت ، بعداً علیه مقامات عالی رتبه ونزوئلا که خانواده هایشان با شکوه در اسپانیا و پاناما زندگی می کنند در حالی که اکثر مردم ونزوئلا در فقر هستند ، گفت وگو کرد. “بله ، آنها همه شما را فریب می دهند.”