ایالات متحده هزینه سفیر در نیوزیلند را برای پرواز با هواپیمای شخصی پرداخت کرد

ولینگتون ، نیوزیلند: اسناد نشان می دهد که دولت ایالات متحده هزینه سفیر اسکات براون و همسرش را برای پرواز در داخل کشور در نیوزیلند با یک جت خصوصی پرداخت کرده است.
تقریباً هرکسی که به نیوزیلند بازگردد ، به عنوان بخشی از استراتژی سختگیرانه کشور برای جلوگیری از ویروس کرونا ، باید 14 روز را در هتلی که توسط ارتش محافظت می شود ، بگذراند. اما براون ها توانستند از موقعیت ویژه خود به عنوان دیپلمات برای جلوگیری از اقامت در هتل استفاده کنند و در عوض خود را در خانه خود در ولینگتون منزوی کردند.
رفتار ویژه براون ها بسیاری از مردم نیوزیلند را ناراحت کرده است. اسنادی که مطابق قوانین اطلاعات رسمی به آسوشیتدپرس منتشر شد ، نشان می دهد که این پرونده توسط مقامات عالی رتبه و قانون گذاران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تا چند روز قبل از بازگشت آنها حل نشد
براون ها پس از گذراندن یک ماه در ایالات متحده برای کاری که سفیر به عنوان “تعطیلات کاری” توصیف کرد ، در اواخر ماه اوت به نیوزیلند بازگشت.
اسناد نشان می دهد که براون ها پس از ورود به فرودگاه اوکلند به باند شخصی رفتند و با یک هواپیمای چارتر به سمت ولینگتون حرکت کردند. این بدان دلیل بود که پروازهای داخلی منظم برای تازه واردانی که ممکن است ناقل ویروس باشند ، قابل استفاده نیستند.
مقامات آمریکایی بلافاصله هزینه پرواز را ارائه ندادند ، اگرچه یک اپراتور چارتر گفت که چنین سفر معمولاً بین 10 تا 20 هزار دلار نیوزلند (7 تا 14 هزار دلار) هزینه دارد.
سفارت ایالات متحده در نیوزیلند روز چهارشنبه گفت که هزینه پرواز توسط سفارت و وزارت امور خارجه ایالات متحده پرداخت شده ، فضای هتل را برای بازگشت نیوزیلندی ها آزاد کرد و مقرون به صرفه بود.
سفارت در نامه ای الکترونیکی نوشت: “همانطور که براون ها در خانه خود بودند ، مودیان ایالات متحده از هزینه دیه و سایر هزینه هایی كه در غیر این صورت حق مطالبه آنها را داشتند ، پس انداز می شد.”
اسناد نشان می دهد که بحث در مورد بازگشت این زوج در ماه ژوئن آغاز شده است ، زمانی که براون نامه ای به مقامات نیوزلند نوشت: “من باید اطمینان داشته باشم که می توانم سوار ماشینم شوم و به خانه خود بروم و خود را منزوی کنم. “سفیر افزود ،” برای من مشکل است که کار خود را در هتل انجام دهم. ”
براون به مقامات گفت كه او و همسرش گیل مطمئن خواهند شد كه آزمایش ویروس در ایالات متحده قبل از بازگشت منفی است.
مقامات نیوزیلند پاسخ دادند که قانونگذاران برجسته در کابینه دولت در حال بحث و گفتگو هستند که در مورد دیپلمات ها _ که آنها به دلیل وضعیت خاص خود تحت کنوانسیون وین نمی توانند آنها را در قرنطینه مجبور کنند- چه کاری باید انجام دهد و “ما امیدواریم که به تصمیم گیری در مورد این مسائل.”
اما عدم اطمینان هفته ها ادامه داشت.
در یک برنامه اولیه ، سفیر قرنطینه دو هفته ای خود را در اوکلند در منزل سرکنسول ایالات متحده تکمیل کرد. در برنامه دوم ، براون با رانندگی هشت ساعته به ولینگتون سفر کرد.
مقامات آمریکایی در نامه ای نوشتند: “ما وسیله نقلیه وی را از قبل در فرودگاه با غذا ، آب و سوخت اضافی مستقر خواهیم کرد و کلیدهای” بدون تماس “را تنظیم خواهیم کرد.”
در پایان ، مقامات آمریکایی به همتایان خود گفتند که ترجیح آنها رزرو پرواز چارتر است. براون نوشت كه تصویب این طرح را از واشنگتن دریافت كرده است.
براون در 20 آگوست از ایالات متحده نوشت ، فقط یک هفته قبل از بازگشت او ، نوشت: “من امیدوارم که این طرح منطقی و محکم بتواند تصویب شود تا بتوانم توپ ها را برای تحقق آن شروع کنم.”
روز بعد ، مقامات نیوزلند با نوشتن نامه ای گفتند که وزارت بهداشت به این طرح انگشت شست را داده است.
“برجسته!” یک مقام آمریکایی پاسخ داد.
براون ، سناتور سابق جمهوری خواه از ماساچوست ، روابط نزدیک با رئیس جمهور دونالد ترامپ دارد و زمانی وی را به عنوان یک رقیب احتمالی قلمداد می کردند. براون و همسرش قصد دارند طی چند هفته آینده برای همیشه به ایالات متحده برگردند ، جایی که براون نقش جدیدی را به عنوان رئیس و رئیس دانشکده حقوق نیوانگلند در بوستون به عهده خواهد گرفت.