بازشماری مجدد جورجیا پیروزی جو بایدن بر دونالد ترامپ را در میان ادعاهای کلاهبرداری رای دهندگان تایید می کند

واشنگتن: جورجیا روز پنجشنبه (به وقت محلی) حسابرسی خود را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که به شدت مورد مناقشه است ، به اتمام رساند و برنده شدن جو بایدن رئیس جمهور منتخب بر دونالد ترامپ ، رئیس جمهور منتخب را تأیید کرد.
بر اساس نتایج نهایی ممیزی ، بایدن با اختلاف 12284 رأی ترامپ را شکست داد ، که در مقایسه با نتایج قبل از ممیزی ، اندکی افت داشت ، گزارش CNN.
مقامات به کرات گفته اند که حسابرسی تأیید می کند که در انتخابات تقلب یا بی نظمی گسترده ای صورت نگرفته است.
وزیر امور خارجه جورجیا ، براد رافنسپرگر ، جمهوری خواه ، در بیانیه ای گفت: “اولین ممیزی تاریخی ایالت جورجیا مجدداً تأیید كرد كه سیستم رای گیری كاغذ ایمن جدید ایالت نتایج را دقیقاً شمرد و گزارش كرد.”
وی افزود: “این اعتباری است برای سخت کوشی مقامات شهرستان و انتخابات محلی ما که به سرعت برای انجام و انجام چنین وظیفه مهمی در مدت زمان کوتاه حرکت کردند.”
طبق گزارش CNN ، شورش حومه بر ضد ترامپ در حومه اطراف آتلانتا ، همراه با مشارکت گسترده مردم در میان رای دهندگان سیاه پوست ، به دستاوردهای بایدن در این ایالت کمک می کند و سالها سازماندهی شدید دموکرات ها را برای ثبت نام رای دهندگان ادامه می دهد.
جكلین روتنبرگ ، مدیر ارتباطات ستاد بایدن برای جورجیا ، عصر پنجشنبه در بیانیه ای گفت كه نتیجه بازشماری آرا ، “به سادگی آنچه را كه قبلاً می دانستیم دوباره تأیید كرد: رأی دهندگان جورجیا جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور بعدی خود انتخاب كردند”.
بن آدیدا ، مدیر اجرایی موسسه غیرانتفاعی امنیت انتخابات VotingWorks ، كه به گرجستان در ممیزی كمك كرد ، گفت: “اولین ممیزی در سراسر گرجستان برنده مسابقه انتخاب شده را با موفقیت تأیید كرد و باید به رای دهندگان اطمینان بیشتری نسبت به نتایج بدهد.”
از زمانی که بایدن به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد ، رئیس جمهور ایالات متحده ادعاهای جعلی در انتخابات را رد کرد و از پذیرفتن شکست به بایدن امتناع ورزید ، در حالی که مبارزات انتخاباتی وی چندین پرونده قضایی را در ایالت های نبرد تشکیل داده است.
پیش از این ، بایدن گفته بود که ترامپ با اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و جلوگیری از آغاز روند انتقال ، “بی مسئولیت پذیری باورنکردنی” نشان می دهد.