بالاترین بالابر جهان گردشگران را از صخره ‘Avatar’ چین فراتر می برد

ژانگ جیاجی ، چین: با ارتفاع بیش از 300 متر (1000 فوت) از صخره که منظره فیلم پرفروش “آواتار” را الهام بخش می کند ، بالاترین بالابر در فضای باز جهان گردشگران شجاع را به تماشای مناظر خیره کننده دعوت می کند.
سه آسانسور دو طبقه در پارک جنگلی Zhangjiajie در مرکز چین فقط در 88 ثانیه صعود را صعود کردند ، این یک جاذبه سریع است زیرا گردشگری داخلی در چین به آرامی بهبود می یابد ، زیرا ویروس کرونا در اوایل سال جاری اقدامات سخت مسافرتی و قفل را انجام داد.
این توریست ها را به بالای صخره ماسه سنگی که ماه جنگلی خیالی پاندورا – محل زندگی مردم نائوی با رنگ آبی – را تحریک کرده است ، از موفقیت جالب جیمز کامرون در سال 2009 تحویل می دهد.
کیائو که 45 ساله که به همراه خانواده به آسانسور سفر کرد ، گفت: “یکی از دلایل اصلی ما این است که سایت از آواتار الهام گرفته است.”
“این فیلم واقعاً بر ما تأثیر گذاشت. و اینجا واقعاً زیباست.”

نمای هوایی از آسانسورهای Bailong در ژانگ جیاجی ، استان هونان چین. (عکس خبرگزاری فرانسه)
لیو جی ، مدیر شرکت مدیریت آسانسور که به معنی “صد اژدها” است ، توضیح داد: “ساختار زمین شناسی آن برای استفاده از آسانسور به عنوان وسیله حمل و نقل بسیار مناسب است ، بنابراین ما این آسانسور Bailong را ساختیم”.
لیو افزود: “پیش از این فقط یک تله کابین با ظرفیت محدود وجود داشت ، بنابراین گردشگران مجبور بودند مدت طولانی منتظر بمانند.”
گزینه دیگر شجاعت یک کوهنوردی سه ساعته با پای پیاده بود.

جین شیهائو ، بازنشسته ، پس از اتمام سفر ، به خبرگزاری فرانسه گفت: “این فوق العاده سریع است”. هزینه بلیط برگشت 19 دلار (129 یوان) است.
روزانه حدود 8000 گردشگر از آسانسور استفاده می کنند. با این حال ، تعداد نسبت به میانگین 14000 قبل از همه گیری هنوز به طور قابل توجهی کاهش یافته است.