با رد فاکس از طرفداران ترامپ ، شبکه های کوچک تقویت شدند

نیویورک: ده ها هزار دونالد طرفداران ترامپبا عدم اعتقاد به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و ناامیدکننده تر از فاکس نیوز محافظه کار ، – اغلب به اصرار رئیس جمهور – به کانال های کوچکتر و راست گرای OAN و Newsmax روی می آورند ، کانال هایی که هنوز از انتخاب نامزد جو بایدن خودداری می کنند.
“دموکراتها برای کودتای رئیس جمهور در ایالات متحده برنامه ریزی کردند” یک شبکه خبری آمریکا کریستینا باب ، مجری (OAN) روز دوشنبه اصرار کرد. “و بایدن هنوز گم شد!
وی افزود: “ترامپ دوره دوم را بدست می آورد”.
ده روز از زمان اعلام جو بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب از سوی تمام ایستگاه های خبری مهم ایالات متحده ، OAN از غارنوردی امتناع ورزیده است.
کریس ردی ، بنیانگذار و مدیرعامل Newsmax ، کانال دیگری که به شدت محافظه کار در حال افزایش است ، به خبرگزاری فرانسه گفت: “ما برای بیدن انتخابات را اعلام نکرده ایم زیرا معتقدیم که این یک مسابقه بسیار نزدیک است.”
این رویه به ناخن طرفداران ترامپ که از فاکس نیوز ناامید شده اند ، برخورد کرده است ، که به اعتقاد آنها اشتباه بود که رسمی کردن شکست رئیس جمهور برکنار شده است و نتوانست به اندازه کافی از او حمایت کند.
چارلز هرینگ ، رئیس OAN ، به خبرگزاری فرانسه گفت که کانال وی در طی 10 هفته گذشته در میان 10 کانال پربیننده در کل صنعت کابل ایالات متحده بوده است.
Newsmax هفته گذشته برای اولین بار در تاریخ خود از آستانه یک میلیون بیننده عبور کرد.
به طور همزمان ، فاکس نیوز از شب انتخابات در 3 نوامبر چندین بار توسط CNN رقیب مورد ضرب و شتم قرار گرفته است ، اتفاقی نادر ، اگرچه تعداد مخاطبان آن همچنان قوی است.
هرینگ به خبرگزاری فرانسه گفت كه بینندگان سابق فاكس برای ابراز سرخوردگی از چرخش آشكار چپ این شبكه به OAN نامه نگاری كرده اند.
ترامپ خودش پیروان را به سمت OAN و Newsmax ترغیب کرده و گفته است که “بزرگترین تفاوت” بین انتخابات 2016 و 2020 موضع فاکس است.
بیشتر و بیشتر جمهوری خواهان درجه یک دعوت نامه های پذیرفته شده برای صحبت در دو کانال کوچک را پذیرفته اند ، از جمله ترامپ ، که قبلاً با آنها مصاحبه کرده است.
به گفته کوین آرکنو ، استاد علوم سیاسی در ، بین Newsmax و OAN یک تفاوت اساسی وجود دارد دانشگاه معبد.
وی می گوید: Newsmax در رویکرد تحریریه خود به فاکس نیوز نزدیکتر است. “به نظر می رسد که آنها کمی بیشتر مایل به بازی سریع و شل با حقیقت هستند ، اما برخی از استانداردهای روزنامه نگاری را دارند.”
رودی گفت که پس از تأیید نتایج و فرجام خواهی های قانونی تیم ترامپ ، اگر بایدن همچنان به عنوان برنده شناخته شود – که در این مورد تردید کمی وجود دارد – “ترامپ باید قبول کند و باید انتقال صاف قدرت انجام شود. ما امیدواریم که مورد ”
از طرف دیگر ، “حتی مشخص نیست كه من OAN را به عنوان یك شبكه خبری طبقه بندی می كنم” ، حتی اگر این کانال خودش را به یك نوع دیگر برساند ، گفت:
او OAN را “محلی برای تئوری های توطئه گرایان راست افراطی ، اتاق پژواک” می داند.
کریس پوکوک ، تهیه کننده سابق این شبکه ، با طراحی ، OAN “واقعیتی کاملاً متفاوت را برای محافظه کارانی که نمی توانند سازگار ترامپ را از دست بدهند ، ایجاد کرده است.”
از نظر Arceneau ، این مسئله به اندازه محتوای کانال نیست بلکه این است که به نظر می رسد مقامات منتخب جمهوری خواه با آن موافق هستند ، این امر به OAN مشروعیت می بخشد.
در نتیجه ، این خطر وجود دارد که دو طرف اصلی ایالات متحده “مکالمه کاملاً متفاوتی درباره مجموعه ای از واقعیت ها داشته باشند”. “بسیار دشوار است که بفهمید چگونه یک فرد سالم دارید دموکراسی در این زمینه ”
“جفری مک کال ، استاد ارتباطات در” گفت: “کلید این خواهد بود که آیا (دو کانال) می توانند آن را بچسبند یا نه.” دانشگاه DePauw. “این مسئله بعدا بررسی خواهد شد.”
مک کال هشدار داد ، اگر می خواهند با فاکس که سالانه چند صد میلیون دلار درآمد دارد روبرو شوند ، Newsmax و OAN ، که در چشم انداز رسانه های امروز کوچک هستند ، مجبور به سرمایه گذاری خواهند شد.
طبق چندین گزارش رسانه های آمریکایی ، گروه سرمایه گذاری Hicks Equity Partners – که ارتباط نزدیکی با حزب جمهوری خواه دارد – اخیراً برای خرید احتمالی به ردی مراجعه کرده است.
اما بنیانگذار نیوزمکس ، که خود از نزدیکان ترامپ بود ، گفت که “هیچ پیشنهاد رسمی” وجود نداشته است.
در پس زمینه نیز تمایل ترامپ ، که چندین بار به آن اشاره کرده است ، برای داشتن کانال خبری خود ، یا با ایجاد کانال یا خرید کانال موجود ، وجود دارد.
رودی گفت: “من از رئیس جمهور استقبال می كنم كه برنامه ای در Newsmax داشته باشد ، اما من نمی خواهم كه كل این شبكه به نام او باشد یا در مورد او باشم.”
آیا ممکن است روزی تلویزیون ترامپ به واقعیت تبدیل شود؟ Citizen Media ، یک شرکت کوچک در ایلینوی ، قبلاً این نام را در ژوئن ثبت کرده است.