بنیانگذار BioNTech اکنون در میان 500 فرد ثروتمند است

دهلی نو: اوگور ساهین فقط به یک نقطه عطف دیگر رسیده است. بنیانگذار BioNTech SE روز پنجشنبه به 500 جهان پیوست ثروتمندترین افراد پس از این هفته انگلیس استفاده از a واکسن که شرکت آلمانی با آن ایجاد کرد شرکت فایزر
سهام BioNTech در این هفته تقریبا 8٪ جهش کرده و بیش از 250٪ برای سال رشد کرده است. Sahin اکنون 493 مین فرد ثروتمند کره زمین با یک است ارزش خالص طبق 5.1 میلیارد دلار شاخص میلیاردرهای بلومبرگ. ساهین به درخواست نظر پاسخ نداد.
Sahin ، دانشمند ترک تبار ، تنها سهامدار یک شرکت آلمانی است که 18 درصد از سهام BioNTech را کنترل می کند ، که سال گذشته 150 میلیون دلار از سهام اولیه خود در ایالات متحده جمع آوری کرده است. Sahin به برادران Struengmann آلمان در میان 500 ثروتمند جهان پیوست. آنها صاحب حدود نیمی از BioNTechand هستند که ثروت آنها بیش از 24 میلیارد دلار در مجموع برآورد می شود.
رقابت برای تولید واکسن Covid-19 همچنین گروهی از سرمایه گذاران را در این رقابت جلب کرده است مدرن. سهام شرکت مستقر در ماساچوست امسال بیش از 700 درصد رشد داشته است و میلیاردرهای برخی از سرمایه گذاران اولیه ، از جمله استاد MIT ، باب لانگر و استاد هاروارد ، تیم اسپرینگر و همچنین مدیر عامل شرکت استفان بانکل ، که هم اکنون 4.9 میلیارد دلار ارزش دارد ، درآمد کسب کرده است.