بیش از ده آمریکایی-هندی ، از جمله 5 زن ، در نظرسنجی های ایالت پیروز می شوند. 4 نفر دیگر به کنگره انتخاب شدند

واشنگتن: بیش از دوازده هندی-آمریکایی ، از جمله پنج زن ، در انتخابات در سطح ایالت پیروز شده اند و این در بسیاری از موارد برای اولین بار جامعه را نشان می دهد.
این علاوه بر چهار هندی-آمریکایی منتخب مجلس نمایندگان ایالات متحده است: دکتر امی برا، پرامیلا جیاپال ، رو خانا و راجا کریشنامورتی. حداقل سه مسابقه دیگر ، از جمله یک مسابقه برای مجلس نمایندگان ایالات متحده، هنوز بلاتکلیف هستند.
پنج زن منتخب به مجلس قانونگذاری ایالت عبارتند از جنیفر راجکومار در مجلس ایالت نیویورک ، نیما کولکارنی در مجلس ایالتی کنتاکی ، کشا رام به سنای ایالتی ورمونت ، واندانا اسلاتر به کاخ ایالتی واشنگتن و پادما کوپا به کاخ ایالتی میشیگان.
نیراج آنتانی به عنوان نماینده مجلس سنای ایالت اوهایو انتخاب شد ، در حالی که جی چودوری دوباره به عنوان سنای ایالت کارولینای شمالی انتخاب شد. آمیش شاه به نمایندگی مجلس ایالتی آریزونا ، نیکیل ساوال به سنای ایالت پنسیلوانیا ، رنجیف پوری به مجلس ایالتی میشیگان و جرمی کونی به مجلس سنای ایالت نیویورک انتخاب شده است. آش کالرا برای سومین دوره متوالی به عضویت مجمع ایالتی کالیفرنیا در آمده است. راوی سندیل برنده نظرسنجی دادگاه منطقه ای در تگزاس است.
کشا رام اولین زن رنگین پوست منتخب به سنای ایالت ورمونت ، نیکیل ساوال اولین هندی-آمریکایی منتخب در مجمع عمومی پنسیلوانیا ، جنیفر راجکومار اولین زن آسیای جنوبی است که به دفتر ایالت نیویورک انتخاب شده و نیراج آنتانی اولین آمریکایی هندی به سنای اوهایو انتخاب شد.
نیل ماخیجا از صندوق های تأثیرگذاری که در این چرخه انتخابات 10 میلیون دلار جمع آوری کرده و تعداد زیادی از نامزدهای آمریکایی هند را تأیید کرده است ، گفت: “انتخابات امسال یک جهش عظیم برای نقش هند-آمریکایی ها در سیاست های ایالات متحده بود.”
وی افزود: “رای دهندگان و نامزدهای هندی-آمریکایی قدرت و نفوذ این بلوک مهم رای گیری را به طرز قاطعی نشان دادند ، که به ایجاد تفاوت در ایالت های اصلی مانند میشیگان و پنسیلوانیا کمک خواهد کرد.”
ماخیجا گفت: در این انتخابات تعداد نامزدهای نامزدهای آمریکایی هندی آمریکایی که در مسابقات مهم ایالتی و فدرال در سراسر کشور شرکت می کنند و همچنین اولین آمریکایی هندی آمریکایی که بلیط ریاست جمهوری دارد ، در کاندیدای معاون ریاست جمهوری حضور داشتند. کامالا هریس.
10 میلیون دلار جمع آوری شده توسط صندوق های ایمپکت در مسابقات ریاست جمهوری ، ایالت و کنگره در ایالت های نبرد سرمایه گذاری شد ، از جمله تقریباً 2 میلیون دلار در پنسیلوانیا ، آریزونا ، کارولینای شمالی و تگزاس.
حدود 20 رأی دهنده هندی آمریکایی هندی از حق رای خود در انتخابات امسال استفاده کردند. طبق مرکز پیشرفت آمریکایی ها ، هندی آمریکایی ها با نرخ بالاتر ثبت نام می کنند و رأی می دهند. در این چرخه انتخابات ، تقریباً پنج رأی دهنده آمریکایی هندی در جبهه های جنگ فلوریدا ، پنسیلوانیا و میشیگان حضور داشتند.
دکتر هیرال تیپیرننی با اختلاف کمی برای کرسی مجلس نمایندگان ایالات متحده در آریزونا پیشرو است. دو مسابقه بلاتکلیف دیگر در سطح ایالت شامل روپنده مهتا برای سنای ایالت نیوجرسی و نینا احمد برای حسابرس کل پنسیلوانیا است.
چهار هندی آمریکایی از جمله دو زن در مسابقات کنگره شکست خوردند. آنها سری پرستون کولکارنی از تگزاس ، مانگا آنانتاتمولا از ویرجینیا و نیشا شارما و ریتش تاندون از کالیفرنیا هستند. سیاستمداران هندی الاصل به ترتیب سارا گیدئون و ریک مهتا در رقابت های سنا از ماین و نیوجرسی شکست خوردند.