ترامپ یا بایدن: پاکستان مشتاقانه منتظر همکاری با هر کسی است که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود

اسلام آباد: پاکستان دفتر امور خارجه گفت که مشتاقانه منتظر همکاری با هر کسی است – خواه معاون معاون قبلی رئیس جمهور باشد یا رئیس جمهور فعلی دونالد ترامپ – در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده پیروز شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: “پاکستان مشتاقانه منتظر همکاری با هر کسی است که امروز برنده شود.” زاهد چودری روز سه شنبه به عرب نیوز گفت و افزود که انتخابات ریاست جمهوری “موضوعی داخلی” ایالات متحده بود اما “پاکستان بهترین آرزوهای خود را به مردم آمریکا منتقل کرد”.
شری رحمان ، سناتور حزب مردم پاکستان ، همچنین سفیر پیشین پاکستان در واشنگتن، ادعا كرد كه اسلام آباد هرگز در انتخابات آمریكا طرف نبوده است.
“هر ایالت با کشور دیگر تجارت می کند … در این انتخابات نیز انتظار باید در درک بهتر اولویت ها و اهداف پاکستان در منطقه و همچنین تقویت روابط پایدارتر با ایالات متحده هم به عنوان دولت و هم مردمش. ”
این سناتور در ادامه گفت: “ایالات متحده از مهمترین شرکای تجاری پاکستان است … و می تواند برای تعریف مجدد و تنظیم مجدد روابط بسیار بیشتر از آنچه پاکستان می تواند انجام دهد ،”
این اظهارات پس از تصدیق رسمی نقش کشور در این کشور صورت می گیرد پولواما حمله تروریستی توسط فواد چودری ، وزیر فدرال پاکستان ، فاش شد. چودری گفت: “ما با ورود به داخل هند ضربه می زنیم. دستاورد ما در پولوما دستاورد کل جامعه تحت رهبری عمران خان. شما هم اعتبار دارید (برای آن). ”
اگرچه موضع ایالات متحده در مورد تروریسم روشن است ، اما پاکستان در زمینه مهار تروریسم در این کشور کم کاری نکرده است. در واقع ، فعالان اسلام آباد را متهم كرده اند كه به جاي عزاداري كه در ليست خاکستري است ، جشن گرفته است.
“ما می دانیم که گروه ویژه اقدام مالی (FATF) از بردن پاکستان از لیست خاکستری خودداری کرده و woh baal baal bache hai (به سختی فرار کرد) از ورود به لیست سیاه. آنها جشن می گیرند که به جای عزاداری برای آنها در لیست خاکستری قرار دارند. آنها در لیست خاکستری قرار دارند ، “امجد ایوب میرزا گفت.
پاکستان همچنان در فهرست خاکستری FATF قرار دارد و ناظر تأمین مالی ضد تروریسم از وی خواسته است که به کار خود در اجرای برنامه عملیاتی برای رفع نواقص استراتژیک خود ادامه دهد ، از جمله نشان می دهد که سازمان های اجرای قانون این کشور در حال شناسایی و تحقیق در مورد گسترده ترین فعالیت های تأمین مالی تروریسم و نشان می دهد که پیگردهای قانونی منجر به تحریم های موثر ، متناسب و بازدارنده می شود.
هند روز دوشنبه درمورد موضوع تروریسم فرامرزی در سازمان ملل پاکستان را درگیر کرد و گفت که به دلیل Covid-19 جهان به بن بست رسیده است ، اما پاکستان به “حمایت از تروریسم مرزی” ادامه داده است ” از بیماری همه گیر “.
دیپلمات هندی در گفتگوی تعاملی با گزارشگر ویژه در مورد انواع معاصر نژادپرستی و سایر عدم تحمل های مرتبط آشیش شارما، گفت: “در حالی که جهان به دلیل همه گیری به بن بست رسیده است ، اما پاکستان فقط از تروریسم فرامرزی با بهره گیری از بیماری همه گیر پشتیبانی کرده است.”
“پاکستان به افسار گسیخته متوسل شده است سخنان تنفرآمیز تلاش برای دامن زدن به خشونت و عدم تحمل در کشور ما. سخنان تنفر آمیز توسط پاکستان صرفاً متوجه یک جامعه در هند نیست بلکه سازمانها ، افراد و حتی رهبران عالی رتبه سیاسی است. ”
به گزارش سی.ان.ان ، انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به میدان نبرد تبدیل شده است زیرا جو بایدن ، نامزد حزب دموکرات در رای گیری در کالج های انتخاباتی از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیشی می گیرد و 253 رأی به 213 رأی کالج انتخاباتی کنونی جمهوری خواه دارد.