جانسون انگلیس اصرار دارد که قفل جدید در 2 دسامبر پایان می یابد

لندن: بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه گفت ، دومین قفل انسداد ویروس کرونا در انگلیس در 2 دسامبر به پایان می رسد ، علیرغم پیشنهادات در صورت عدم موفقیت در کاهش عفونت ها ، ممکن است تمدید شود.
جانسون به پارلمان گفت این محدودیت ها ، که از ساعت 00:00 به وقت گرینویچ روز پنجشنبه اعمال می شود ، “در تاریخ 2 دسامبر به طور خودکار پایان می یابد”.
وی به نمایندگان مجلس گفت: “بنابراین ، امیدوارم که بسیار زیاد ، بتوانیم این کشور را دوباره راه بیندازیم ، کسب و کارهایی را آغاز کنیم ، و در آستانه کریسمس مغازه ها را باز کنیم.”
آخر هفته گذشته ، جانسون پس از هشدارهای جدی مبنی بر اینکه بیمارستانها در ماههای آینده مملو از موارد خواهند بود ، در صورت قفل شدن در بیمارستان ، قفل قفل را اعلام کرد.
اما همکار ارشد وی مایکل گاو اظهار داشت که اگر منجر به کاهش نرخ عفونت نشود ، قفل می تواند فراتر از قطع 2 دسامبر باشد.
کیر استارمر ، رهبر حزب مخالف اصلی حزب کارگر ، نیز پیشنهاد کرد که اگر موفقیت آمیز نبود اقدامات را تمدید نمی کند “جنون” است.
او ماه گذشته خواستار قفل کوتاه تر “قطع کننده مدار” شد و جانسون را به نادیده گرفتن توصیه های علمی برای تحمیل اقدامات زودتر متهم کرد.
نخست وزیر تلاش کرد تا رهبران تجاری را که نگران تأثیر دور جدید تعطیلی ها در خط اصلی آنها هستند ، اطمینان دهد.
وی در کنفرانس سالانه کنفدراسیون صنعت انگلیس گفت: “من می خواهم از شما بخاطر تلاشهای قهرمانانه شما تشکر کنم.”
وی افزود: “باور كنید كه ما این اقدامات پاییزی را در تاریخ 2 دسامبر كه منقضی شوند ، پایان خواهیم داد.”
اقدامات قفل شامل بازگشت به محل کار در خانه در صورت امکان و تعطیلی کلیه مغازه ها و خدمات غیر ضروری ، از جمله بارها ، بارها و رستوران ها است.
اما جانسون تحت فشار برخی از نمایندگان محافظه کار خود بود که با توجه به تأثیر اولین قفل در مشاغل و معیشت ، محدودیت های جدیدی را اعمال نکند.
انگلیس با بیش از 47000 مرگ ناشی از بیش از یک میلیون مورد مثبت ، در میان کشورهای آسیب دیده جهان است.