جو بایدن از آمریکایی ها می خواهد که در فصل تعطیلات به مسافرت نروند

واشنگتن: جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، به دلیل تجدید حیات ویروس کرونا در این کشور ، که در حال حاضر بیشترین آسیب را در جهان دیده است ، از همه آمریکایی ها خواسته است تا در فصل تعطیلات آینده به مسافرت نروند.
روز چهارشنبه بایدن از ویلمینگتون ، دلاور ، در جریان یک میزگرد مجازی با گروهی از کارگران و صاحبان مشاغل کوچک که تحت تأثیر همه گیر قرار گرفته اند ، گفت: “شما نمی توانید در این تعطیلات به همان اندازه که می خواهید سفر کنید.”
به گزارش خبرگزاری شینهوا ، این اظهارات چند روز پس از روز شکرگذاری ، که طی آن میلیون ها آمریکایی سفر کردند ، و حدود سه هفته قبل از کریسمس گفته شد.
بایدن گفت: “کریسمس بسیار سخت تر خواهد بود.” وی افزود که کشور “احتمالاً 250،000 نفر دیگر را در ماه های آینده از دست خواهد داد” “زیرا مردم توجه نمی کنند”.
بایدن در هنگام شکرگذاری ، اجتماع کوچک خود را برجسته کرد ، که این یک سنت چندین دهه ای در جمع های بزرگ خانوادگی را شکست و از آمریکایی ها خواست که به توصیه های متخصصان بهداشت عمومی توجه کنند و اوقات مهمانی را در اواخر این ماه منتقل کنند.
معاون پیشین رئیس جمهور افزود: “کریسمس بسیار سخت تر خواهد بود.”
رابرت ردفیلد ، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده ، نیز روز چهارشنبه هشدار جدی داد.
ردفیلد در یک مراسم به میزبانی اتاق بازرگانی ایالات متحده گفت: “واقعیت ماه های دسامبر و ژانویه و فوریه روزهای سختی خواهد بود. من واقعاً معتقدم که آنها سخت ترین زمان در تاریخ سلامت عمومی این کشور خواهند بود.” .
هشدارهای بایدن و ردفیلد در حالی است که طبق اعلام دانشگاه جان هاپکینز ، ایالات متحده در حال حاضر با بیشترین تعداد موارد و تلفات درگیر ویروس کرونا است.
در آخرین به روزرسانی روز پنجشنبه ، مرکز علوم و مهندسی سیستم های دانشگاه (CSSE) نشان داد که تعداد کلی پرونده و تلفات کشور به ترتیب 13،916،543 و 273،316 نفر بوده است.