جو بایدن از طرح اقتصاد “خرید آمریکایی” با نیاز تولید محلی رونمایی کرد

نیویورک: جو بایدن ، که از سوی رسانه ها به عنوان رئیس جمهور منتخب اعلام شده است ، از نسخه خود از طرح اقتصادی “America First” متعهد شده است “خرید آمریکایی” را با الزام دقیق برای پیمانکاران دولتی برای تولید محلی رونمایی کرد.
وی روز دوشنبه اظهار داشت: “ما می توانیم اطمینان حاصل كنیم كه آینده در آمریكا ساخته شده است ، و این برای تجارت خوب است و برای كارگران آمریكایی نیز خوب است.”
“از اتومبیل گرفته تا انبارهای خود ، ما قصد خرید آمریکایی را داریم. هیچ قرارداد دولتی به شرکت هایی که محصولات خود را در اینجا در آمریکا تولید نمی کنند ، داده نمی شود.”
بایدن با اشاره به یک تغییر بالقوه از رویکرد سنگین رئیس جمهور دونالد ترامپ در تجارت که تعرفه های مجازاتی را تحمیل یا تهدید می کند ، گفت: “من به دنبال تجارت مجازات نیستم. این ایده که ما انگشت خود را در چشم دوستان خود فرو می بریم و در آغوش می کشیم خودکامه ها برای من منطقی نیست. ”
چین ، یکی از بزرگترین اهداف ترامپ برای اقدامات تنبیهی بود ، اما سیاستهای تجاری وی بر هند و اروپای غربی تأثیر منفی گذاشت.
بایدن که با شعار “بهتر به عقب برگرد” شرکت کرد ، در یک کنفرانس خبری در ویلمینگتون بعد از یک جلسه مجازی با رهبران بازرگانی و اتحادیه های کارگری ، برنامه اقتصادی خود را تشریح کرد.
مدیر عاملان ساتیا نادلا از مایکروسافت و سونیا سینگال از زنجیره لباس خرده فروشی GAP Inc از جمله شرکت کنندگان بودند.
جنبه “خرید آمریکایی” برنامه اقتصادی بایدن پاسخی به عدم صنعتی شدن ایالات متحده در دولت های قبلی و از دست دادن شغل است که ترامپ با برنامه “اول آمریکا” بازگشت صنایع و اشتغال به ایالات متحده سرمایه گذاری کرد.
براساس اطلاعات سرویس دولت بلومبرگ ، ارزش کل قراردادهای فدرال ایالات متحده ، اعم از کالا و خدمات 594 میلیارد دلار بوده است.
با توجه به وابستگی متقابل توانایی های تولیدی و زنجیره های تأمین جهانی ، یک نیاز سختگیرانه برای ساختن همه چیز به صورت محلی تقریباً غیرممکن است.
بایدن با شرط نکردن اینکه هر چیزی که دولت خریداری می کند باید در ایالات متحده ساخته شود ، اتاق ویگلی را ترک کرد ، اما فقط اظهار داشت که پیمانکاران باید محصولات داخلی تولید کنند.
وی همچنین باید با سازمان تجارت جهانی درگیر شود كه زمانی اقدامات تجاری تلافی جویانه ای را تقویت كرده و می تواند با محدود كردن مصوبه خود به قراردادهای دولتی ، آنها را جبران كند.
طرح وی با ایجاد یک بازه زمانی طولانی تر برای تولید داخلی وی ، سرمایه گذاری گسترده ای را در تحقیقات و صنایع جدید برای ایالات متحده برای تأمین جایگاه خود به عنوان رهبر جهانی ، موقعیتی که شروع به لغزش می کند ، می طلبد.
بایدن گفت: “برای اطمینان از جایگاه خود به عنوان یک رهبر جهانی در تحقیق و توسعه ، ما 300 میلیارد دلار در مهمترین و رقابتی ترین صنایع جدید در زمینه ایجاد فناوری سه میلیون شغل پردرآمد سرمایه گذاری خواهیم کرد.”
پایه های دیگر طرح “ساخت بهتر به عقب” بهتر صنایع سبز برای مبارزه با تغییرات آب و هوا و اطمینان از حقوق و دستمزد بالاتر ، شرایط کار و حقوق کارگران است.
کمالا هریس که معاون رئیس جمهور خواهد بود و بایدن بر نقش اتحادیه های کارگری در چشم انداز اقتصاد تأکید کردند.
هریس گفت که طرح آنها “حفاظت از سلامتی و ایمنی کارگران ما و ایجاد میلیون ها شغل صنفی پردرآمد از مشاغل خودرو و ساخت و ساز ، کارگران خانگی و مشاغل مراقبت ، مشاغل خدماتی و پذیرایی” است.
بایدن دستور کار اقتصادی دوستدار محیط زیست را در اولویت قرار داد.
بایدن با نگاهی به صنایعی که باید روی آنها تمرکز کرد ، گفت که او می خواهد ایالات متحده “مالک بازار وسایل نقلیه الکتریکی باشد”.
وی گفت: هر وقت توافق نامه های تجاری بعدی منعقد شود ، محیط بانان نیز به همراه نیروی کار درگیر خواهند شد.
وی در مورد مشارکت اقتصادی 15 منطقه ای جامع اقتصادی شامل كشورهای آسیا و اقیانوسیه از وی تعهد خود را امكان پذیر نداد ، اما گفت كه ایالات متحده و دموكراسی باید برای جلوگیری از تسلط چین بر ساختارهای تجاری همسو شوند.
“ما 25 درصد از ظرفیت تجارت جهان ، اقتصاد جهان را تشکیل می دهیم. ما باید با سایر کشورهای دموکراتیک ، 25 درصد دیگر یا بیشتر همسو باشیم تا بتوانیم به جای استفاده از قوانین جاده ، داشتن چین و دیگران نتایج را تعیین می کنند زیرا آنها تنها بازی در شهر هستند “، معاون سابق رئیس جمهور افزود.