جو بایدن قول می دهد که دوباره به توافقنامه آب و هوایی پاریس بپیوندد

واشنگتن: جو بایدن ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات متعهد شده است که دولت وی مجدداً به توافقنامه تاریخی پاریس در مورد تغییر اقلیم ملحق خواهد شد.
بایدن ، 77 ساله ، هنوز در انتخابات ریاست جمهوری پیروز نشده است ، اما با کسب 253 رأی انتخاباتی از 270 رأی لازم ، نزدیک است که برنده اعلام شود. بر اساس آخرین رقیب جمهوری خواه و رئیس جمهور فعلی ایالات متحده ، دونالد ترامپ 213 رأی انتخاباتی به دست آورده است. پیش بینی های منتشر شده توسط رسانه های ایالات متحده.
در تاریخ 4 نوامبر ، ایالات متحده رسماً از توافقنامه پاریس در سال 2015 در مورد تغییر اقلیم خارج شد ، تصمیمی که سه سال پیش در ابتدا اعلام شد.
بایدن چهارشنبه شب در توئیتی نوشت: “امروز دولت ترامپ رسما توافق نامه اقلیم پاریس را ترک کرد. و دقیقاً در 77 روز ، دولت بایدن به آن ملحق خواهد شد” ، و بازتاب تصمیم خود مبنی بر تغییر یکی از سیاست های اصلی دولت ترامپ در روز اول .
ایالات متحده ، تحت دولت اوباما ، در سال 2016 به توافق نامه پاریس پیوسته بود. این یک موفقیت مهم دولت اوباما بود.
توافق نامه پاریس ایالات متحده و 187 کشور دیگر را متعهد کرد که افزایش دمای کره زمین را زیر 2 درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی نگه دارند و سعی در محدود کردن آنها حتی به 1.5 درجه سانتیگراد داشته باشند.
ترامپ استدلال می کند که این توافق نامه برای آمریکا ضرر دارد ، در حالی که به کشورهایی مانند چین ، روسیه و هند منافع می بخشد. به گفته وی ، این می تواند از نظر اقتصادی مضر باشد و شغل آنها 2.5 میلیون آمریکایی تا سال 2025 است.
تصمیم ایالات متحده – یکی از بزرگترین عامل انتشار گازهای گلخانه ای در جهان – برای ترک توافق منجر به محکومیت دوستداران محیط زیست و ابراز تاسف از رهبران جهان شده است.
بایدن برای مقابله با تغییرات آب و هوا یک طرح 5 تریلیون دلاری پیشنهاد کرده است.
ایالات متحده پس از چین دومین تولیدکننده کل انتشار دی اکسید کربن در سطح جهان است.
رئیس جمهور ترامپ در ابتدا قصد خود را برای خروج از توافق در سال 2017 اعلام کرد و سال گذشته رسماً به سازمان ملل اعلام کرد. ایالات متحده پس از یک دوره انتظار اجباری یک ساله که روز چهارشنبه به پایان رسید ، از این پیمان خارج شد.
ایالات متحده تنها کشوری است که از پیمان جهانی خارج می شود. این کشور هنوز هم می تواند در مذاکرات شرکت کند و نظرات خود را ارائه دهد ، اما به “وضعیت ناظر” سقوط می کند.
ترامپ اظهار داشت كه قصد دارد درباره جزئیات عضویت ایالات متحده در توافق نامه پاریس كه می تواند از كارگران آمریكایی در صنایعی مانند زغال سنگ ، كاغذ و فولاد بهتر محافظت كند ، دوباره مذاكره كند.