جو بایدن می گوید که او در مورد معرفی وزیر خزانه داری تصمیم گرفته است

واشنگتن: جو بایدن رئیس جمهور منتخب روز پنجشنبه گفت که تصمیم گرفته که چه کسی را به عنوان وزیر خود در وزارت خزانه داری معرفی کند.
بایدن گفت که این اعلامیه درست قبل یا بعد از شکرگذاری اعلام خواهد شد و “شما خواهید دید کسی است که فکر می کنم مورد قبول همه عناصر حزب دموکرات ، مترقی از طریق ائتلاف میانه رو باشد.”
گمان می رود نامزدهای اصلی ، رئیس سابق فدرال رزرو ، جانت یلن و فرماندار فدرال رزرو ، لائل برینارد باشند. هر دو اولین زنی است که به عنوان وزیر خزانه داری خدمت می کند. نام یلن در روزهای اخیر به عنوان نامزد احتمالی بیشتر ظاهر می شود. یلن همچنین اولین زنی بود که ریاست فدرال رزرو را عهده دار شد ، این سمت را به مدت چهار سال حفظ کرد.
راجر فرگوسن ، معاون رئیس سابق بانک فدرال و رافائل بوستیک ، رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا به عنوان نامزدهای احتمالی ذکر شده اند. بوستیک و فرگوسن هر دو سیاه هستند و اولین وزیر خزانه داری سیاه خواهد بود. بوستیک همچنین اولین رئیس جمهور آشکارا همجنس باز یک بانک فدرال منطقه ای است.
بسیاری از ترقی خواهان معتقدند که رئیس جمهور دونالد ترامپ با یلن بدرفتاری کرد ، وی سابقه اخیر را شکست و از انتصاب مجدد وی به عنوان رئیس فدرال رزرو خودداری کرد. دو پیشینی فوری یلن ، بن برنانکه و آلن گرینسپن ، هر دو توسط روسای جمهور دموکرات ، پس از اولین انتصاب توسط جمهوری خواهان ، مجدداً منصوب شدند ، به عنوان ژستی نسبت به ماهیت غیرحزبی فدرال رزرو.
برینارد همچنین به رئیس جمهور بیل کلینتون مشاوره داد و اگر هیلاری کلینتون در انتخابات 2016 پیروز می شد به عنوان وزیر خزانه داری احتمالی انتخاب می شد. وی صدای پیشرو برای کاهش نرخ بهره در بانک فدرال بوده و همچنین در دو سال گذشته رای مخالف اقدامات فدرال رزرو در جهت سست کردن مقررات بانکی بوده است.
جف هاوزر ، مدیر اجرایی Revolving Door Project ، یک سازمان با گرایش چپ ، گفت که ترقی خواهان دیدن یلن یا بوستیک هستند. یلن متخصص بیکاری است ، این مزیت با توجه به نرخ بیکاری ملی در کشور شیوع ویروس کرونا که هنوز 6.9 درصد است ، همچنان افزایش یافته است.
وی همچنین امسال درگیر موضوع تغییر اقلیم بوده و مالیات کربن را به عنوان راهی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تأیید کرده است.
یلن مشاور اقتصادی مبارزات انتخاباتی بایدن بود. وی به عنوان رئیس سابق فدرال رزرو ، برای وال استریت چهره ای آشنا است که سخنان وزیر خزانه داری را از نزدیک دنبال می کند.
بایدن پس از شرکت در یک کنفرانس ویدیویی با گروهی از فرمانداران هر دو حزب ، با خبرنگاران صحبت کرد و به آنها گفت که می خواهد شریک زندگی آنها در کاخ سفید باشد. فرمانداران در مورد نیاز به مقامات دولتی صحبت با آمریکایی ها در مورد چه انتظار می رود به عنوان ویروس موج روشن باشد. او می گوید ، “همه آنها تصدیق می کنند که این یک کار بزرگ آموزشی خواهد بود.”
وزیر خزانه داری بایدن تیم اقتصادی او را هدایت می کند در حالی که بسیاری از مشاغل و آمریکایی ها با ادامه بیماری همه گیر دست و پنجه نرم می کنند.