حمله دونالد ترامپ به جو بایدن در نیوهمپشایر: مسابقه مجدد 2024؟

حمله دونالد ترامپ به جو بایدن در نیوهمپشایر: مسابقه مجدد 2024؟
حمله دونالد ترامپ به جو بایدن در نیوهمپشایر: مسابقه مجدد 2024؟

منچستر: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز پنج‌شنبه برای اولین حضور در کمپین انتخاباتی خود از زمان آغاز رقابت‌های انتخاباتی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به نیوهمپشایر بازمی‌گردد.
حضور در مرکز شهر منچستر، که انتظار می‌رود رویدادی کوچک‌تر از راهپیمایی‌های بزرگ معمولی ترامپ باشد، همچنین نشان‌دهنده اولین بازگشت او به یک ایالت زودهنگام از زمان افزایش مشکلات حقوقی‌اش است. اوایل این ماه، او در نیویورک به اتهام جنایت 34 موردی که او را به طرحی برای دفن اتهامات مربوط به روابط خارج از ازدواج که در اولین مبارزات انتخاباتی اش در کاخ سفید مطرح شده بود، بی گناه دانست.
انتظار می‌رود ترامپ از این رویداد در یک هتل برای ارائه حمایت‌های جدید برای کمپین خود استفاده کند و در میان موضوعات دیگر درباره اقتصاد و اپیدمی مواد افیونی صحبت کند.
این اتفاق دو روز پس از آن رخ می دهد که بایدن کارزار انتخاباتی مورد انتظار خود را آغاز کرد و خود را مانند سال 2020 به عنوان پشتوانه ای در برابر ترامپ و نامزدی سیاسی او «آمریکا را دوباره بزرگ» معرفی کرد. ویدئوی راه اندازی کمپین انتخاباتی بایدن شامل عکس های فوری از ترامپ بود و نسبت به “تندروهای MAGA” که برای از بین بردن آزادی ها از جمله حق رای و حق سقط جنین تلاش می کنند، هشدار داد.
ترامپ به عنوان یک نامزد پیشتاز برای نامزدی حزب جمهوری خواه در نظر گرفته می شود، اگرچه انتظار می رود جمهوری خواهان بیشتری از جمله ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا به زودی وارد رقابت شوند. کمپین ترامپ این هفته پخش اولین تبلیغ تلویزیونی خود را آغاز کرد که به دیسانتیس حمله کرد. در این آگهی، ترامپ به خاطر ظهور سیاسی دسانتیس اعتبار می‌گیرد و فرماندار را نشان می‌دهد که خودش را با رئیس‌جمهور سابق یوغ می‌کند، از جمله کلیپ‌هایی از تبلیغات انتخاباتی فرمانداری در سال 2018 که در آن از برخی از عبارات جذاب ترامپ مانند «دیوار بساز» و «تو هستی» استفاده می‌کند. اخراج شد.»
دو هفته پیش، ترامپ به همراه چند نامزد دیگر اعلام شده و احتمالی ریاست جمهوری در همایش انجمن ملی تفنگ در ایندیاناپولیس حاضر شد. آخر هفته گذشته، او از طریق ویدئو در یک گردهمایی انجیلی ها در آیووا صحبت کرد که شروع غیررسمی کمپین گروهی این ایالت در سال 2024 بود.
اما حتی با پیش‌روی فصل کمپین انتخاباتی، نگرانی‌های حقوقی ترامپ کاهش نمی‌یابد.
یک پرونده تجاوز مدنی علیه او این هفته در منهتن محاکمه شد. یک ستون نویس سابق مجله روز چهارشنبه شهادت داد که در سال 1996 توسط ترامپ در رختکن یک فروشگاه لوکس مورد تجاوز قرار گرفت. ترامپ این ادعا را ساختگی خوانده و هنوز در دادگاه شرکت نکرده است، اگرچه وکلایش می گویند که او می تواند تصمیم بگیرد که شهادت دهد.
روز دوشنبه، یک دادستان در آتلانتا در حال تحقیق در مورد اینکه آیا ترامپ و متحدانش به طور غیرقانونی در 2020 دخالت کرده اند یا خیر. انتخابات ریاست جمهوری در جورجیا گفت که انتظار دارد در تابستان امسال تصمیمات اتهامی در این پرونده را اعلام کند. او از مقامات مجری قانون درخواست کرد که در صورت واکنش شدید مردم، تدابیر امنیتی را تدارک ببینند.
ترامپ همچنین با تحقیقات مداوم وزارت دادگستری ایالات متحده در مورد اسناد فوق محرمانه ای که در املاک وی در فلوریدا یافت شده و تلاش های وی برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 مواجه است.
ترامپ تمام اتهامات مربوط به تخلف را رد کرده و تاکید کرده است که تحقیقات با انگیزه سیاسی انجام می شود.
نیوهمپشایر یک ایالت نوسان سیاسی است، اگرچه رای دهندگان این ایالت در انتخابات عمومی 2016 و 2020 ترامپ را رد کردند. با این حال، این اولین ایالتی بود که ترامپ در رقابت های مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان در سال 2016 برنده شد و او را به تسلط جمهوری خواهان سوق داد که تا به امروز حفظ کرده است.
رئیس‌جمهور سابق اوایل سال جاری یک بار دیگر به نیوهمپشایر سفر کرد و در سالم به عنوان بخشی از اولین حضورش در آخرین کارزار انتخاباتی‌اش در کاخ سفید توقف کرد.