خرید اینترنتی چمن زن

همان گونه که می دانید این روز ها فضای سبز در معماری های ساختمان و هم چنین شهر سازی اهمیت بسیار بالایی دارد؛ درست است که محوطه سازی و فضای سبز خیلی مهم است اما رسیدگی به آن و نگهداری از آن مهم تر است.  قطعا می دانید که باغبان ها در گذشته از داس و قیچی برای رسیدگی به علف ها و چمن ها استفاده می کردند اما این روز ها باغبان ها از چمن زن استفاده می کنند. امروز با ما همراه باشید تا درباره خرید اینترنتی چمن زن با یک دیگر صحبت کنیم.  ما ابتدا درباره این دستگاه و ویژگی های آن صحبت می کنیم و سپس به خرید آن می پردازیم پس با ما همراه باشید. لازم به ذکر است که برخی چمن زن ها مخزن دار هستند و این چمن های چیده شده را جمع می کنند و برخی دیگر نیز این قابلیت را ندارند. به طور کلی این چمن زن ها به چند دسته تقسیم می شوند.

       چمن زن موتوری

       چمن زن های تراکتوری

       چمن زن برقی و شارژی

       چمن زن دستی

 

چمن زن دستی قدیمی ترین نوع چمن زن است که به شکلی ساده چمن ها با چرخش تیغه ها به کمک حرکت چمن زن بطور دستی , چمن ها را کوتاه می کند. قدیمی ترین چمن زن دستی قدمتی بیش از 150 سال دارد.

چمن زن موتوری بخش عمده ای از دستگاه های چمنزنی امروزی را تشکیل می دهند. قلب اصلی این دستگاه ها را موتور احتراقی که با سوخت بنزین کار می کند, تشکیل داده است. برند های مختلفی انواع چمن زن های موتوری با توان ها و ظرفیت های گوناگون را تولید و روانه بازار نموده اند.شایان ذکر است که چمن زن های موتوری یا همان خود گردان به دو دسته ی دو چرخ و چهار چرخ تقسیم می شوند.

چمن زن های تراکتوری

برخی از فضاهای سبز بزرگ همچون زمین های ورزشی بزرگ , مزارع , باغها و پارک های بزرگ حجم بالایی از چمن زنی را دارند و دستگاه های کوچک قادر به پوشش آنها نیستند. چمن زن های تراکتوری با توان چمن زنی بالا در سایز بزرگ مناسب فضاهای بزرگ است. تیغه های برش بزرگ در زیر ماشین چمن زنی قرار دارد و موتور آن هم امکان حرکت ماشین چمن زن را فراهم می کند و هم قوای محرکه مورد نیاز حرکت تیغه های برش چمن را تامین می کند.

چمن زن های برقی چگونه اند

چمن زن برقی یک موتور برقی دارد که با کمک تیغه هایی زیرین , چمن ها را در اندازه های مشخص شده برش می دهد. این تیغه ها بطور معمول دو پره یا چهار پره هستند. باید خدمتتان عرض کنیم که چمن زن های شارژی با قدرت های مختلفی دیده می شوند و در مکان هایی که به برق دسترسی دارد, بهترین انتخاب هستند.  از اجزای این چمن زن ها می توان به شاسی، واحد برش چمن و موتور متحرک اشاره کرد. البته سبد چمن زن نیز یکی از گزینه های مهم چمن زن ها محسوب می‌شود و شما می توانید آن را به چمن زن خود اضافه کنید و مطمئن باشید که  هزینه ای که از این بابت می کنید ارزشش را دارد. در واقع این سبد مانند یک مخزن اضافه عمل می کند و خیلی کار را برای شما در مراحل چمن زنی راحت تر می کند.یکی از مهمترین ویژگی های چمن زن های برقی , صدای کم موتورهای آن در مقابل نوع موتوری آن است.

انواع چمن زن

از آن جایی که این روز ها تقاضا برای چمن زن ها زیاد است پس طبیعی است که تولید انواع و اقسام این چمن ها نیز بیش تر شود.  تا به این جا متوجه شدیم که این چمن زن ها با شکل ها، قدرت ها و ویژگی های منحصر به فردی تولید می شوند. در این بخش به تعدادی از مدل های موجود در سایت اشاره می کنیم و شما می توانید تصاویر و ویژگی هر کدام را به صورت مجزا به همراه مشخصات کامل در سایت مشاهده کنید.

       چمن زن GOLF NT 534

       چمن زن AS 531 IT

       چمن زن STIGA DOUBLE

       چمن زن VICTOR CJI 19

       چمن زن VICTOR CJI 21

       و غیره

قیمت چمن زن ها چه قدر است

در رابطه با قیمت چمن زن ها باید خدمتتان عرض کنیم که هر کدام از چمن زن هایی که در بخش قبل ذکر شد قیمت متفاوتی دارند زیرا هر کدام از آن ها ویژگی منحصر به فردی دارد. به طور کلی این چمن زن ها بر اساس نوع سوختی که دارند و جنس تیغه ها و مخزن, قیمت گذاری می شوند. اگر قصد دارید قیمت دقیق هر کدام از چمن زن ها را بدانید می توانید به زیر عکس ها توجه کنید.

چگونه این چمن زن ها را تهیه کنیم

قطعا می دانید که این روز ها کسی خود را به زحمت نمی اندازد و حضوری خرید نمی کند. زیرا برای خرید حضوری مجبور می شوید که ساعت ها در ترافیک بمانید و کلی برای  رفت و آمد هزینه کنید  البته اگر از به تعویق افتادن کارهایتان چشم پوشی کنیم . بهترین و کم هزینه ترین نوع خرید اینترنتی یا خرید تلفنی است. شما می توانید با خرید اینترنتی یا تلفنی چمن زن در اتلاف وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید و هزینه ی کم تری بابت رفت و آمد بپردازید. برای خرید اینترنتی تنها کافی است به یک سایت معتبر مراجعه کنید و چمن زن مد نظر خود را پیدا کنید و با پرداخت هزینه ی آن کار را تمام کنید.  این که در حال حاضر در حال مطالعه ی این مقاله هستید یعنی بیش تر راه را رفته اید و یک سایتی را پیدا کرده اید که چندین سال است که در این زمینه فعالیت می کند. شما می توانید از طریق سایت یارمحمدی شاپ با کارشناس های متخصص این کار مشورت کنید تا آن ها شما را راهنمایی کنند و بگویند که کدام یک از چمن زن ها متناسب کار شما است. همین حالا نسبت به ثبت خرید خود اقدام کنید تا در اسرع وقت دستگاه چمن زن خود را در هر کجای ایران که هستید تحویل بگیرید و با خیال راحت به کار خود ادامه بدهید.

سرویس دستگاه چمن زن

قطعا می دانید که هر دستگاهی بعد از این که مدتی کار کند فرسوده می شود و قطعات آن نیاز به سرویس و تعمیر دارد. اگر شما هر از چند گاهی دستگاه چمن زن خود را چک کنید و در صورت معیوب بودن قطعه آن را فورا تعمیر و یا تعویض کنید کلی در هزینه های خود صرفه جویی می کنید. روغن کاری مرتب اجزاء مکانیکی دستگاه نیز مهم است. زمانی که شما یک قطعه ای را فورا تعمیر می کنید قطعه ی معیوب به دیگر بخش های دستگاه آسیب نمی زند و شما مجبور نمی شوید که برای تعمیرات هزینه ی زیادی بپردازید. حواستان باشد که شما با رعایت این نکات طول عمر دستگاه چمن زن خود را بالا می برید.

برای چمن زن های موتوری چهار زمانه قبل از روشن کردن دستگاه سطح روغن موتور را چک نمایید. همچنین فیلتر هوا را بازدید کرده و تمیز کنید و در صورت نیاز تعویض نمایید.

دقت نمایید هرگونه تغییری همچون تنظیم فنرها , بازوهای کنترل و دیگر قطعات در جهت افزایش سرعت موتور موجب خرابی زودهنگام شده و گارانتی دستگاه را باطل می کند.

تعویض روغن موتور چمن زن:

برای اولین بار پس از 2 ساعت کار و پس از آن هر 20 ساعت کار تعویض کنید و برای موتور از روغن 20W50  با API بالا (SF ) و به میزان 0.6 لیتر استفاده نمایید.

نکات مهم استفاده از چمن زن:

1-      همیشه از تیغه های تیز استفاده نمایید

2-      قبل از روشن کردن چمن زن دقت کنید که هیچ انسان یا حیوانی در نزدیکی دستگاه قرار نداشته باشد.

3-       مخزن سوخت را کامل پر نکنید و حدود یک سانتیمتر از فضای بالای مخزن را خالی بگذارید

4-       اهرم ایمنی و خاموش کن دستگاه را از کار نیاندازید.

5-       دستگاه را خاموش کنید و اقدام به سوخت گیری نمایید.

6-      تیغه را به طور صحیح ببندید و فاقد هر گونه شکستگی و ترک باشد.

7-      هرگز چمن زن را روی سطحی غیر از چمن روشن نکنید.

8-      در صورت بلند بودن بیش از حد چمن, چمن را در دو مرحله کوتاه نمایید.

9-      سطح چمن را از هرگونه مواد خارجی همچون تکه های سنگ, قطعات سخت, سیم و غیره پاک کنید.

10-   سبد ذخیره چمن را به طور کامل در جای خود نصب کنید.

11-   اگر بدون سبد کار می کنید, لازم است که محافظ نصب گردد.

12-   همواره در شیب های کمتر از 20 درصد چمن زنی کنید.

13-   در سطوح شیبدار مستقیم بالا و پایین حرکت نکنید و زاویه دار حرکت کنید.

14-   وقتی دستگاه روشن است دست یا پای خود را در قسمت جلو یا قسمت پرتاب محفظه چمن قرار ندهید.

15-   در چمن های خیس و تازه آب داده کار نکنید.

16-   فراموش نکنید قبل از ترک چمن زن آن را خاموش کنید.

17-   فراموش نکنید قبل از خالی کردن چمن زن آن را خاموش کنید.

18-   فراموش نکنید قبل از تنظیم ارتفاع برش چمن زن آن را خاموش کنید.

19-   فراموش نکنید قبل از بالا آوردن چمن زن برای حمل و نقل آن را خاموش کنید.