در حالی که چین برای توسعه مزارع تولید خوک در سین کیانگ فشار می آورد ، جمعه ها مجبور به خوردن گوشت خوک می شوند

استکهلم: تأیید شده ، مسلمانان اویغور در اردوگاه های “آموزش مجدد” چینی هر جمعه مجبور به خوردن گوشت خوک می شوند. سیراگل Sautbay، که یکی از قربانیان قساوت های انجام شده توسط دولت چین بود.
سیراگل در مصاحبه ای با الجزیره گفت: “ما هر جمعه مجبور می شدیم گوشت خوک بخوریم … آنها عمداً روزی را برای مسلمانان مقدس انتخاب کرده اند. و اگر آن را رد کنید ، مجازات سختی خواهید گرفت ”
وی پزشک پزشکی و مربی ساکن سوئد است. به تازگی ، او كتابی منتشر كرده است كه در آن بینشی بر مصائب خود ، از جمله شاهد ضرب و شتم است.
ساوتبای گفت: “احساس می کردم که شخص دیگری هستم. همه اطرافم تاریک شدند. پذیرش آن واقعاً دشوار بود.”
یکی دیگر از این قربانیان ، زومرت داووت ، تاجر اویغوری است که در مارس 2018 در ارومچی انتخاب شد.
به مدت دو ماه داوت گفت كه مقامات روابط وی با پاکستان ، سرزمین همسر وی را زیر سال می برند. الجزیره گفت: آنها همچنین از او در مورد اینکه چند فرزند دارد ، و اینکه آیا آنها دین خوانده و قرآن خوانده اند ، س questionال کردند.
وی همچنین گفت که یک بار مجبور شد از افسران مرد اردوگاه التماس کند تا اجازه دهند به دستشویی برود. در حالی که دستبند بسته شده بود ، اجازه رفتن به او داده شد و مأموران مرد به دنبال او به دستشویی رفتند.
وی در مورد سرو گوشت خوک برای مسلمانان اویغور در اردوگاه ها گفت: “هنگامی که در یک اردوگاه کار اجباری می نشینید ، تصمیم نمی گیرید که بخورید یا نخورید. برای زنده بودن ، مجبور بودیم گوشتی را که ما ”
طبق اسنادی که الجزیره در دسترس دارد ، توسعه کشاورزی نیز بخشی از آنچه انسان شناس آلمانی و محقق اویغوری ، آدریان زنز می گوید ، سیاست “عرفی سازی” است.
با استناد به اسناد و مقالات خبری مورد تأیید دولت ، زنز گزارش داده است كه تلاش “فعال” در منطقه برای ترویج و گسترش پرورش خوك وجود دارد.
در سال 2019 ، مدیر ارشد سین کیانگ ، شهرت ذاکر، گفته بود که سین کیانگ منطقه به یک “مرکز پرورش خوک” تبدیل خواهد شد.
پیش بینی می شود این پروژه مساحت 25000 متر مربع (82 فوت مربع) در یک پارک صنعتی در شهرستان کوناکسار کشگر را اشغال کند ، تغییر نام داد شوفو، به گزارش وب سایت چینی زبان ، سینا ، الجزیره گزارش داد.
این گزارش همچنین گزارش داد که این قرارداد به طور رسمی در 23 آوریل سال جاری امضا شد.
زنز به الجزیره گفت: “این بخشی از تلاش برای ریشه کن کردن کامل فرهنگ و دین مردم در سین کیانگ است.”
وی افزود: “این بخشی از استراتژی سكولاریزاسیون ، سكولار كردن اویغورها و القا آنها برای پیروی از حزب كمونیست و تبدیل شدن به اگنوستیك یا ملحد است.”
با جلب توجه بین المللی جنایات علیه مسلمانان اویغور در منطقه سین کیانگ ، چین همچنان به دفاع از سیاست های خود ادامه می دهد و ادعا می کند که هدف مبارزه با “سه شر افراط گرایی ، تجزیه طلبی و تروریسم” است.