دونالد ترامپ برای سفارش برداشت بیشتر از افغانستان ، عراق: گزارش ها

واشنگتن: بر اساس گزارش رسانه ها در روز دوشنبه ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، دستور رسمی برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و عراق را صادر می کند.
به گزارش خبرگزاری شینهوا ، رسانه های آمریكایی به نقل از مقامات اعلام كردند كه پنتاگون به فرماندهان ابلاغ كرده است كه برنامه ریزی برای كاهش تعداد نیروها به 2500 سطح در افغانستان و عراق را از اواسط ژانویه آغاز كنند.
سطح 2500 سرباز در گزارش ها مطابق با آنچه رابرت اوبراین ، مشاور امنیت ملی ترامپ گفت ماه گذشته مبنی بر کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان به حدود 2500 نفر در اوایل سال 2021 کاهش یافته است. در حال حاضر ، تقریباً 4500 سرباز آمریکایی در افغانستان و 3000 نفر حضور دارند. سربازان در عراق.
این گزارش ها پس از تغییر در هفته گذشته رهبری پنتاگون منتشر شد. پرزیدنت ترامپ دوشنبه گذشته مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم ، کریستوفر میلر را به عنوان سرپرست وزیر دفاع منصوب کرد تا جایگزین مارک اسپر ، رئیس پیشین پنتاگون شود ، که گفته می شود پس از خروج زودرس از افغانستان فشار می آورد.
بلافاصله پس از روی کار آمدن ، میلر ، پیشکسوت نیروهای ویژه آمریکایی که در افغانستان و عراق جنگ می کرد ، اظهار داشت که ممکن است سرعت را برای بیرون کشیدن نیروهای آمریکایی از افغانستان تسریع کند.