دونالد ترامپ: رئیس جمهور آمریکا رئیس آژانس امنیت انتخابات DHS را اخراج کرد | اخبار جهان

واشنگتن: رئیس جمهور دونالد ترامپ روز سه شنبه مدیر آژانس فدرال را که متعهد به قابلیت اطمینان انتخابات 2020 بود ، برکنار کرد.
ترامپ کریستوفر کربس را در یک توییت اخراج کرد و گفت بیانیه اخیر وی در دفاع از امنیت انتخابات “بسیار نادرست” است.
شلیک کربس ، الف ترامپ منصوب و مدیر آژانس امنیت سایبری و زیرساخت، همانطور که می آید ترامپ از به رسمیت شناختن پیروزی رئیس جمهور منتخب دموکرات جو بایدن امتناع می ورزد و مقامات بلندپایه ای را که به اندازه کافی وفادار نیستند برکنار می کند. وی وزیر دفاع مارك اسپر را در 9 نوامبر اخراج كرد ، كه بخشی از تحول گسترده تری بود ترامپ وفاداران ارشد پنتاگون موقعیت ها
کربس مدیر سابق مایکروسافت ، آژانس موسوم به CISA را از زمان ایجاد آن در پی دخالت روسیه در انتخابات 2016 تا انتخابات نوامبر اداره می کرد. وی در حالیکه CISA تلاش های ایالتی فدرال و محلی را برای دفاع از سیستم های انتخاباتی در برابر دخالت های خارجی و داخلی انجام می داد ، ستایش دو حزب را به دست آورد.
وی حتی در هنگام ابراز اعتماد به نفس پیش از رای گیری در ماه نوامبر ، از مشخصات کمی برخوردار بود و پس از آن ، ادعاهای آلوده به شمارش آرا را با تقلب از بین برد. در بعضی مواقع ، به نظر می رسید که او مستقیماً منکر می شود ترامپ، اقدامی غافلگیرکننده از م componentلفه های وزارت امنیت داخلی ، آژانسی که انتقاداتی را برانگیخته است زیرا به نظر می رسد بسیار نزدیک با اهداف سیاسی رئیس جمهور است.
CISA با صدور بیانیه هایی ادعا را مبنی بر اینکه تعداد زیادی از افراد مرده می توانند رأی دهند یا کسی می تواند نتایج را بدون شناسایی تغییر دهد ، رد کرد.
همچنین بیانیه ای از ائتلاف مقامات فدرال و ایالتی به این نتیجه رسید که هیچ مدرکی مبنی بر به خطر افتادن یا تغییر آرا در انتخابات 3 نوامبر وجود ندارد و این آرا the از همه مطمئن ترین آرا در تاریخ آمریکا است.
كربس از انتقاد مستقیم از رئیس جمهور پرهیز كرد و تلاش كرد تا بالاتر از منازعات سیاسی باقی بماند ، حتی اگر او تلاش كرد تا با اطلاعات نادرست رئیس جمهور و حامیانش مخالفت كند. وی در یک جلسه توجیهی با خبرنگاران در آستانه انتخابات گفت: “این وظیفه ما نیست که رئیس جمهور را بررسی کنیم.”
CISA با دولت و مقامات محلی که انتخابات ایالات متحده را اداره می کنند و همچنین شرکتهای خصوصی که تجهیزات رأی دادن را برای رسیدگی به امنیت سایبری و سایر تهدیدات تهیه می کنند ، در حالی که از اتاق کنترل در مقر خود در نزدیکی واشنگتن نظارت می کنند ، کار می کنند. این برنامه همچنین با صنعت و خدمات برای محافظت از پایگاه صنعتی کشور و شبکه برق در برابر تهدیدات کار می کند.
این آژانس از شهرت خوبی در حوزه انتخابیه اصلی خود – ایالت و مقامات محلی انتخابات که به مشاوره و خدمات آن در زمان حمله سایبری تقریباً مداوم – و همچنین به کپیتول هیل اعتماد می کنند ، جایی که قانونگذاران اخیراً پیشنهاد افزایش سالانه آن را داده اند ، برخوردار است. بودجه حدود 2 میلیارد دلار
در میان گزارش های اخیر مبنی بر ترس كربس مبنی بر اخراج وی ، نماینده بنی تامپسون ، رئیس كمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان گفته بود كه نگران است و متنی را برای مدیر ارسال كرد تا از او س ifال كند كه حال وی خوب نیست. دموکرات می سی سی پی گفت ، این پاسخ “در حال حاضر” بود.
تامپسون گفت: “شرم آور است اگر فردی با استعداد خود ناگهان گیج شود.” “من یک استخوان پارتیزان در بدن او ندیده ام او یک حرفه کاملاً عالی بوده است. ”
نماینده جیم لانگوین ، یک دموکرات از رود آیلند که تمرکز خود را بر روی مسائل مربوط به امنیت سایبری قرار داده است ، از همکاران جمهوری خواه خود خواسته بود تا قبل از برکناری از سمت خود ، برای او ایستادگی کنند. لانگوین گفت: “کریس کربس و CISA تحت رهبری او بسیار خوب عمل کرده اند زیرا او و تیمش سرشان را پایین نگه داشته و کارهایی را که وظیفه داشتند انجام دهند و گرفتار سیاست های حزبی نشوند ،”
آژانس از ابتدای سنگلاخی ظهور کرد. درست قبل از ترک رئیس جمهور باراک اوباما ، ایالات متحده سیستم های انتخاباتی را به عنوان زیرساخت مهم امنیت ملی ، مانند سدها یا نیروگاه ها ، به عنوان یک نتیجه از دخالت روسیه ، که شامل نفوذ در سیستم های انتخابات ایالتی و همچنین اطلاعات غلط گسترده بود ، تعیین کرد.
برخی از مقامات انتخابات ایالتی و جمهوری خواهان ، که به دخالت فدرال در چمن خود مشکوک بودند ، با این تعیین مخالف بودند. انجمن ملی دبیران امور خارجه قطعنامه ای را در مخالفت با این اقدام در فوریه 2017 تصویب کرد ترامپ دولت از تعیین نام حمایت کرد و سرانجام ، مقامات ایالتی مشکوک از این کمک استقبال کردند.