دونالد ترامپ یک مقام انتخاباتی را که با او مخالفت داشت ، خاتمه داد

واشنگتن: کریس کربس ، رئیس آژانس امنیت سایبری و زیرساخت امنیت (سیزا) ، به دلیل مخالفت با ادعاهای رئیس جمهور آمریکا در مورد کلاهبرداری رای دهندگان ، توسط دونالد ترامپ اخراج شد.
بی بی سی گزارش داد ، ترامپ گفت که کریس کربس ، رئیس آژانس امنیت سایبری و زیرساخت امنیت (سیزا) را به دلیل اظهارات “بسیار نادرست” در مورد صداقت رای “خاتمه” داد.
ترامپ از پذیرفتن انتخابات ایالات متحده امتناع کرده و ادعاهایی غیرمستند درباره کلاهبرداری “گسترده” رأی دهندگان کرده است.
مقامات انتخابات گفتند که این رأی “امن ترین” رأی در تاریخ ایالات متحده است. كربس آخرین مقامي است كه رئيس جمهور آمریكا پس از شکست خود از سمت خود بركنار كرد ، وزیر دفاع مارك اسپر نیز در میان گزارش هایی كه ترامپ نسبت به وفاداری رئیس پنتاگون تردید دارد ، در را نشان داد.
حدس و گمانهایی در واشنگتن دی سی وجود دارد مبنی بر اینکه قبل از ترامپ در ژانویه ، رئیس سیا ، جینا هاسپل و مدیر اف بی آی کریستوفر ورای نیز می توانند از این قلعه ها باشند.
مانند بسیاری دیگر که توسط ترامپ اخراج شده است ، کربس گزارش شده است که تنها با دیدن توئیت رئیس جمهور در روز سه شنبه متوجه شد که بیکار است.
اما به دنبال اخراج وی ، به نظر می رسد مدیر سابق مایکروسافت هیچ پشیمانی ندارد.
وی پس از ادعای مداخله روسیه در انتخابات 2016 ، از زمان تاسیس آژانس را اداره کرده بود.
سیسا برای جلوگیری از تهدیدات احتمالی سایبری ، ضمن نظارت بر جدول بندی آراot و شبکه برق ، با مقامات انتخابات ایالتی و محلی و شرکت های خصوصی تأمین کننده سیستم رای گیری کار می کند.
گفته می شود که وی نارضایتی کاخ سفید را از یک وب سایت سیزا به نام Rumor Control (نارضایتی شایعات) ، که اطلاعات غلط در انتخابات را برطرف می کرد ، تحریک کرده بود ، بیشتر موارد توسط شخص رئیس جمهور تقویت شده بود.
او ساعاتی قبل از اخراج ، توئیتی را منتشر کرد که به نظر می رسید هدف ادعای ترامپ مبنی بر تغییر رای گیری دستگاه های رای گیری در ایالت های مختلف به بایدن.
كربس در توئیتر خود نوشت: “ICYMI: در مورد ادعاهای دستكاری سیستم های انتخاباتی ، 59 كارشناس امنیت انتخابات همه موافقند ،” در هر موردی كه از آنها مطلع هستیم ، این ادعاها یا بی اساس بوده اند یا از لحاظ فنی با هم ناسازگار هستند. # Protect2020 “.
به نظر می رسد این پست و سایر نوشته های کربس که به اواخر ژوئیه سال جاری باز می گردند از حساب توییتر وی حذف شده اند.
وی در میان مقامات ارشد وزارت امنیت داخلی بود که هفته گذشته ، در حالی که “ادعاهای بی اساس” را رد کرد ، انتخابات عمومی آمریکا در 3 نوامبر را “امن ترین انتخابات در تاریخ آمریکا” اعلام کرد.
گرچه در این بیانیه نامی از ترامپ وجود نداشت ، اما در همان روز که منتشر شد ، کربس یک پست توئیتری توسط یک کارشناس قانون انتخابات را توییتر کرد و گفت: “لطفا ادعاهای وحشیانه و بی اساس در مورد ماشین های رای گیری را بازتوییت نکنید ، حتی اگر توسط رئیس جمهور ساخته شده باشد ”
اخراج كربس خشم دموكرات ها را به همراه داشت. سخنگوی رئیس جمهور منتخب جو بایدن گفت: “كریس كربس باید بخاطر خدمت در محافظت از انتخابات ما مورد تقدیر قرار گیرد ، نه بخاطر گفتن حقیقت اخراج شود”