رئیس جمهور بورکینافاسو ، روچ مارک کریستین کابور ، دوباره انتخاب شد

اواگادوگو: رئیس جمهور روخ مارک کریستین کابور پنج سال دیگر خدمت خواهد کرد بورکینافاسورئیس جمهور ، طبق نتایج موقت اعلام شده توسط کمیسیون مستقل انتخابات ملی در روز پنجشنبه.
کابور با غلبه بر 12 مخالف و ادعا ، با کسب تقریباً 58 درصد آرا پیروز شد پیروزی در دور اول ، نیوتن احمد باری ، رئیس کمیسیون گفت. وی گفت كه كابور 1.6 میلیون رأی از تقریبا 3 میلیون بازیگر را به خود اختصاص داده است ، با مشاركت 50 درصدی رأی دهندگان.
مخالفان امیدوار بودند که آرا split را شکسته و کابور را از٪ 51 مورد نیاز برای یک پیروزی کامل محروم کنند و سپس ائتلافی را پشت سر قوی ترین نامزد دور دو تشکیل دهند. اما نامزد اصلی ، ادی كومبیوگو ، رئیس كنگره دموكراسی و پیشرفت ، 15٪ و رقبای اصلی دیگر ، Zephirin Diabre ، از حزب پیشرفت و تغییر ، كه در سال 2015 به كابوره باخت ، تقریبا 12٪ دریافت كرد.
این اعلامیه چهار روز پس از انتخابات روز یکشنبه اعلام می شود. رئیس کمیسیون انتخابات گفت که نتایج نهایی باید روز شنبه باشد ، که باید توسط دادگاه قانون اساسی تأیید شود.
پس از اعلام نتایج ، کابوره در یک خطاب به ملت ، روند دموکراتیک را ستود ، به مخالفان خود تبریک گفت و قول داد که کشور را امن و متحد کند.
رئیس جمهور بودن یک مسئولیت قابل توجه است بورکینابه، بدون استثنا ، “” او گفت.
مخالفان حزب حاکم را به بازی های ناشایست ، از جمله رشوه دادن به مردم ، متهم کرده اند. طاهرو باری ، یک نامزد مخالف ، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این روند “با تقلب مملو از تقلب” بود و کمیسیون انتخابات وظیفه سازماندهی انتخابات مسئول را نداشت.
در حالی که برخی گزارش ها از بی نظمی ها گزارش شده است ، مانند در شرق ، که تقریباً 30 نفر به آراots جعلی رأی دادند زیرا هیچ برگ رأی در دسترس نبود ، اما گسترده نبود ، هالیدو اوئدرائوگو، رئیس CODEL ، یک سازمان محلی نظارت بر انتخابات.
مخالفان هفت روز فرصت دارند تا رأی گیری را تجدید نظر کنند. بلافاصله مشخص نبود که آیا آنها این کار را می کنند.
اتحادیه آفریقا و جامعه اقتصادی کشورهای آفریقای غربی ، یک بلوک منطقه ای ، گفتند که باید از طریق راه های قانونی “در یک محیط آرام و به ویژه برای جلوگیری از خشونت” درخواست تجدید نظر شود. ” “ما به خشونت نیازی نداریم او گفت: “Burkinabe نیازی به چنین چیزی ندارد.”
این انتخابات در میان خشونت های مرتبط با القاعده و گروه دولت اسلامی برگزار شد که امسال بیش از 2000 نفر را کشته و بیش از 1 میلیون نفر را آواره کرده است.
در حالی که هیچ گزارشی از حملات بزرگ در روز انتخابات گزارش نشده بود ، تهدید به خشونت مانع از رأی دادن مردم در مناطق سخت کشور شد. طبق کمیسیون انتخابات ، نزدیک به 3000 مرکز رأی دهی که انتظار می رود افتتاح نشود ، مانع از رأی دادن حداکثر 350،000 نفر شد.
بسیاری از جوامع قادر به رأی دادن قبلاً به حاشیه رانده شده بودند و سازمان های جامعه مدنی می گویند رئیس جمهور برای اتحاد کشوری که به طور فزاینده ای از هم تقسیم شده است ، باید در دوره دوم ریاست جمهوری خود تلاش بیشتری کند.
“او باید اطمینان حاصل کند که وعده های تحقق نیافته در پنج سال گذشته به منظور کاهش نارضایتی اجتماعی تحقق یافته است. نارضایتی اجتماعی نه تنها در شهرهای بزرگ اتفاق می افتد بلکه بیشتر و بیشتر در حومه روستا اتفاق می افتد. ”
امیر لیپتاکو ، اوسمان آمیرو دیکو ، زندگی می کند ، شهروندان در مناطق خشونت زده می گویند که دولت باید امنیت را بهبود بخشد تا بتواند بر توسعه تمرکز کند ، “جوانان را مشغول کند تا دیگر به تروریسم سر ندهند.” در شهرک دری منطقه ساحل.
در حالی که طرفداران کابور جشن می گرفتند ، طرفداران مخالف گفتند که نتایج را می پذیرند اما انتظار دارند مخالفان حزب حاکم را مسئول بدانند.
“باید مراقب باشید هر کس نیاز به مشارکت در اداره کشور دارد ، “گفت پل لنگان ، یک اواگادوگو ساکن