روابط هند و آمریکا مستقل از اینکه چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود ، تقویت خواهد شد: گوتام بامبواله

دهلی نو: روابط دو جانبه هند و ایالات متحده تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت و صرفاً فارغ از پیروز شدن دونالد ترامپ یا جو بایدن در نظرسنجی های ریاست جمهوری ، طبق گفته گوتام بامباوال ، سفیر پیشین هند در چین ، روابط دوجانبه بین هند و آمریکا تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.
رئیس جمهور فعلی جمهوری خواه ، ترامپ و بایدن رقیب دموکرات وی ، به دنبال حداقل 270 رای از 538 رای انتخاباتی مورد نیاز برای پیروزی در کاخ سفید هستند. در حالی که بایدن در مجموع آرا College کالج انتخاباتی با اختلاف کمی پیشتاز است ، اما ترامپ قبلاً ادعای پیروزی کرده و گفته است که دیوان عالی کشور را به اختلاف در روند شمارش آرا منتقل خواهد کرد.
“نتایج انتخابات گردن به گردن است. چند ایالت هنوز باقی مانده است و آنها مهم هستند زیرا هر دو نامزد می توانند پیروز شوند. واقعاً برای مردم آمریکا است که تصمیم بگیرند که رئیس جمهور آنها باشد. هند با هر یک همکاری خواهد کرد ترامپ یا بایدن.
روابط هند و آمریكا بدون توجه به پیروزی بایدن یا ترامپ ، روندهای فعلی را ادامه می دهند كه هرچه بیشتر و قوی تر می شوند. همکاری ما در حال تقویت است. ”
سفیر سابق همچنین گفت که بوهومی که بین نخست وزیر نارندرا مودی و رئیس جمهور ترامپ مشترک بود ، در صورت انتخاب شدن ، باید در روابط وی با بایدن تکرار شود.
“مودی رابطه بسیار خوبی با ترامپ داشت اما حتی اگر بایدن رئیس جمهور ایالات متحده شود ، روابط به همان اندازه خوب و نزدیک خواهد بود. به هر حال ، بین ملت ها ، پیوندهای شخصی در یک نقطه خاص و نه فراتر از آن نقش دارند. وی گفت: “شرایط بسیار محکم مشارکت هند و ایالات متحده وجود دارد.”
وی افزود: “حتی اگر بایدن به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود ، نخست وزیر مودی می تواند رابطه بسیار خوبی ، دوستی با وی ایجاد کند.”
با این وجود افسر سابق خدمات خارجی هند (IFS) گفت که به ارتباط هند کامالا هریس نامزد معاون ریاست جمهوری حزب دموکرات نباید اهمیت زیادی داده شود زیرا وی یک شهروند آمریکایی است و بهترین منافع کشورش را در نظر دارد.
“كامالا هریس شهروند آمریكا است و انتظار داشتن هر نوع اختلافی از طرف ما كاملاً اشتباه خواهد بود زیرا او مادری هندی یا اصالتاً هندی دارد. اگر این موضوع را كنار بگذاریم ، نباید چنین انتظاراتی داشته باشیم ، بامبواله گفت ، حتی اگر بایدن رئیس جمهور شود و كامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریكا شود ، وضعیت و محركان هند و آمریكا به گونه ای است كه مشاركت نزدیكی بین دو كشور وجود خواهد داشت. ”
وی افزود: “او یک شهروند آمریکایی است ، او منافع آمریکایی را به عنوان اولویت خود دارد و امروز آن منافع آمریکایی بسیار شبیه منافع هند است ، بنابراین ما می توانیم با هم کار کنیم.”