روسیه به عنوان ثابت کننده حمل و نقل بر دوزهای واکسن خشک شده توسط یخ تمرکز دارد

مسکو: یک مقام عالی مقام گفت: روسیه انتظار دارد تا بهار دوزهای واکسن کرونا ویروس Sputnik V را که به طور یخ زده خشک می شوند ، تولید کند و به عنوان بخشی از یک طرح بلند پروازانه برای تلقیح جمعیت خود ، نیاز به حمل و نقل را در دمای بسیار پایین کاهش می دهد.
توسعه دهندگان واکسن در سطح جهانی در تلاشند تا نحوه حمل و نگهداری ویال های خود را ذخیره کنند ، برخی از آنها باید در فریزرهای مخصوص در دمای بسیار پایین نگهداری شوند.
این چالش لجستیکی پس از وعده داده های آزمایش دوره ای موقت برای واکسن تولید شده توسط BioNTech و Pfizer ، که موفقیت بزرگی در مبارزه برای جلوگیری از همه گیری است ، مورد توجه جدی قرار گرفت.
این واکسن باید در دمای منفی 70 درجه سانتیگراد ، برابر با زمستان قطب جنوب حمل و ذخیره شود ، حتی پیچیده ترین بیمارستان های ایالات متحده نیز یک چالش است.
همچنین بسیاری از کشورهای فقیر را برای لحظه ای از دسترس خارج می کند.
حمل و نقل یک مسئله فوری برای روسیه است ، که دارای شهرک های بسیار دورافتاده است و قبلاً برنامه تلقیح گسترده کارگران پزشکی خط مقدم را در سراسر کشور آغاز کرده است ، اگرچه آزمایشات انسانی Sputnik V هنوز کامل نشده است.
بر اساس موسسه گامالیا که شات را ایجاد کرده است ، خواه از طریق سیبری با کامیون حمل شود و هم به دورترین قسمت قطب شمال منتقل شود ، ویال های آن باید در دمای منفی 18 درجه سانتیگراد یا پایین نگهداری شود.
اما روسیه همچنین در حال آزمایش نسخه ای است که تحت لیوفیلیزاسیون قرار گرفته و واکسن مایع را به یک توده خشک و سفید تبدیل کرده است که می تواند در دمای طبیعی یخچال از 2 تا 8 درجه سانتیگراد (35.6-46.4 درجه فارنهایت) ذخیره شود. سپس قبل از تزریق رقیق می شود.
روسیه قبلاً اعلام نکرده است که دوز واکسن خشک شده با یخ را در نظر دارد تولید کند. اما کیریل دیمیتریف ، رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) ، که از این واکسن پشتیبانی و بازاریابی می کند ، به رویترز گفت که تمرکز اصلی این بزودی خواهد بود.
وی گفت: “ما انتظار داریم كه تقریباً از ماه فوریه ، ما عمدتا به فرم لیوفیلیزه شده روی بیاوریم.” “بخش زیادی از دوزها ، اگر اکثریت نباشند ، به طور خاص در این فرم قرار می گیرند.
“ما آزمایشاتی را انجام داده ایم که تأیید می کند پاسخ ایمنی به فرم لیوفیلیزه همان فرم استاندارد واکسن است.”
نتایج موقت واکسن به صورت مایع نشان داد که شات 92٪ موثر است.
الكساندر گینتسبورگ ، دانشمند ارشد موسسه گامالیا ، در اوایل سال جاری در مصاحبه ای با رویترز گفت كه خشك كردن در یخ هنوز مورد توجه اصلی قرار نگرفته است ، زیرا لیوفیلیزات گران تر است و تولید آن طولانی تر می شود.
با این حال ، دیمیتریف گفت که این فرآیند به طور قابل توجهی گران نیست و محدودیت اصلی زمان مورد نیاز برای تهیه تجهیزات اضافی است.
روسیه قصد دارد در سال جاری حدود 2 میلیون دوز Sputnik V تولید کند که تا بهار ماهانه 15 میلیون دوز افزایش یابد.
قراردادهای دیده شده توسط رویترز در ثبت نام مناقصه ایالت نشان می دهد که موسسه Gamaleya سفارش مواد تهیه شده از آزمایشگاه Dia-M را جهت استفاده برای بسته بندی 2.9 میلیون دوز گلوله به صورت مایع و 720،000 دوز به صورت یخ زده خشک کرده است. این سفارش باید تا 21 دسامبر انجام شود.
وزارت بهداشت ، نظارت بر موسسه Gamaleya ، در مورد این قراردادها توضیحی نداد. Dia-M همچنین به درخواست نظر پاسخ نداد.
خشک کردن در صورت یخ زدگی ، اگر به طور گسترده اعمال شود ، می تواند در برخی از بازارهای صادراتی به روسیه امتیاز دهد.
وزیر بهداشت ایالت باهیا برزیل به رویترز گفت که خرید واکسن تولید شده توسط Pfizer و BioNTech را رد کرده است زیرا آنها برای حمل و نقل به فریزرهای بسیار سرد نیاز دارند.
باهیا در ماه سپتامبر با روسیه قرارداد 50 میلیون دوز Sputnik V را امضا کرد.
روسیه در بررسی یخ زدگی تنها نیست.
در ژاپن ، شرکت Daiichi Sankyo در حال ساخت یک نامزد مبتنی بر RNA (mRNA) به اصطلاح پیام رسان است که امیدوار است بتواند آن را برای ذخیره سازی در دمای بالاتر فراهم کند. این فناوری با استفاده از یک پیام رسان شیمیایی به سلولها دستور می دهد پروتئین هایی تولید کنند که از سطح خارجی ویروس کرونا تقلید کنند و در نتیجه ایمنی ایجاد کنند.
ماسایوکی یابوتا ، رئیس بخش بیولوژیک شرکت گفت: “ما معتقدیم که می توانیم شرایط بسیار بهتری را برای ذخیره سازی ارائه دهیم.” “فریز شده بهترین فرمول بندی است.”
واکسن Spetsnaz
آنا بلاکنی ، محقق تحقیق در کالج امپریال ، گفت که این روش به ویژه برای واکسن های mRNA ، مانند آنهایی که توسط Pfizer و BioNTech تولید شده است ، به دلیل نیاز به ذخیره سازی در دمای بسیار پایین ، بسیار مفید خواهد بود.
اما همچنین می تواند برای انواع دیگر واکسن ها استفاده شود ، از جمله واکسن های ساخته شده بر اساس ویروس آدنوویروس مانند روسیه.
وی گفت: “من فکر می کنم هنوز در این شرکت های بزرگ داروسازی نفوذ نکرده است.”
برای بررسی اینکه یخ زدگی روی اثر واکسن تأثیر دارد یا خیر ، هنوز ممکن است آزمایش بیشتری انجام شود.
وی گفت: “شما باید بین فرمولاسیون معادل سازی نشان دهید. بنابراین کسی که با فرمولاسیون اصلی واکسینه شده باشد ، همان پاسخ ایمنی بدن را با شخصی که با فرمولاسیون خشک شده توسط یخ واکسینه شده ، دریافت می کند.”
در اواخر سپتامبر ، مقامات روسی آزمایشی از زنجیره تامین انجام دادند و مقادیر کمی از واکسن را به صورت مایع به هر منطقه از کشور ارسال کردند.
در دفتر لجستیک و شرکت پیک Biocard در مسکو ، کارمندان با دریافت به روزرسانی های بی درنگ دما در داخل ظروف مخصوص ، حرکات را ردیابی می کردند.
ظروف قادرند دمای منفی 18.5 درجه را تا چهار روز حفظ کنند.
اولگ بایکوف ، مدیر بیوکارد ، گفت: “چالش این است که … شما نمی توانید دما را حتی به اندازه نیم درجه ، حتی برای یک دقیقه یا یک ثانیه تغییر دهید.”
بایکوف گفت: “بنابراین شما زمان بسیار کمی دارید.” “ما مانند Spetsnaz (نیروهای استقرار سریع) جهان توزیع پزشکی هستیم.”
دمای خارج نیز می تواند بر مدت زمان عملکرد ظروف تأثیر بگذارد. هوای زمستانی در شهرهای دور افتاده روسیه ، بسیاری از آنها در اطراف ذخایر نفت یا گاز ساخته شده اند ، به این معنی است که Biocard در حال آماده شدن برای استفاده از هلیکوپتر برای انتقال برخی از دوزها است.
روسیه تاکنون این واکسن را به چهار مقصد بلاروس ، ونزوئلا ، هند و امارات متحده عربی صادر کرده است. بایکوف گفت ، تحویل ونزوئلا توسط شرکت تحویل DHL انجام شد ، که همچنین سفارش سفارش Biocard برای ظروف کنترل شده دما برای سفر است.