روسیه و چین “تهدیدهای سایبری” کانادا را هدف قرار می دهند: گزارش

مونترال: برنامه های تحت حمایت دولت از چین ، روسیه ، ایران و کره شمالی بیشترین تهدیدهای با فناوری پیشرفته را به کانادا تحمیل می کنند ، گزارش مقامات این کشور در مورد امنیت سایبری چهارشنبه هشدار داد.
مرکز امنیت سایبری کانادا گفت: “تعداد بازیگران تهدیدات سایبری در حال افزایش است و آنها پیچیده تر می شوند”.
این مرکز دریافت که این چهار کشور به احتمال زیاد در تلاشند تا ظرفیت های خود را برای بر هم زدن زیرساخت های اصلی کانادا – مانند تأمین برق – برای پیشبرد اهداف خود ایجاد کنند.
در این گزارش گفته شده است كه آنها همچنین مالكیت معنوی مربوط به نبرد با بیماری ویروس كرونا را هدف قرار می دهند تا بتوانند پاسخ خود را در برابر این بیماری افزایش دهند.
تهدیدها علیه کانادایی ها و شرکت های آنها شامل جاسوسی اینترنتی و فعالیت های نفوذ آنلاین است.
این مرکز گفت: “پیشرفته ترین توانایی ها متعلق به بازیگران تهدیدات سایبری تحت حمایت دولت است که انگیزه آنها اهداف اقتصادی ، عقیدتی و ژئوپلیتیکی است.”
وی افزود: “ما ارزیابی می كنیم كه تقریباً به یقین برنامه های تحت حمایت دولت های چین ، روسیه ، ایران و كره شمالی بیشترین تهدیدات سایبری تحت حمایت دولت را برای افراد و سازمان های كانادایی ایجاد می كنند.”
گفته می شود ، بسیاری از ایالات دیگر به سرعت تهدیدهای سایبری خود را توسعه می دهند.
این مرکز گفت ، انتظار می رود مهاجمان تحت حمایت دولت “به جاسوسی تجاری علیه مشاغل ، دانشگاه ها و دولت های کانادا ادامه دهند”.
این سازمان همچنین هشدار داد که این بیماری همه گیر باعث جهش در کار از راه دور و به طور کلی فعالیت آنلاین برای کانادایی ها شده است ، روندی که ادامه خواهد داشت و می تواند مردم را در معرض مجموعه تهدیدات سایبری قرار دهد.
بر اساس آمار مرکز ضد کلاهبرداری کانادایی ، کانادایی ها در سال 2019 بیش از 43 میلیون دلار کانادا (32.8 میلیون دلار آمریکا) به دلیل کلاهبرداری در مورد جرایم اینترنتی از دست داده اند.