شمار کشته شدگان ویروس کرونا در ایالات متحده 250،000 نفر است ، نیویورک مدارس را تعطیل می کند

نیویورک: روز چهارشنبه مرگ ویروس کرونا در ایالات متحده یک چهارم میلیون نفر را پشت سر گذاشت زیرا نیویورک اعلام کرد مدارس را برای مبارزه با افزایش عفونت ها و اعتراضات در اروپا علیه محدودیت ها به خشونت تبدیل می کند.
براساس شمارش آرا by دانشگاه جان هاپکینز ، در حال حاضر 250،029 مورد مرگ و میر در آمریکا ثبت شده است که بالاترین میزان تلفات ملی است.
ایالت ها و شهرهای ایالات متحده با محدودیت های جدید ، از جمله حبس در خانه ، تعطیلی ناهارخوری در داخل خانه و محدودیت در تجمع به دلیل اوج گرفتن موارد در سراسر کشور ، در حال اعمال هستند.
شهردار نیویورک ، بیل دی بلازیو ، گفت که 1800 مدرسه دولتی این شهر از روز پنجشنبه پس از ثبت مثبت میزان مثبت هفت روزه سیب بزرگ از سه درصد به یادگیری از راه دور باز می گردند.
وی گفت: “ما باید موج دوم Covid-19 را مقابله كنیم.”
اقدامات سختگیرانه در پرجمعیت ترین شهر آمریکا علیرغم افزایش غول داروسازی Pfizer با اعلام نتایج بهتر برای واکسن خود ، امیدها را برای پایان احتمالی همه گیر افزایش داد.
طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، اروپا 46 درصد از موارد جدید جهانی و 49 درصد از مرگ و میرها در هفته گذشته را تحت تأثیر قرار داده است.
ارقام آن علاوه بر این تنها منطقه ای را نشان می دهد که در هفته گذشته موارد و مرگ و میر کاهش یافته است جنوب شرقی آسیا است.
در سراسر جهان ، بر اساس نتایج بدست آمده از منابع رسمی تهیه شده توسط خبرگزاری فرانسه ، بیش از 1.3 میلیون نفر بر اثر بیماری Covid-19 جان خود را از دست داده اند و بیش از 55 میلیون نفر به ویروس آلوده شده اند.
در سوئیس ، یكی از كشورهای آسیب دیده در اروپا ، انجمن پزشکی مراقبت های ویژه سوئیس (SSMI) هشدار داد كه واحدهای مراقبت های ویژه “عملاً همه پر هستند”.
تختخوابهای بیشتری اضافه شده و ارتش سوئیس برای حمایت از تلاشها در چندین منطقه فراخوانده شده است.
بسیاری از کشورهای اروپایی در تلاش برای جلوگیری از گسترش ویروس ، محدودیت های زیادی را در زندگی روزمره اعمال می کنند.
سخنگوی دولت فرانسه گفت که بعید است مقامات به این زودی در حالی که دولت پرتغال آماده تمدید اقدامات برای دو هفته دیگر است ، قفل جزئی را بردارند.
در مجارستان ، وضعیت اضطراری که اقدامات قفل جزئی را امکان پذیر می کند اکنون تا فوریه تمدید شده است.
در برلین ، پلیس برای متفرق ساختن هزاران نفر از معترضان بدون نقاب که علیه محدودیت های شدیدتر تظاهرات می کردند ، با آب شلیک کرد.
معترضین که محدودیت ها را برابر قوانین دوران نازی دانسته اند ، با شعار “شرم آور! شرم آور” پاسخ دادند.
این اعتراض یک روز پس از درگیری با پلیس در تظاهرات مشابهی در براتیسلاوا ، پایتخت اسلواکی با حضور هزاران طرفدار راست افراطی صورت گرفت.
در روسیه ، ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور ، از افزایش نرخ مرگ و میر کشورش هشدار داد اما در مورد اقدامات سختگیرانه ای که در بسیاری از کشورهای اروپایی مشاهده شده متوقف شد.
در همین حال ، حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران گفت که از روز شنبه “محدودیت های شدیدی” در بسیاری از مناطق کشورش اعمال خواهد کرد.
اخبار دلگرم کننده تری از بلژیک منتشر شده است که یکی از بالاترین میزان مرگ و میرها در اروپا از زمان ابتلا به بیماری همه گیر است ، جایی که مقامات گفتند که یک قفل نیمه قفل یک ماهه شروع به کار می کند.
“برای اولین بار در هفته ها ، یا حتی برای چندین ماه ، همه شاخص ها در مسیر درست قرار دارند ، به این معنی که همه آنها در حال کاهش هستند: تعداد عفونت ها ، بستری شدن در بیمارستان و – برای اولین بار – تعداد مرگ و میر ، “سخنگوی مرکز بحران کوید -19 ، ایو ون لائتم گفت.
در حالی که این مناطق کمتر تحت تأثیر قرار گرفته اند ، سایر مناطق جهان همچنان تأثیر ویروس را احساس می کنند.
استرالیای جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد قفل شش روزه “قطع کننده مدار” برای جمعیت نزدیک به دو میلیون نفری خود برای مهار شیوع بیماری است که به یک ماه طولانی منجر به عدم عفونت پایان داد.
به مدارس ، مغازه ها ، میخانه ها ، کارخانه ها و حتی رستوران های غذای آماده گفته شد که دستورات خانه نشینی را برای ساکنان تعطیل و صادر کنند.
Pfizer با بیان اینکه یک مطالعه کامل درباره واکسن آزمایشی آن نشان داد که 95 درصد موثر است ، Pfizer کمی تسکین داد.
این خبر پس از آن اعلام شد كه یك شركت دیگر آمریكایی كه درگیر مسابقه واكسن است ، Moderna ، در این هفته گفت كه نامزد خود 94.5 درصد موثر است.
روسیه همچنین واکسنی را که ادعا می کند بیش از 90 درصد موثر است اعلام کرد.
بازارهای سهام بیشتر پس از اخبار Pfizer افزایش یافت ، اما خوشبختی اتحادیه اروپا برای تصویب بودجه 1.8 تریلیون یورویی و برنامه بازیابی ویروس کرونا ، با لهستان و مجارستان ، وتو را تصویب کرد تا قبل از اجلاس سران پنجشنبه ، معتدل شود.
امیدهای جهانی برای بازگشت به حالت عادی سال آینده به دنیای کریکت گسترش یافته است ، برنامه ای که امسال همراه با برنامه بسیاری از ورزش ها به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.
هیئت کریکت انگلیس و ولز ابراز امیدواری کرد که تماشاگران بتوانند به مسابقات برگردند زیرا آنها برنامه کاملی را برای سال 2021 اعلام کردند که با یک سری پنج تست در خانه هند برگزار می شود.