طرفداران ترامپ با تشویق ادعاهای دروغین تقلب ، در واشنگتن تجمع کردند

واشنگتن: ده ها هزار نفر از طرفداران دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، روز شنبه از مرکز واشنگتن راهپیمایی کردند و ادعاهای بی اساس وی را در مورد تقلب در انتخابات و تشویق همزمان با عبور خودرویی خود ، تکرار کردند.
یک هفته پس از پیروزی انتخابات جو بایدن ، دموکرات ، ترامپ ، یک جمهوری خواه ، از پذیرفتن نتیجه خودداری کرده و با چالش های قانونی مشکوکی برای لغو نتایج روبرو شده است. مقامات انتخابات در سراسر کشور گفته اند که هیچ شواهدی از بی نظمی های جدی مشاهده نمی کنند.
معترضین با حمل پرچم و سر دادن شعار “جلوی دزدی را بگیرند” از “میدان آزادی” در نزدیکی کاخ سفید تا ساختمان دادگاه عالی ایالات متحده در تپه کاپیتول به عنوان بخشی از “راهپیمایی MAGA میلیونی” پیاده روی کردند و با اشاره به نامزد انتخاباتی ترامپ با عنوان “آمریکا را دوباره بزرگ بساز” ”
اتومبیلرانی ترامپ برای مدت کوتاهی از بین جمعیت در مسیر زمین گلف خود در استرلینگ ، ویرجینیا عبور کرد. تظاهرکنندگان به عنوان رئیس جمهور تشویق کردند ، و کلاه قرمزی بیس بال با این شعار که بر روی آن نقش بسته بود ، از داخل لیموزین ریاست جمهوری دست تکان داد.
“آنها در انتخابات تقلبی و فاسد ایستادگی نخواهند کرد!” ترامپ در توییتر خود نوشت ، صدها هزار نفر به خیابان ها آمده اند. پلیس تعداد رسمی جمعیت را اعلام نکرد ، اما شاهدان گفتند که این تعداد بسیار کمتر از تخمین ترامپ بود.
دونالد تارکا جونیور ، که از وست پالم بیچ ، فلوریدا به واشنگتن سفر کرده بود ، پرچم عظیم آمریکایی را در دست داشت که دارای عکسی بزرگ از ترامپ بود.
وی درباره انتخابات گفت: “من فکر می کنم در چندین جبهه تقلب شده بود.” “همچنین ، رسانه ها چنان مغرضانه عمل كردند كه میلیون ها آمریكایی را راضی كردند تا به بایدن رأی دهند. آنها از ترامپ متنفر هستند.”
تعداد زیادی از اعضای گروه راست افراطی پسران مغرور ، که غالباً سیاه پوش بودند و برخی از آنها از کلاه ایمنی و جلیقه های بالستیک استفاده می کردند ، در میان راهپیمایان بودند. برخی از گروههای چپ تظاهرات ضد متقابل کوچکی ترتیب دادند ، از جمله اعضای جنبش سست که به آنتی فتا معروف است.
در نزدیکی دادگاه عالی ، برخی از معترضین متقابل چترهای سیاه و سپرهای موقت به همراه داشتند ، در حالی كه عده ای دیگر برای جلوگیری از نزدیك شدن معترضین طرفدار ترامپ به گروه خود از عقب ، یك سری دوچرخه تشکیل دادند. آنها طرفداران ترامپ را “نازی” خواندند. معترضین با فریاد فحاشی در مورد آنتی فای گفتند.
رویترز شاهد حداقل دوازده نزاع و چندین درگیری شدید بود ، اما خشونت منزوی به نظر می رسید.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات فوریت های پزشکی گفت: یک نفر چاقو خورده و به سرعت به مرکز آسیب دیدگی منتقل شد. واشنگتن پست گزارش داد که این چاقوکشی در میان درگیری میان طرفداران ترامپ ، برخی باتوم حمل کننده و ضد معترضان رخ داده است که حدود ساعت 8 بعد از ظهر آغاز شد.
سخنگوی به رویترز گفت ، اداره پلیس این شهر تا اواسط بعد از ظهر 10 دستگیر کرده است ، از جمله چهار مورد به دلیل نقض سلاح گرم ، دو مورد به اتهام حمله و یک حمله به یک افسر.
بایدن صبح همانطور که در بیشتر هفته انجام داده بود ، قبل از بازگشت به خانه خود در نزدیکی ویلمینگتن ، صبح را در خانه ساحلی خود در دلاور گذراند. رئیس جمهور منتخب عمدتاً ادعاهای مکرر ترامپ درباره کلاهبرداری را نادیده گرفته است ، در عوض تمرکز خود را برای آماده سازی برای حکومت و صدور پیام تبریک از رهبران جهان متمرکز کرده است.
صبح هنگام شنبه با همسرش ، جیل ، هنگام دوچرخه سواری ، هنگامی که خبرنگاری از وی پرسید آیا در انتخاب منصبان کابینه خود پیشرفت می کند ، پاسخ “بله” را داد.
‘TIME WILL TELL’
ترامپ علیرغم سر و صدا در توییتر ، جمعه برای اولین بار در مورد چشم انداز خود شک کرد و به خبرنگاران گفت “زمان مشخص خواهد شد” چه کسی کاخ سفید را از روز تحلیف ، 20 ژانویه اشغال می کند.
ترامپ هنگام اظهارات درباره بیماری همه گیر ویروس کرونا در یک رویداد کاخ سفید گفت: “این دولت به قفل نمی رود. امیدوارم ، هر اتفاقی که در آینده بیفتد – چه کسی می داند این دولت کدام است؟ حدس می زنم زمان نشان دهد.” .
طبق تحقیقات ادیسون ، بایدن 306 رأی در مقابل 232 رأی ترامپ در سیستم کالج انتخاباتی ایالت به ایالت کسب کرد که برنده را تعیین می کند ، بیش از 270 مورد لازم برای پیروزی در انتخابات. وی همچنین با بیش از 5.5 میلیون رأی یا 3.6٪ در رای مردم ملی پیشگام است.
دستیاران گفتند ، با روشن شدن نتایج انتخابات ، ترامپ درباره مشاوره های احتمالی رسانه ای و ظواهر بحث کرده است که باعث می شود او پیش از پیشنهاد کاخ سفید در سال 2024 در کانون توجه قرار گیرد.
اما ادعاهای مکرر وی درباره “تقلب” در انتخابات هواداران وی را ملتهب کرده و انتقال به یک دولت جدید را متوقف کرده است.
مبارزات انتخاباتی ترامپ تاکنون پرونده های حقوقی در چندین ایالت با موفقیت کم تشکیل داده است. کارشناسان حقوقی گفته اند که دعوا به شدت نتیجه انتخابات را تغییر نمی دهد.
ایالت ها برای تأیید انتخابات خود و انتخاب رأی دهندگان برای کالج انتخابات با مهلت 8 دسامبر روبرو هستند ، هرچند بسیاری از ایالت ها تاریخ صدور گواهینامه قبلی را اعمال کرده اند. دانشکده انتخابات برای رأی دادن به رئیس جمهور جدید در 14 دسامبر تشکیل جلسه می دهد.
با توجه به امتناع ترامپ از پذیرش ، آژانس فدرال که بودجه را برای رئیس جمهور منتخب آینده ، اداره خدمات عمومی تأمین می کند ، هنوز پیروزی بایدن را به رسمیت نشناخته است ، و او را از دسترسی به فضای اداری و منابع فدرال محروم می کند.
انتخاب بایدن برای رئیس ستاد کاخ سفید ، ران کلین ، در این هفته گفت که برای اطمینان از آمادگی دولت برای راه اندازی واکسن ویروس کرونا در اوایل سال آینده ، یک انتقال سریع ضروری است.
همه گیری خشمگین احتمالاً مهمترین اولویت بایدن خواهد بود. ایالات متحده یک رکورد جدید روزانه از موارد جدید را برای چهارمین روز متوالی در روز جمعه ثبت کرد. بیش از 244،000 نفر در کشور از زمان ابتلا به بیماری همه گیر در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.