عمران با هدف تقویت روابط با افغانستان در جریان دیدار دوشیزه ، قول کاهش خشونت را داد

کابل: عمران خان نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه در اولین سفر رسمی خود به کابل با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفتگوهای صلح در حال انجام با طالبان و همچنین ایجاد اعتماد و تقویت روابط بین دو همسایه غالباً متمرکز را مورد توجه قرار داد.
غنی سفر خان را “تاریخی” خواند در حالی که نخست وزیر پاکستان به رئیس جمهور افغانستان اطمینان داد که دولت وی “همه تلاش خود را” برای کمک به کاهش خشونت در کشور جنگ زده انجام خواهد داد. این دیدار در زمانی بسیار حساس برای افغانستان انجام می شود که مذاکره کنندگان دولت کابل و طالبان در حال مذاکره با همکاری ایالات متحده در قطر ، جایی که طالبان دفتر سیاسی خود را دارند ، برای ترسیم یک مسیر برای افغانستان پس از جنگ.
“شما با یک سری پیام های مهم همراه هستید … اما اساسی این امر این است که خشونت پاسخی نیست ، یک توافق سیاسی جامع برای صلح پایدار در چارچوب ارزش های ما ، قانون اساسی ما در جمهوری اسلامی راهی است که به آینده ، “غنی در کاخ ریاست جمهوری به خان گفت. خان اذعان کرد که پاکستان نقشی اساسی در رساندن طالبان به میز مذاکره داشته است و اسلام آباد همچنان نگران است که “با وجود مذاکرات در قطر ، سطح خشونت در حال افزایش است”. خان گفت: “هرچه ممکن باشد ، ما برای کمک به کاهش خشونت انجام خواهیم داد” و به حرکت مذاکرات افغانستان و طالبان به سمت آتش بس کمک خواهیم کرد. “هدف کل این بازدید ایجاد اعتماد ، برقراری ارتباط بیشتر است. ما به شما کمک خواهیم کرد.”
واشنگتن و کابل پاکستان را بخاطر نقش خود در رساندن طالبان به میز صلح مورد تحسین قرار داده اند. با این حال ، بسیاری از افغان ها هنوز با بی اعتمادی به پاکستان نگاه می کنند و این کشور را مسئول احیای مجدد طالبان و پناهگاه امن برای شورشیان می دانند تا از آنجا فعالیت کنند. همچنین ، به نظر بسیاری از مردم پاکستان ، پاکستان خواهان حفظ طالبان به عنوان اهرم فشار در برابر نفوذ در افغانستان توسط هند است ، که منتقد هرگونه دولت پس از جنگ در افغانستان است که شامل طالبان باشد.