عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان می‌گوید که پلیس خانه او را محاصره کرده و قریب‌الوقوع دستگیر می‌شود

عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان می‌گوید که پلیس خانه او را محاصره کرده و قریب‌الوقوع دستگیر می‌شود
عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان می‌گوید که پلیس خانه او را محاصره کرده و قریب‌الوقوع دستگیر می‌شود

دهلی نو: عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان روز چهارشنبه مدعی شد که پلیس خانه او را محاصره کرده است و هر لحظه ممکن است او دستگیر شود.
خان در توییتر نوشت: «احتمالاً آخرین توییت من قبل از دستگیری بعدی من است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در همین حال، پلیس گفت که خانه را محاصره کرده است زیرا ده ها نفر از افراد مرتبط با حملات خشونت آمیز هفته گذشته به اموال عمومی و تأسیسات نظامی در آنجا پنهان شده بودند.
خان هفته گذشته توسط آژانس مبارزه با اختلاس در یک پرونده فساد و قبل از صدور قرار وثیقه توسط دادگاه دستگیر شد. دستگیری او باعث اعتراضات خشونت آمیز در سراسر کشور شد و حداقل هشت نفر را کشتند.
رهبر حزب تحریک انصاف از طریق لینک ویدئویی خطاب به ملت گفت که خشونتی که پس از دستگیری او در هفته گذشته آغاز شد، بخشی از “توطئه” برای ممنوعیت حزب او بود.
اوایل امروز، دولت پاکستان متهم کرد عمران خان از دستیاران و حامیانش که به دلیل حملات به ارتش پس از دستگیری هفته گذشته تحت تعقیب هستند، و هشدار داد که 24 ساعت فرصت دارد تا آنها را تحویل دهد، در غیر این صورت با عملیات پلیس روبرو خواهد شد.
امیر میر وزیر اطلاعات استان پنجاب گفت که آژانس های اطلاعاتی و اجرای قانون شناسایی کرده اند که حدود 30 تا 40 نفر متهم به حمله به تاسیسات نظامی در خانه خان در شهر شرقی لاهور مخفی شده اند.
میر در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر گفت: «ما اولتیماتوم می‌دهیم که این تروریست‌ها باید به پلیس تحویل داده شوند، در غیر این صورت اقدامی انجام خواهد شد. او به خان اخطار داد که 24 ساعت فرصت دارد تا مظنونان را تسلیم کند و در صورت عدم رعایت وی، عملیات پلیس راه اندازی خواهد شد.
خان با بیش از 120 پرونده در سراسر کشور مواجه است، از جمله به اتهام ارتکاب خیانت و توهین به مقدسات و تحریک خشونت و تروریسم. او در ماه آوریل پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته او بخشی از توطئه ای به رهبری ایالات متحده بود که او را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه، چین و افغانستان هدف قرار می داد.
او تنها نخست وزیر پاکستان است که با رای عدم اعتماد در پارلمان برکنار شده است.
(با ورودی های نمایندگی)