عمران می گوید ، تحت فشار برای شناسایی اسرائیل

اسلام آباد: عمران خان نخست وزیر پاکستان با تأکید بر اینکه اسلام آباد هرگز با “صهیونیست ها” رابطه برقرار نمی کند گفت که دولت وی برای به رسمیت شناختن اسرائیل تحت فشار است.
خان این را طی مصاحبه ای با یک تلویزیون خصوصی فاش کرد ، جایی که وی اظهار داشت پس از به رسمیت شناختن اسرائیل توسط کشورهای عربی از جمله امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) و بحرین ، از اسلام آباد نیز خواسته می شود اسرائیل را به رسمیت بشناسد ، چیزی که دولت وی تاکنون آن را رد کرده است. اکنون.
وی گفت: “من فکر دیگری در مورد به رسمیت شناختن اسرائیل ندارم مگر اینکه یک توافق عادلانه وجود داشته باشد که فلسطین را راضی کند.”
هنگامی که از وی خواسته شد نام کشورهایی را که اسلام آباد تأکید کرده اند اسرائیل را به رسمیت بشناسد ، اعلام کرد ، خان از نشان دادن پین خودداری کرد و تصمیم گرفت در مورد این سکوت سکوت کند.
وی گفت: “چیزهایی وجود دارد که ما نمی توانیم بگوییم. ما با آنها روابط خوبی داریم.”
خان با تکرار اینکه پدر بنیانگذار قویدآزاد محمد علی جناح پاکستان از به رسمیت شناختن اسرائیل امتناع ورزید ، افزود: اسلام آباد به ادامه مسیر جناح در مقابل فلسطین ادامه خواهد داد.
خان گفت اسرائیل نفوذ شدیدی در ایالات متحده دارد ، كه به گفته وی “كشور دیگری است كه وی را تحت فشار قرار می دهد تا اسرائیل را به رسمیت بشناسد”.
وی گفت: “این فشار به دلیل تأثیر (نفوذ) عمیق اسرائیل در ایالات متحده است. این تأثیر در واقع در دوره ریاست جمهوری (دونالد رئیس جمهور آمریكا) فوق العاده بود.”
به رسمیت شناختن اخیر اسرائیل توسط امارات و بحرین منجر به روابط اقتصادی دیپلماتیک با تل آویو شده است ، در حالی که بسیاری دیگر از کشورهای عربی نیز عادی سازی روابط با اسرائیل را در نظر دارند.
پاکستان که یک کشور وابسته به اقتصاد خارجی است ، به رسمیت شناختن اسرائیل و ایجاد روابط اقتصادی می تواند پشتوانه اصلی اسلام آباد باشد.
با این حال خان گفته است که اسلام آباد قدرت اقتصادی خود را بازیابد و ابتدا روی پای خود بایستد.
خان گفت كه رویكرد رئیس جمهور منتخب آمریكا در مورد مسئله اسرائیل باید دیده شود ، اظهار داشت كه “افغانستان مسئله اصلی نیست ، اما اسرائیل چنین است”.
“افغانستان مسئله واقعی نیست. مسئله اصلی اسرائیل است. باید دید كه بایدن چگونه با این مسئله برخورد می كند. آیا سیاست های ترامپ در مورد اسرائیل را تغییر می دهد یا با آنها ادامه می دهد”.
وی افزود: “من از سیاست بایدن در مورد اسرائیل ، ایران و کشمیر مطمئن نیستم اما مطمئن هستم که تغییری در سیاست افغانستان در واشنگتن ایجاد نخواهد شد. دموکرات ها نیز می خواهند از افغانستان خارج شوند.”