قاتل زنجیره ای انگلیسی ‘Ripper Yorkshire’ درگذشت

لندن: یکی از بدنام ترین قاتلان زنجیره ای انگلیس ، “یورکشایر چاک دهندهپیتر ساتکلیف، دولت گفت ، جمعه در سن 74 سالگی درگذشت.
ساتکلیف در سال 1981 به جرم قتل 13 زن و تلاش برای قتل هفت نفر دیگر در شمال انگلیس پس از حاکمیت وحشت که هنوز هم در حافظه عمومی باقی مانده است ، محکوم شد.
وی 20 حبس ابد دریافت کرد و به وی محکوم شد که حداقل 30 سال در زندان باشد ، اما در سال 2010 قاضی دادگاه عالی حکم داد که هرگز آزاد نخواهد شد.
زندانی HMP فرانکلند پیتر کوونان (متولد ساتکلیف) در بیمارستان در 13 نوامبر ، زندانها و مشروط درگذشت دادستان مطلع شده است ، “وزارت دادگستری در بیانیه ای گفت.
راننده کامیون ساتکلیف ، که در زمان ارتکاب جنایات خود مبتلا به اسکیزوفرنی پارانوئید ارزیابی شد ، پس از محکومیت خود مدتی را در یک مرکز روانپزشکی با امنیت بالا گذرانده بود.
اما پس از آنکه وضعیت روحی وی به اندازه کافی پایدار ارزیابی شد ، وی به HMP Frankland ، نزدیک دورهام ، شمال شرقی انگلیس منتقل شد.
او در زندان مورد حمله قرار گرفت ، بینایی چشم چپ خود را از دست داد و دارای بیماریهای بهداشتی اساسی از جمله ناراحتی قلبی و دیابت بود که به اندازه بالون خود ارتباط داشت.
او آزمایش Covid-19 مثبت بود اما طبق گزارش رسانه های انگلیسی این هفته درمان را رد کرده بود. علت فوری مرگ اعلام نشده است.