مایک پمپئو از موزه اسرائیل برای بزرگداشت صهیونیست های مسیحی بازدید کرد

جروسالم: وزیر امور خارجه ایالات متحده مایک پمپئو روز جمعه سفر خود به اسرائیل را با بازدید از یک موزه در اورشلیم که افتخار می کند ، به پایان برد صهیونیست های مسیحی و توسط مشاور برجسته انجیلی دولت ترامپ تاسیس شد.
بازدید از موزه یک روز پس از آن صورت گرفت که پمپئو اولین وزیر امور خارجه برای بازدید از یک وزیر امور خارجه شد شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری اشغال شده وی همچنین از سیاست جدیدی که اجازه می دهد محصولات شهرک سازی صادر شده به ایالات متحده “ساخت اسرائیل” باشد و ابتکار جدیدی برای مبارزه با جنبش تحریم بین المللی به رهبری فلسطین خبر داد.
صهیونیسم مسیحی عقیده برخی مسیحیان است که بازگشت یهودیان به سرزمین مقدس و تأسیس کشور اسرائیل در سال 1948 مطابق با پیشگویی کتاب مقدس بود.
موزه دوستان صهیون توسط مایک ایوانز ، حامی برجسته انجیلی اسرائیل تاسیس شد. مسیحیان انجیلی در میان رئیس جمهور هستند دونالد ترامپوفادارترین حامیان و حمایت بی سابقه او از اسرائیل را ستایش کرده اند. اگر پمپئو پس از ریاست جمهوری ترامپ دفتر منتخب خود را دنبال کند ، آنها همچنین یک حوزه انتخابیه مهم خواهند بود.
پمپئو هیچ سخنرانی عمومی در موزه انجام نداد و اواسط روز از اسرائیل خارج شد.
دولت ترامپ با حمایت از ادعاهای اسرائیل در مورد سرزمین های تصرف شده در جنگ و منزوی کردن و تضعیف فلسطینی ها ، دهه ها سیاست ایالات متحده را نقض کرده است.
این امر سفارت ایالات متحده را به بیت المقدس منتقل كرد ، این موضع را تصویب كرد كه شهرک ها مغایر با قوانین بین المللی نیستند ، الحاق اسرائیل به بلندی های جولان – که پمپئو روز پنجشنبه نیز از آن بازدید کرد – را به رسمیت شناخت و آزاد کرد خاورمیانه طرحی که اکثراً طرفدار اسرائیل بود و توسط فلسطینیان رد شد. این کشور همچنین یک مبارزات “حداکثر فشار” علیه دشمن ستیز اسرائیل را در پیش گرفته است ایران در حالی که توافق نامه های عادی سازی را با ملت های عرب انجام می داد.
حرکاتی که پمپئو روز پنجشنبه اعلام کرد عمدتا نمادین است و به راحتی توسط رئیس جمهور منتخب قابل برگشت است جو بایدندولت ورودی. اما این یک نمایش قدرتمند حمایت از اسرائیل و متحدان مسیحی آن بود.
اسرائیل کرانه باختری و بیت المقدس شرقی را در جنگ 1967 تصرف کرد ، مناطقی که فلسطینیان برای کشور آینده خود می خواهند. فلسطینی ها شهرک سازی را نقض قوانین بین المللی و مانعی بزرگ در برابر صلح می دانند ، موضعی که اکثر جامعه بین المللی در آن اشتراک دارند.
اسرائیل بلندی های جولان را از آن تصرف کرد سوریه در همان جنگ و بعداً آن را ضمیمه کرد. سال گذشته ، ایالات متحده اولین کشوری بود که آن را به عنوان بخشی از اسرائیل به رسمیت شناخت ، موضعی که پمپئو روز پنجشنبه در بازدید از فلات استراتژیک دوباره تأیید کرد.
بایدن با ساخت و ساز شهرک مخالف است و قول داده است که رویکرد یکدست تری با هدف احیای مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها اتخاذ کند.